Toyota planuje wykorzystać zużyte baterie z hybrydowych i elektrycznych samochodów jako stacjonarne magazyny energii. Wspólnie z Tokyo Electric Power Company Holdings (TEPCO) tworzą system magazynowania energii, który ma za zadanie przechowywać energię pochodzącą z odnawialnych źródeł i wykorzystywać ją przez długi czas, zgodnie z koncepcją gospodarki obiegu zamkniętego.
Wzrost liczby samochodów elektrycznych powoduje zwiększone zapotrzebowanie na energię elektryczną. W celu skutecznego wykorzystania odnawialnych źródeł energii oraz redukcji emisji CO2, istotne staje się magazynowanie energii. Elektrownie wiatrowe i farmy fotowoltaiczne często generują więcej energii, niż jest w danym momencie potrzebne, dlatego istnieje potrzeba równoważenia i przechowywania wytworzonej energii, aby móc ją wykorzystać w okresach niższej produkcji.
Magazyny energii o dużej pojemnności
Toyota i TEPCO opracowały system magazynów energii o pojemności 3 MWh i mocy wyjściowej 1 MW. Zużyte baterie z samochodów hybrydowych i elektrycznych Toyoty zostały połączone z systemem zarządzania energią oraz innymi urządzeniami, umożliwiając przetwarzanie energii z prądu stałego na prąd zmienny, co pozwala na zasilanie urządzeń elektrycznych. System ten został stworzony zgodnie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa.
Pierwszy stacjonarny magazyn energii Toyota i TEPCO zostanie zainstalowany na farmie wiatrowej Eurus Tashirotai w pobliżu miasta Kazura w Japonii w tym roku. Po zainstalowaniu rozpoczną się testy wydajności i opłacalności systemu, w tym jego wykorzystanie przez lokalną społeczność, co planowane jest na jesień.
Zobacz: Porsche to od teraz producent baterii do aut elektrycznych!
Toyota, we współpracy z Toyota Industries, Toyota Tsusho i Denso, rozwija technologie bezpiecznych, wysokiej jakości, niedrogich i wydajnych baterii do pojazdów elektrycznych, które w przyszłości będą mogły być wykorzystane w innych celach. Wykorzystanie zużytych baterii z samochodów hybrydowych i elektrycznych do tworzenia magazynów energii jest zgodne z koncepcją gospodarki obiegu zamkniętego, co jest niezwykle istotne dla redukcji emisji CO2 oraz efektywnego wykorzystania surowców naturalnych.
Zobacz: Zużyte akumulatory elektrycznych aut Kia jako magazyny energii
Dodaj komentarz