REKLAMA

Toyota produkuje generator prądu na wodór

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Toyota · Dodane: 24 listopada 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Generator prądu na wodór to kolejny pomysł Toyoty na popularyzację bezemisyjnych źródeł energii. Urządzenie tego typu produkuje od 2 lat w ramach kooperacji z francuskim start-upem EODev.

Toyota intensyfikuje swoje zaangażowanie w rozpowszechnianie technologii wodorowych oraz redukcję emisji CO2 poprzez uruchomienie montażu bezemisyjnego generatora EODev GEH2 w Australii. Urządzenie to, opracowane przez francuski start-up EODev na bazie ogniw paliwowych drugiej generacji Toyoty, trafi na australijski i nowozelandzki rynek. Toyota Europe jest strategicznym udziałowcem EODev oraz partnerem programu badawczo-rozwojowego Energy Observer.

Generator prądu na wodór

Jérémie Lagarrigue, Dyrektor Generalny EODev, podkreślił, że współpraca z Toyotą w Australii jest kluczowym momentem w rozwoju firmy, ponieważ po raz pierwszy generatory GEH2 będą produkowane poza Francją. Montaż urządzeń rozpocznie się w pierwszym kwartale 2024 roku na terenie dawnej fabryki samochodów Toyoty w Melbourne. W ciągu trzech lat wartość inwestycji wyniesie 3,27 miliona dolarów australijskich, a z linii produkcyjnej wyjdzie około 100 egzemplarzy. Jérémie Lagarrigue dodał, że generator EODev GEH2, którego produkcję rozpoczęto w 2021 roku, jest obecnie dostępny na kilku rynkach europejskich, w Ameryce Północnej, na Bliskim Wschodzie i w Australii, gdzie zauważa się zwiększone zainteresowanie tym urządzeniem.

Generator prądu na wodór zasilany ogniwami Toyoty. 

Partnerstwo Toyoty i EODev, trwające od 2021 roku, umacnia rolę obu firm w rozpowszechnianiu technologii wodorowych na świecie. Dzięki nowej inwestycji Toyota stanie się australijskim dostawcą lokalnie montowanych generatorów prądotwórczych na wodór. W dziedzinie dystrybucji firma nawiązała współpracę z Blue Diamond Machinery, australijskim dystrybutorem urządzeń zasilających poza siecią energetyczną. Generatory EODev GEH2 trafią także na rynek Nowej Zelandii – pierwsze zamówienie na własne potrzeby złożyło już nowozelandzkie przedstawicielstwo Toyoty.

Generator wodorowy EODev GEH2

Generator EODev GEH2 o mocy 110 kVa został wyposażony w modułowy zestaw ogniw paliwowych Toyoty drugiej generacji, opracowanych dla Toyoty Mirai. Produkuje prąd w reakcji wodoru i tlenu bez emisji CO2, NOx, cząstek stałych czy innych szkodliwych substancji. Jedynym produktem ubocznym jego pracy jest para wodna. Potencjalne zastosowania generatora GEH2 obejmują dostarczanie energii do miejsc oddalonych od sieci energetycznej, takich jak kopalnie, place budowy, obiekty w parkach narodowych czy stacje ładowania BEV. Generator GEH2 może także pełnić rolę zapasowego źródła zasilania dla szpitali, budynków komercyjnych i innych obiektów wymagających stałego dostępu do energii.

Zobacz: Kod rabatowy carVertical (Voucher) na raport historii auta 2023

Matthew Callachor, Dyrektor Generalny Toyota Australia, podkreślił pełne wsparcie Toyoty dla rządu federalnego oraz władz stanowych w promowaniu technologii wodorowych. Firma analizuje wszystkie sektory australijskiej gospodarki pod kątem możliwości wykorzystania wodoru i ogniw paliwowych, również poza sektorem motoryzacyjnym. Generator EODev GEH2 już w pełni wykorzystał swoje możliwości podczas wydarzeń masowych, oświetlając w zeszłym roku ogromny znak na stadionie Marvel w Melbourne podczas meczu futbolu ligi AFL. W tym roku sprawdził się również podczas Grand Prix F1 w Melbourne, gdzie przez cztery dni zasilał sześć namiotów Tech Hub. W 2021 roku urządzenie było także podłączone do specjalnej zielonej iluminacji wieży Eiffla, towarzyszącej wystawie „Paris de l’hydrogène”.

Zobacz: Toyota wprowadzi nowe baterie – lżejsze, mniejsze, wydajniejsze

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności