REKLAMA

Nowy Peugeot 308 SW – duży rozstaw osi i bagażnik oraz niezłe silniki!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 28 czerwca 2021
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowy Peugeot 308 w wersji kombi może być ciekawym daily driverem. Z jednej strony oferuje duży bagażnik i spore wnętrze, a  z drugiej ma całkiem niezłe silniki w gamie. Jak na czasy elektryfikacji udało się zachować m.in. motor Diesla 1.5 HDi a do tego hybryda bazuje na benzynowym silniku 1.6 PureTech. Na dodatek ta ostatnia oferowana jest w dwóch wariantach mocy. Dzięki temu potencjalny klient marki nie będzie skazany wyłącznie na 3-cylindrowe silniki 1.2 PureTech.

Nowy Peugeot 308 SW może być świetną alternatywą dla SUV-ów. Lżejszy od nich, będzie oferował gigantyczny bagażnik (608 litrów), a przy tym powinien też dynamiczniejszy i zużywać od nich mniej paliwa z uwagi na niski współczynnik oporu powietrza (Cx=0,277). Jeśli dodać do tego bardzo duży rozstaw osi (2 732 mm czyli większy nie tylko niż w przypadku SUV-a Peugeot 3008, ale też nowej Skody Octavii czy Golfa VIII kombi) i ciekawą paletę silników (jak na dzisiejsze, dziwne czasy), to może się okazać, że nowy Peugeot 308 SW będzie jednym z bardziej konkurencyjnych modeli na rynku.

Peugeot 308 SW – silniki benzynowe, diesla i hybrydowe

Wiele wskazywało na to, że gama silników jakie otrzyma nowy Peugeot 308 może nie obejmować żadnego silnika Diesla. Stało się jednak inaczej. I bardzo dobrze, bo choć nie jesteśmy wielkimi sympatykami tych jednostek napędowych, to w kontekście użyteczności na co dzień, górują one nad hybrydami czy tym bardziej „elektrykami”. Zwłaszcza jeśli mowa o silniku 1.5 HDi, który nawet w ciężkim SUV-ie potrafi spalać zaskakujące, wręcz śladowe ilości paliwa. Peugeot 308 SW będzie oferowany z jednym wariantem silnika 1.5 HDi o mocy 130 KM, który będzie można jednak zamówić z manualną, albo automatyczną skrzynią biegów (8-stopniowy auto hydrokinetyczny). Biorąc pod uwagę fakt, że bak będzie mieć pojemność paliwa 52 litrów, to można liczyć na zasięg na trasie na poziomie ponad 1000 km! Do tego motor generować będzie nawet 300 Nm momentu obrotowego już przy 1750 obr./min. co powinno zapewnić przyzwoitą dynamikę. Niestety producent nie podał żadnych danych na temat osiągów poszczególnych wersji silnikowych.

Nowy Peugeot 308 SW to kombi, które ma duży rozstaw osi, spory bagażnik i 3 rodzaje silników.

Z kolei entuzjaści silników benzynowych będą mieli dość niewielki wybór, ograniczony do 3-cylindrowego silnika 1.2 PureTech. Wybrać będzie można tylko jego moc i rodzaj współpracującej z nim skrzyni biegów. Dostępne będą wersje o mocy 110 i 130 KM (odpowiednio 205 i 230 Nm), a mocniejsza odmiana dostępna będzie nie tylko z manualem, ale i z automatem (8-stopniowym).

Pewną alternatywą dla petrolheadów mają być mocne hybrydy oparte na silniku 1.6 PureTech. Pierwsza jego wersja generować będzie 150 KM, a druga 180 KM. Dodatkowo w obu wersjach pracować będzie silnik elektryczny napędzający przednią oś o mocy 110 KM. W rezultacie sumaryczna moc słabszej hybrydy sięgnie 180 KM, a mocniejszej 225 KM. W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy sięgnie 360 Nm. Masa hybryd przekroczy jednak 1659 kg, podczas gdy diesel ważyć będzie min. 1382 kg, a benzynowa wersja 1.2 PureTech tylko 1300 kg. Hybryda będzie mieć też mniejszy bagażnik (548 l)  z uwagi na zabudowany przez baterie spód bagażnika.

Zobacz: Oszczędne auto do miasta z automatem? To spala 3,6 l/100 km w korku!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności