Nowe miejsca pracy szykuje w Polsce Volvo. Firma zamierza otworzyć centrum technologiczne w Krakowie, zajmujące się samochodami elektrycznymi. Zatrudnienie znajdzie docelowo około 600 osób.
Volvo Cars planuje otworzyć Tech Hub w Krakowie, który będzie centrum rozwoju oprogramowania dla ich nowych, w pełni elektrycznych samochodów. Hub będzie odpowiedzialny za rozwój kluczowych funkcji, w tym algorytmów percepcji i wspomagania kierowcy oraz oprogramowania do autonomicznej jazdy. Volvo Cars planuje zatrudnić około 120 inżynierów w 2023 roku i od 500 do 600 osób w połowie dekady. Kraków został wybrany ze względu na jego rosnący sektor technologiczny oraz duży sektor telekomunikacyjny, który będzie bogatym źródłem rekrutacji.
Kraków jako Tech Hub Volvo
Po dokładnej analizie wybrano Kraków jako lokalizację dla nowego Tech Hubu. Polska jest dobrze znana, a miasto rozwija się jako centrum technologiczne z szeroką siecią firm tego sektora w regionie. Kraków posiada również duży sektor telekomunikacyjny, co ułatwiło rekrutację inżynierów. W porównaniu do innych dużych globalnych firm technologicznych, wiele z nich nie ma jeszcze swojej obecności w tym mieście, co czyni go doskonałą lokalizacją dla nowego Tech Hubu. Rozpoczęto poszukiwanie talentów, aby biuro mogło rozpocząć działalność do końca roku.
Zobacz: Elektryczne Volvo S60 i S90, a do tego nawet minivan na prąd!
W przyszłości Volvo będzie sprzedawane w coraz większym stopniu za pośrednictwem Internetu jako w pełni elektryczny samochód, napędzany najnowocześniejszymi komputerami głównymi, posiadającymi własne oprogramowanie oraz otrzymującymi regularne aktualizacje. Kluczowym elementem w osiąganiu strategicznych ambicji firmy, które obejmują bycie liderem w dziedzinie nowych technologii i marką samochodów z wyłącznie elektrycznym napędem do 2030 roku, jest rozwój wewnętrznego oprogramowania. W celu przyspieszenia procesu transformacji, Volvo rekrutuje tysiące talentów inżynierskich na całym świecie, a krakowski hub będzie kolejnym krokiem w tym procesie.
Zobacz: Volvo ma problem! Hybrydy plug-in mogą stracić napęd podczas jazdy
Dodaj komentarz