Czemu nasz Volkswagen T-Roc R nie ma pokrywy silnika? Sprawdziliśmy!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: DailyDriver.pl · Dodane: 12 listopada 2022
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Brak pokrywy silnika w samochodach Volkswagena to problem, który dotyczy aut z motorem 2.0 TSI takich jak Arteon, Golf, Passat czy T-Roc R, którego testujemy w redakcji. Okazuje się, że jego przyczyna jest całkiem poważna, ale wada ta ma zostać wyeliminowana.

Gdy do naszej redakcji trafił na test sportowy Volkswagen T-Roc R wyposażony w silnik 2.0 TSI o mocy 300 KM, pewne zdziwienie wywołał brak osłony silnika. Mowa jest oczywiście o górnej osłonie, umieszczonej na głowicy jednostki napędowej. Fakt ten był o tyle dziwny, że niemiecki koncern raczej zawsze tę osłonę stosował w sportowych modelach, bowiem stanowi ona wizytówkę modeli serii GTI i R. To właśnie przy okazji testów tych aut, silnik jest elementem najczęściej prezentowanym. Gdy odwiedził nas klient Arteonem, który również nie miał osłony silnika, postanowiliśmy sprawdzić, dlaczego pokrywy te nie trafiają pod maski nowych Volkswagenów. Okazało się, że sprawa jest całkiem poważna.

Brak osłony silnika w autach Volkswagena

W trakcie poszukiwania informacji na temat przyczyn braku osłony silnika Volkswagena, spotkaliśmy się z różnymi teoriami na ten temat. Od prozaicznych takich jak kradzież, po takie sugerujące problemy koncernu, które zmuszają go do szukania oszczędności na wszystkim co jest niewidoczne na pierwszy rzut oka. Według jednej z teorii, pokrywa silnika miała być rzekomo dostępna jako płatna opcja. Jako, że żadna z tych informacji nas nie przekonywała, szukaliśmy dalej. Ostatecznie okazało się, że brak pokrywy silnika Volkswagena to efekt trwającej akcji serwisowej.

Brak osłony/pokrywy silniki to częsty widok w wielu nowych Volkswagenach. Producent woli ich nie montować i czeka na wolną od wad część, którą montuje już po wydaniu autu klientowi. 

Z informacji do jakich dotarła redakcja dailydriver.pl wynika, że osłona silnika 2.0 TSI ma wadę techniczną, w wyniku której może się poluzować i się przemieścić w komorze silnikowej. Problem jest szczególnie widoczny w autach eksplorowanych w sposób dynamiczny. Jeśli poluzowana osłona zetknęłaby się z gorącą obudową turbosprężarki istniałoby ryzyko wybuchu pożaru. Sprawa dotyczy kilku modelu wyposażonych w silnik 2.0 TSI tj.:

  1. Volkswagen Arteon
  2. Volkswagen Golf
  3. Volkswagen Tiguan
  4. Volkswagen T-Roc

Wadliwe pokrywy silnika były montowane w samochodach wyprodukowanych od 28 lutego 2020 rok do 3 lutego 2022 roku. Przez okres 2 lat łącznie powstało 58 100 samochodów wyposażonych w te nieprawidłowe osłony. Obecnie producent czeka na nowe pokrywy i sukcesywnie wymienia, a w zasadzie instaluje nowe części w autach, które już trafiły do klientów. Auta bowiem wyjeżdżają z salonów bez tej osłony i gdy się pojawia część są proszeni o dostarczenie auta do serwisu, albo temat jest rozwiązywany na najbliższym przeglądzie. Brak tej osłony nie wpływa negatywnie na jazdę autem.

Zobacz: Brak chipów powoduje, że nie da się produkować chipów!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności