REKLAMA

Rusza kolejny sezon pucharu Unitel Mazda MX-5 Cup Central Europe 2023

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 27 lutego 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Puchar Mazdy MX-5 wkracza w kolejny sezony. Seria Unitel Mazda MX-5 Cup Central Europe cieszy się sporym zainteresowaniem i daje amatorom szansę rywalizacji na profesjonalnym poziomie. Oto harmonogram pucharu Mazdy MX-5.

Doskonale znana kibicom, seria wyścigowa z samochodami Mazda MX-5 – Unitel Mazda MX-5 Cup – teraz zaprasza kierowców z innych państw do rywalizacji na torach zagranicznych w ramach Unitel Mazda MX-5 Cup Central Europe. Dwa minione sezony pucharu potwierdziły. że Mazda MX-5 to świetny samochód wyścigowy, a walory, z których słynie od ponad 30 lat wersja drogowa, sprawdzają się też podczas jazdy na torze.

Harmonogram pucharu Unitel Mazda MX-5 Cup Central Europe 2023

Sezon 2023′ przewiduje 12 wyścigów w ciągu 6 weekendów, łącznie z Mistrzostwami Europy Ciężarówek i Wyścigowymi Samochodowymi Mistrzostwami Polski (WSMP). W Poznaniu w czerwcu będzie można zaobserwować niezwykły kontrast, gdy samochody pucharu Mazdy zmierzą się z ciężarówkami o masie 5,5 tony. Harmonogram eliminacji wygląda następująco:

  1. 19 – 21.05 Poznań (WSMP)
  2. 24 – 26.06 Poznań (FIA ETRC)
  3. 14 – 16.07 Poznań (WSMP)
  4. 18 – 20.08 Slovakiaring (WSMP)
  5. 09 – 10.09 Brno (ESET)
  6. 09 – 01.10 Poznań (WSMP)

Samochody przygotowane przez organizatora będą do wypożyczenia lub kupienia, a także możliwe będzie zamówienie nowych wyścigowych Mazd MX-5 lub samochodów zbudowanych według specyfikacji zgodnej z Regulaminem Technicznym MX-5 Cup CE. Każdy zawodnik będzie miał dowolność w kwestii wyboru firmy, której powierzy obsługę samochodu. Opony firmy Hankook pozostaną standardem. Samochody będą miały masę poniżej 1000 kg, moc niemal 200 KM, tylny napęd i czas okrążenia na Torze Poznań poniżej 1:49.

Specyfikacja samochodu Mazda MX-5 ND MY2021 2,0

  1. Zawieszenie:
    1. Amortyzatory Ohlins R&T
    2. Regulowane wahacze osi przedniej i tylnej Hardrace
  2. Układ hamulcowy:
    1. Przód: 4-tłoczkowy system StopTech Big Brake Kit
    2. Tył: nacinane wysoko nawęglane tarcze StopTech
    3. Klocki hamulcowe oś przednia i tylna Stoptech Sport.
  3. Silnik:
    1. Oprogramowanie silnika
    2. Sportowy kolektor wydechowy
    3. Wyścigowy układ wydechowy
    4. Dolot zimnego powietrza
    5. Dodatkowe chłodzenie dyferencjału, skrzyni i silnika.
  4. Wyposażenie wnętrza:
    1. Pełna klatka zgodna z załącznikiem J
    2. Kierownica OMP
    3. Fotel SPARCO
    4. System gaśniczy OMP

Rozwój serii wyścigowej Mazda MX-5 w Europie otwiera nowe możliwości dla kierowców zainteresowanych rywalizacją na torze. Czy ta ekscytująca rywalizacja przyciągnie więcej fanów wyścigów samochodowych w regionie? Zobaczmy.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności