REKLAMA

Ogromny wzrost sprzedaży sportowych coupe w Polsce!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Daily Driver · Dodane: 26 stycznia 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Sprzedaż sportowych aut coupe w Polsce ma się zaskakująco dobrze! Tylko samochody typu SUV osiągnęły większe wzrosty sprzedaży w 2018 roku w naszym kraju! Które sportowe coupe sprzedają się najlepiej? Jaka marka wiedzie prym w sportowych coupe?

Sytuacja sportowych samochodów z nadwoziem coupe ma się w Polsce coraz lepiej. Nie można co prawda powiedzieć, że sprzedają się one jak świeże bułeczki, ale tempo z jakim rośnie zainteresowanie nimi, po prostu robi wrażenie. Po SUV-ach jest to drugi, najszybciej rozwijający się segment na polskim rynku! Linia nadwozia przyciągająca wzrok, świetne prowadzenie i szansa na potężne silniki dające przyjemność z jazdy i bezpieczeństwo to ich kluczowe atuty. To chyba nie przypadek, że także i redaktor naczelny naszego portalu ma słabość do tego typu pojazdów. Zwłaszcza do tych z amerykańskimi genami.

Najpopularniejszy typ nadwozia w Polsce

Na postawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów, które pozyskaliśmy od kolegów z firmy SAMAR wynika, że rodzajem nadwozia, którego popularność wzrosła w 2018 roku w największym stopniu były SUV-y. Znalazły one 171 110 nabywców, co oznacza wzrost o 26,3%. Druga pozycja w tym rankingu to jednak duża niespodzianka, bo zajęły ją samochody z nadwoziem coupe. Trzeba bowiem uczciwie przyznać, że nadal jest to nisza na rynku, a mimo tego wzrost sprzedaży w tym segmencie wyniósł w 2018 roku aż o 22,8 procent! Choć wynik świetny, to liczba zarejestrowanych aut na poziomie 3 200 egzemplarzy wygląda nadal skromnie. To zaledwie 0,6% polskiego rynku, po kabrioletach – drugi najmniejszy segment rynku, ale dynamika wzrostu jest imponująca. Pamiętajcie jednak, że nie mówimy o wszystkich sportowych autach, a wyłącznie o autach z nadwoziem coupe!

Najpopularniejsze auta coupe w Polsce

W latach 90-tych trudno byłoby komukolwiek uwierzyć, że w przyszłości na polskim rynku liderem pod względem sprzedaży auta z jakimkolwiek typem nadwozia będzie Mercedes-Benz. W końcu ceny tych aut nawet dziś należą raczej do kategorii może nie tyle astronomicznych, co przynajmniej mało przystępnych. A jak się okazuje to właśnie Mercedes-Benz jest najpopularniejszą marką wśród samochodów z nadwoziem coupe w Polsce (tylko dwu- i trzydrzwiowe)! W 2018 roku niemiecki koncern sprzedał nad Wisłą 1 438 aut coupe (+35,7%). Klienci najczęściej sięgali po 3 modele – Klasę E (631 szt., +55%), Klasę C (501 szt., +17,1%) oraz Klasę S (264 szt., +30%).

Zobacz: Ile aut sprzedał Mercedes-Benz w Polsce w 2018 roku? Dużo!

Wiceliderem segmentu coupe został Ford z wynikiem 501 aut (+10,8%). W przypadku tej marki w ofercie jest praktycznie tylko jeden model – kultowy Mustang, na zakup którego zdecydowało się 500 klientów (+10,6%). A co z brakującą 1 sztuką? Ten jeden egzemplarz to super sportowy Ford GT.

Ford Mustang GT 5.0 V8 w wersji sprzed faceliftingu. Silnik V8 o mocy 421 KM, tylny napęd i szpera. Cena na poziomie VW Golfa R kombi! W 2018 roku sprzedano w Polsce 500 egzemplarzy!

Na trzecim stopniu podium znalazły się samochody BMW – 211 sztuk, wzrost sprzedaży o 8,4%. Główne modele marki w tej kategorii to modele BMW serii 2 i BMW serii 4, zarejestrowane w liczbie odpowiednio 180 (+9,8%) i 116 sztuk (-28,8%). Na kolejnych pozycjach znalazły się Porsche (211 szt., +41,6%) oraz Lexus (175 szt., +59,1%). Liderami sprzedaży w tych markach są modele 911 (151 szt., +29,1%) oraz Lexus RC (108 szt., +86,2%).

Marki, które tracą klientów

Gdy ktoś zyskuje, ktoś inny traci. Na zainteresowaniu klientów konkrecyjnymi autami coupe, straciły 3 koncerny.  Szóste w rankingu Audi (159 szt.), ósmy Nissan (41 szt.) i dziesiąta Toyota (22 szt.) zanotowały mniejsze wyniki niż w 2017 roku, a spadki wyniosły odpowiednio 28,4%, 10,9% oraz 26,7%. Toyota ma jednak szansę odrobić straty dzięki nowej Toyocie Supra V.

Audi na modelach coupe zanotowało stratę w sprzedaży sięgająca prawie 30 procent! Wina może leżeć po stronie silników Audi, które nie były w stanie spełnić norm emisji spalin i przez wiele miesięcy nie były oferowane w cennikach. 

Co interesujące, poza pewnymi wyjątkami, sprzedaż aut coupe ma się w Polsce naprawdę dobrze. Świadczyć może o tym chociażby sprzedaż wyjątkowo niszowych i ekskluzywnych samochodów tego typu. To właśnie tacy producenci zanotowali największe wzrostu procentowe na tle 2017 roku. Często wynika to jednak z wprowadzenia marki na rynek bądź zaprezentowania zupełnie nowego modelu.

Ekskluzywne auta coupe rosną w siłę!

Wielkim wygranym jest Bentley, który po wprowadzeniu na rynek nowego Continentala zwiększył sprzedaż 5-krotnie (łącznie 35 aut). Lamborghini wykazało wzrost o 225%, co przekłada się na liczbę 13 egzemplarzy.

Lamborghini Huracan Performante

Bez wątpienia duży wpływ na poziom rynku mają pojawiające się nowości. Z dużym uznaniem spotkało się w 2018 roku BMW serii 8 (66 szt.). Warto przypomnieć, że w minionym roku zadebiutowały na polskim rynku dwie nowe luksusowe marki – Alpine (19 sztuk) i McLaren (7 sztuk).

McLaren 720S, którego w Warszawie w zeszłym roku spotkał nasz prawnik LEXman !

Dodajmy na koniec, że średnia ważona cena sprzedaży* samochodu w nadwoziu coupe w 2018 roku wynosiła 341 493 złote i była o 12% wyższa niż rok wcześniej. To najdroższy segment rynku, który w dynamice wzrostu ceny ustępuje tylko kabrioletom. Warto zauważyć, że średnia cena nie uwzględnia rabatów i wyposażenia opcjonalnego!

Napiszcie w komentarzach, jakie auto z nadwoziem coupe Waszym zdaniem najlepiej łączy sportowy charakter z praktycznością na co dzień!

Zobacz: Ford Mustang – wyprodukowano już 10 milionów tych aut!

3
Dodaj komentarz

avatar
3 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
arcziKarczerUmer Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
arczi
Gość
arczi

BMW serii 8 moze byc idealnym daily. to takie Gran Turismo ktore powinno ladnie skrecać

Karczer
Gość
Karczer

Najciekawiej chyba jednak wychodzi wziać sobie C klase w coupe z motorem 3.0 V6 333 KM. Nie ma wstydu że 2.0 albo 1.6 jak w Insignii czy Mondeo dla ludu a przy tym jest moc i przyjemnie mruczenie. no i kultura pracy. do tego zawieszenie sztywne i wystarczajaco komfortowe. duzy bagaznik sporo miejsca. no i styl

Umer
Gość
Umer

Ja bym poszedł w Lexusa RC 350 ktory nie jest oferowany w Polsce. nie tak paliwozerny jak RC F za to brzmiacy lepiej niz RC 200t i ktory ma odpowiednie odejsce. bardzo komfortowy ze swietnymi multimediami i fotelami. dobrze wyciszony na autrostradzie do 180 km/h. szukam takiego wlasnie i w kwietnu mam nadzieje sie pochwalic tutaj !

Aktualności