REKLAMA

Pierwszy Opel z kamerą termowizyjną i systemem Night Vision!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Opel · Dodane: 28 stycznia 2022
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowy Opel Grandland to pierwsze auto tej marki, które otrzymało system Night Vision oparty o kamerę termowizyjną. Dodatkowo jest to pierwszy model Opla, który może posiadać jednocześnie kamerę termowizyjną oraz reflektory pikselowe IntelliLux LED.

Połączenie, a w zasadzie wchłonięcie przez Stellantis Opla przynosi pierwsze, dość ciekawe rezultaty. Niemiecka firma przygotowała bowiem auto, łączące zalety najciekawszych dwóch rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa, które stosowały dotąd osobno Opel i PSA. Mowa jest nowym Oplu Grandlandzie, który wyposażono w system Night Vision, oparty na kamerze termowizyjnej (PSA), oraz w matrycowe reflektorach IntelliLux LED (Opel).

Opel Grandland z system Night Vision

Dzięki kamerze termowizyjnej ukrytej pod panelem Opel Vizor jazda nocą jest bezpieczniejsza, zwłaszcza na słabo oświetlonych drogach poza miastem lub wśród lasów. Night Vision wykrywa ludzi i zwierzęta z odległości do 100 metrów przed samochodem jako obiekty cieplejsze od ich otoczenia. Gdy tylko kamera zauważy pieszego, rowerzystę lub zwierzę na poboczu, system wskaże lokalizację takiego obiektu na dwunastocalowym ekranie centrum informacyjnego kierowcy w cyfrowym kokpicie Pure Panel. Sylwetka człowieka lub zwierzęcia przed pojazdem jest wyraźnie zaznaczona kontrastującym kolorem.

Dzięki temu systemowi kierowca Grandlanda może wcześniej zauważyć potencjalnie niebezpieczną sytuację i ma dodatkowe, ale decydujące ułamki sekund na dostosowanie prędkości lub manewr omijający przeszkodę (działania Night Vision pokazano na filmie na YouTube).

Opel Grandland i jego reflektory matrycowe IntelliLux LED

Night Vision jest dostępny w nowym Grandlandzie wraz z reflektorami pikselowymi IntelliLux LED. Pionierska technologia oświetlenia – 168 elementów LED (po 84 na każdy reflektor) ma zapewniać płynną adaptację wiązki światła do sytuacji na drodze i otoczenia, bez ryzyyla oślepiania kierowców w innych pojazdach. Matryca LED precyzyjnie, w czasie liczonym w milisekundach, „wycina” ze snopa świateł drogowych pojazdy nadjeżdżające z przeciwka, oświetlając resztę drogi z pełną mocą. Oba systemy łącznie zapewniają podwójne bezpieczeństwo i ułatwiają nocną jazdę, nawet mniej doświadczonym kierowcom.

Zobacz: Ford wprowadzi na rynek reflektory prognozujące?

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności