Volkswagen Golf VIII i jego 3 sportowe wersje – GTI, GTE i GTD

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Volkswagen · Dodane: 2 marca 2020
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Volkswagen Golf Mk8 GTI, GTE i GTD zostały przedstawione przez niemiecki koncern. Te trzy sportowe wersje będą diametralnie różnić się od siebie charakterem z uwagi na zupełnie inne układy napędowego. Najwięcej ciekawości i kontrowersji wzbudza Golf GTE, bowiem jest to hybryda z silnikiem 1.4 TSI.

Po tym jak Honda zaprezentowała trzy nowe wersje Civica Type-R czyli GT, Limited Edition oraz Sport Line, swoje trzy grosze w temacie hot hatchy dorzucił Volkswagen. Niemiecki koncern przedstawił trzy nowe, sportowe wersje Golfa 8. generacji. Co nie dziwi, źródłem ich napędu są te same silniki, jakie posiada też nowa Cupra Leon co oznacza, że Golf GTI może być też hybrydą. Dla amatorów diesla Volkswagen przedstawił kolejną generację Golfa GTD

VW Golf Mk8 GTI

Golf GTI. Na chwilę obecną Volkswagen bardzo pobieżnie przedstawił swojego kultowego Golfa GTI 8. generacji. Brakuje informacji przede wszystkim o jego osiągach. Te nie powinny się jednak wyraźnie różnić od dotychczasowego modelu. Dlaczego? Bowiem nowe GTI ma praktycznie identyczne parametry dotyczące układu napędowego jak dotychczasowa wersja Golfa GTI w wersji Performance.

Nowy Golf GTI jest napędzany dwulitrowym, turbodoładowanym benzynowym o mocy 245 KM z serii EA888 evo4, wyposażonym w bezpośredni wtrysk paliwa. Maksymalny moment obrotowy wynosi 370 Nm. Czterocylindrowy silnik standardowo współpracuje z 6-biegową przekładnią mechaniczną typu MQ350. Dostępny jest też dwusprzegłowy, 7-biegowy automat DSG (DQ381).

VW Golf Mk8 GTE

Golf GTE otrzymał hybrydowy układ napędowy typu plug-in, który się składa się z czterocylindrowej jednostki napędowej 1.4 TSI (seria EA211) o mocy 150 KM, silnika elektrycznego o mocy 115 KM, 6-biegowej przekładni dwusprzęgłowej i litowo-jonowego akumulatora. Moc systemowa układu napędowego wynosi 245 KM, a maksymalny moment obrotowy – 400 Nm.

W porównaniu z poprzednim Golfem GTE znacznie zwiększył się zasięg na energii elektrycznej, który teraz wynosi około 60 km. Na zwiększenie zasięgu duży wpływ ma poprawa aerodynamiki nowego Golfa i zwiększenie o połowę pojemności energetycznej akumulatora – do 13 kWh. W trybie elektrycznym Golf GTE może poruszać się z prędkością do 130 km/h.

VW Golf Mk8 GTD

Nowy VW Golf GTD to zdaniem producenta samochód o osiągach auta sportowego i bardzo dużym zasięgu . Wyposażony jest w czterocylindrowy silnik 2.0 TDI (EA288 evo) o mocy 200 KM, który generuje nawet 400 Nm momentu obrotowego. Podobnie jak w przypadku wszystkich silników Diesla z turbodoładowaniem w nowym Golfie, także jednostka napędowa Golfa GTD jest wyposażona w dwa katalizatory SCR połączone szeregowo. Nowy system z podwójnym wtryskiem czynnika AdBlue znacznie redukuje emisję tlenków azotu w porównaniu z silnikiem poprzedniego Golfa GTD. Golf GTD standardowo jest wyposażony w 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową. Ma to być odpowiedź na groźby kolejnej kary dla Volkswagena za fałszowanie wyników norm emisji spalin.

Trzy modele Golfa, trzy różne charaktery. Co więcej każdy różni się od siebie drobnymi detalami. Seryjne światła LED są umieszczone nisko i graficznie połączone z osłoną chłodnicy. Wąski pas, który przebiega poniżej pokrywy silnika, rozciąga się na całą szerokość przodu i ma charakterystyczny kolor w zależności od wersji Golfa – czerwony dla GTI, niebieski w GTE i srebrny dla GTD. Podkreślają go dwa pasy diód LED, które są widoczne po włączeniu świateł do jazdy dziennej. Tworzy to nowy design świateł Golfa GTI, GTE i GTD. Równie efektownie prezentuje się duży wlot powietrza w dolnej części zderzaka, z charakterystycznym dla tych modeli wzorem w kształcie plastra miodu oraz ze zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi (dostępnymi jako opcja). Modele odróżniają się od siebie poprzez układy wydechowe. Wersja GTE nie posiada żadnego tłumika, GTD ma dwie końcówki zlokalizowane po lewej stronie, a benzynowe GTI po jednej końcówce z każdej strony zderzaka.

Zobacz: Nowy VW Golf R będzie miał ponad 330 KM mocy! Testy trwają!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności