REKLAMA

Volkswagen opracował wydajniejszy silnik elektryczny APP550!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 13 kwietnia 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowy silnik elektryczny APP550 będą napędzać kolejne generacje elektrycznych Volkswagenów. Jest wydajniejszy i pochłania mniej surowców do jego produkcji, a do tego jest dostosowany do nowej platformy MEB.

Volkswagen zapowiedział, że wkrótce wprowadzi na rynek kolejną generację napędu elektrycznego dla rodziny ID. Nowe silniki o nazwie APP550 będą wyposażone w nową generację silników, dzięki którym modele ID. zyskają lepsze osiągi przy zmniejszonym zużyciu energii. Według planów, Volkswagen planuje dostarczyć pierwsze pojazdy z nową generacją napędu w wersji o mocy 286 KM pod koniec roku.

Nowy napęd APP550 będzie oparty na platformie MEB, która została stworzona specjalnie do samochodów elektrycznych marki Volkswagen. Według Karstena Bennewitza, który jest odpowiedzialny za rozwój silników elektrycznych w dziale rozwoju Volkswagena, projekt nowego silnika był dużym wyzwaniem ze względu na ograniczenia oferowane przez platformę MEB. Jednak udało się uzyskać znaczną poprawę sprawności i zmniejszyć zużycie surowców, a przy tym uzyskać znaczny wzrost wydajności.

Nowy silnik elektryczny Volkswagen APP550 będzie stosowany na platformie MEB

Nowy układ napędowy będzie dysponował mocą 286 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym około 550 Nm, co przekłada się na bardziej płynne rozwijanie mocy, zwłaszcza przy wyższych prędkościach. Nowy napęd elektryczny APP550 ma lepsze parametry dzięki ulepszonemu stojanowi, większej efektywnej liczbie zwojów i większemu przekroju przewodów. Wirnik wyposażono w mocniejszy magnes, a niektóre elementy zostały wzmocnione, aby wytrzymać wyższy moment obrotowy.

Falownik, czyli „mózg systemu”, został przekonstruowany w taki sposób, by był w stanie dostarczyć prąd o wysokim natężeniu, co przekłada się na większą moc i sprawność. Dzięki temu silnik napędowy może zużywać mniej energii przy mniejszych obciążeniach. Aby zwiększyć wydajność napędu elektrycznego, Volkswagen zoptymalizował szereg komponentów w układzie napędowym, w tym system zarządzania termicznego, który ma energooszczędny system chłodzenia, który działa bez napędzanej elektrycznie pompy.

Miejsce produkcji silnika APP550

Nowy napęd będzie produkowany w zakładzie Volkswagen Group Components w Kassel, gdzie od ponad 10 lat produkowane są elektryczne silniki i przekładnie. Alexander Krick, dyrektor ds. rozwoju technicznego napędów elektrycznych w Volkswagen Group Components, powiedział: „Opracowujemy elektryczne silniki i przekładnie od ponad 15 lat, a od ponad 10 lat produkujemy je również tutaj, w Kassel”. Dzięki innowacjom zastosowanym w elektrycznym silniku napędowym i przekładni możliwe jest znaczne poprawienie parametrów i zmniejszenie zużycia energii.

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności