REKLAMA

Opel Astra IV (2009-2020) w danych statystycznych od carVertical

Autor: CarVertical · Zdjęcia: CarVertical · Dodane: 6 stycznia 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Używany Opel Astra IV to poszukiwany model na rynku samochodów używanych. Ciekawe informacje na jego temat przygotowała firma carVertical, na podstawie danych ze swoich raportów.

Przez pewien czas Opel Astra IV był najlepiej sprzedającym się nowym samochodem w Polsce. Ten popularny kompakt jest godny polecenia także na rynku wtórnym, bo na tle rywali wyróżnia się przystępną ceną zakupu, niskimi kosztami serwisowania i bardzo dobrym zapleczem części zamiennych. Oto podstawowe informacje na temat Astry IV (J) oraz unikalne dane statystyczne przygotowane w oparciu o raporty carVertical.

Opel Astra IV to 5 wersji nadwoziowych

Do wyboru jest pięć wersji nadwoziowych. Są to hatchbacki 3d i 5d, sedan, kombi, jak również kabriolet z elektrycznie składanym dachem. Na uznanie zasługuje dbałość o indywidualny charakter poszczególnych odmian. Oferowany pod nazwą GTC, hatchback 3d jest stylizowany bardziej sportowo niż zwykła „5-drzwiówka”. Kabriolet wyróżniono jeszcze bardziej – oferowano go jako oddzielny model – Cascada (2013-2019). Najdłużej (do 2020 r.) produkowano sedana. Odmianę pięciodrzwiową sprzedawano tylko do 2015 r., a GTC – do 2018 r.

Zobacz: Uszkodzona maglownica BMW – objawy i regeneracja

Na ilość miejsca we wnętrzu nie można narzekać. Kombi to już naprawdę pojemny samochód, który wielkością bagażnika (500-1550 l) śmiało może konkurować z niektórymi modelami klasy średniej. Całkiem niezła jest także jakość wykończenia. Fakt, że Astra była bestsellerem wśród nabywców indywidualnych nie oznacza, że nie kupowały jej floty. Wręcz przeciwnie – bardzo duży procent dostępnych w ogłoszeniach to pojazdy pokontraktowe z pełną historią serwisową.

Jedną z niekwestionowanych zalet Astry IV jest duża podaż aut z polskich salonów z pełną historią serwisową. Wystarczy zatem minimalny wysiłek ze strony nabywcy, aby nie dać się oszukać w kwestii stanu licznika. W przypadku aut krajowych każdy przegląd w ASO jest dokładnie udokumentowany i zazwyczaj mamy do tego wgląd. Zachęcamy zatem potencjalnych nabywców albo do korzystania z naszych raportów, albo przynajmniej do sprawdzenia auta w sieci ASO na podstawie numeru VIN

– mówi Matas Buzelis, ekspert motoryzacyjny i szef komunikacji w carVertical.

Opel Astra IV – silniki

Najbardziej poszukiwaną wersją silnikową jest 1.4 Turbo (120-140 KM). To bardzo interesująca propozycja, ponieważ łączy niskie zużycie paliwa z dobrymi osiągami, jest trwała, tania w naprawach i co ciekawe – doskonale nadaje się do zasilania LPG, ponieważ ma hydrauliczną kompensację luzu zaworowego i pośredni wtrysk palia. Mocniejszy silnik benzynowy 1.6 Turbo występuje w dwóch wersjach. Starsza, produkowana do 2012 roku wersja ma wtrysk pośredni. Nowsza jest już zasilana wtryskiem bezpośrednim, podobnie jak topowa odmiana dwulitrowa (2.0 Turbo o mocy 280 KM).

Drugi pod względem popularności silnik Astry IV to jednostka 1.7 CDTI. Konstrukcja została opracowana przez Isuzu. Występuje w kilku niezbyt wysilonych wersjach (m.in. 110 i 125 KM) i zbiera pochwały głównie za wysoką kulturę pracy oraz niskie zużycie paliwa. Nie imponuje natomiast mocą. Osobom, które oczekują lepszych parametrów polecamy udane diesle 2-litrowe 2.0 CDTI, które zostały opracowane przez Opla wspólnie z Fiatem. Niestety są to odmiany stosunkowo drogie. W 2014 roku do gamy dołączyły dwie kolejne wysokoprężne propozycje. Pierwsza to oszczędny i kulturalnie pracujący silnik 1.6 CDTI. Drugi to bardzo mocny i bardzo rzadko spotykany 2.0 BiTurbo CDTI/195 KM.

Opel Astra IV – ważne zalecenia

Po zakupie wersji 1.4 Turbo warto sprawdzić stan turbosprężarki oraz układu dolotowego i wydechowego, ponieważ typową usterką tego modeli są właśnie pęknięcia kolektorów. W przypadku wersji wysokoprężnych należy zwrócić uwagę na filtr cząstek stałych. Na ogół sprawia użytkownikom problemy i pewna grupa osób już go usunęła, a zatem w chwili zakupu lepiej wiedzieć z czym ma się do czynienia. Uzasadniona będzie także kontrola manualnej skrzyni biegów wybrane wersje mają problemy z ułożyskowaniem. Niepokojące objawy usterki to hałas oraz ruchy lewarka podczas dodawania gazu i hamowania.

Opel Astra IV w statystykach carVertical

W według szacunków carVertical wśród wszystkich Astr ujętych w bazie, średnia wartość „cofnięcia licznika” dla tego modelu to niespełna 30 000 km.

  1. Procent aut z cofniętym licznikiem: 7,0 %
  2. Średnia wartość cofnięcia licznika: 29 644 km
  3. Procent aut powypadkowych: 49,0 %

Oto typowe przebiegi Opla Astry IV w bazie carVertical. Podajemy maksymalne wartości dla poszczególnych roczników oraz wartości średnie. Tradycyjnie już, nie ma bezpośredniego związku przebiegu z rocznikiem. Bardzo duże przebiegi są równie prawdopodobne w młodszych jak też w starszych autach.

Materiał partnera

Zobacz: Używane Bugatti z gwarancją taką samą jak nowe z salonu!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności