Alpine A110 Legende GT to sportowe auto, którego produkcja jest limitowana do 400 egzemplarzy na całym świecie. Auto wyróżnia bardziej wyrafinowany styl i detale nadające mu dodatkowego, luksusowego charakteru. Mimo ceny przekraczającej 300 tys. zł, do Polski trafiło pierwszych 5 egzemplarzy Legende GT.
Samochody Alpine to według swych twórców, auta sportowe, które mają świetnie sprawdzać się także w codziennej eksploatacji z uwagi m.in. na specjalnie zestrojone zawieszenie. Nie da się przy tym ukryć, że najnowszy model A110 prezentują wyjątkowo oryginalną linię nadwozia i świetnie nawiązuje do swojego poprzednika sprzed kilkudziesięciu lat. Obecnie w gamie tego modelu jest już 6 wersji tego modelu. Wśród nich jest odmiana Legende GT.
Limitowane Alpine Legende GT
Zamysłem projektantów A110 Legende GT było stworzenie najbardziej eleganckiej wersji Alpine. Limitowany do 400 sztuk model, identyfikowany jest unikalnym numerem, prezentowanym na umieszczonej w środkowej konsoli tabliczce. Dostępny jest on tylko w 3 kolorach lakieru: Mercury Silver – to nowy kolor w palecie Alpine, a także Deep Black i Abyss Blue. Na aucie znajdziemy subtelne, jasnozłote elementy: oznaczenia marki i diamentowane obręcze kół. Wyróżnikiem Legende GT są półprzezroczyste tylne światła LED. Nowością jest także podświetlane logo Alpine na progach drzwi.
W kabinie dostępne są sportowe siedzenia Sabelt, które obszyte są ciepłą skórą w bursztynowym kolorze mają zapewnić nie tylko dobre trzymanie w zakrętach, ale i dużą dawkę komfortu. Wyróżnikiem wersji Legende GT są lśniące karbonowe elementy w miedzianym odcieniu nadające wnętrzu wyrafinowanego charakteru.
Zobacz: Limitowane Alpine A110 Legende GT – czym różni się od innych wersji?
Praktyczny wymiar samochodu podkreśla jego dodatkowe, specjalne wyposażenie. W A110 Legende GT znajdziemy zaprojektowany na wymiar trzyczęściowy zestaw bagaży wykończony skórą w kolorze tapicerki siedzeń, a także ukryty między nimi nowy schowek.
Osiągi i unikatowy charakter
Układ napędowy A110 Legende GT nie różni się od standardowej wersji. Silnik umieszczony centralnie (za plecami pasażerów) ma pojemność 1,8-litra i osiąga moc 252 KM. Napęd przenoszony jest na tylne koła poprzez 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynię biegów. Dzięki niskiej masie Alpine rozpędza się 0-100 km/h w 4,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 250 km/h. Auto kosztuje 306 tys. zł, ale pierwsze 5 egzemplarzy trafiło już do polskich klientów. Limitowana produkcja sprawia, że szansa dostrzeżenia tego auta na drodze będzie ograniczona.
Zobacz: Alpine A110S czyli dużo większa moc i nowe zawieszenie!
Nie za takie pieniądze. To renault Megane RS w innej budzie
Za takie pieniadze to jest Mustang V8 na wypasie o mocy 450 KM