Sportowe wersje Renault Clio IV GT i RS posiadają poważną wadę fabryczną, zagrażającą bezpieczeństwu. W niektórych egzemplarzach tych aut źle wykonano poszycie tylnego spoilera, co grozi jego oderwaniem w trakcie jazdy! Usterka jest na tyle poważna, że wizyta w serwisie jest niezbędna.
Renault Clio IV generacji pojawiło się na rynku w 2012 roku. W 2013 roku do sprzedaży trafiły dwie sportowe wersje tego modelu – GT i RS. Obie wyróżniają się bardzo dynamiczną linią nadwozia i mocnymi silnikami. Słabsza odmiana GT dysponuje motorem o pojemności 1,2 l, który dzięki turbodoładowaniu osiąga moc 118 KM. Pozwala on przyspieszyć ważącemu 1090 kg autu od 0 do 100 km/h w czasie 9,4 sekundy oraz osiągnąć prędkość maksymalną 199 km/h.
Zobacz: Test Renault Twingo 0.9 TCe 90
Dużo ciekawsze jest jednak Renault Clio RS, które jest prawdziwym hot hatchem. Silnik 1.6 Turbo osiąga moc 200 KM i dzięki m.in. automatycznej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów EDC (niestety ręczna skrzynia biegów nie występuje w tej wersji) zapewnia dużo lepsze osiągi od odmiany GT. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje mu 6,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 235 km/h.
Co więcej, Clio RS można wyposażyć w pakiet Cup, w skład którego wchodzi lepsze, sportowe zawieszenie (o 15% sztywniejsze i o 5 mm obniżone w porównaniu do zawieszenia Sport) oraz czerwone zaciski tarcz hamulcowych oraz 18” aluminiowe obręcze kół w kolorze czarnym.
Wadliwy tylny spojler Renault Clio GT i RS
W nowym Renault Clio RS charakterystycznym elementem jest także tylny spojler. Oprócz tego, że podkreśla dynamiczną naturę auta, pełni także konkretną funkcję. Spojler ten został bezpośrednio zapożyczony z wyścigowego Clio Cup i zwiększa o 20% docisk tylnej osi do drogi. Okazuje się jednak, że w egzemplarzach wyprodukowanych od początku produkcji do 9 listopada 2015 roku, istnieje ryzyko oderwania się podczas jazdy jego poszycia. Na rynku polskim akcją serwisową objętych jest 80 egzemplarzy Renault Clio RS i GT (posiada taki sam spojler). Ich producent zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu poprawienia mocowania lub wymiany spojlera tylnej pokrywy.
Zobacz: Volkswagen Golf 2.0 TDI BMT – rusza akcja serwisowa
Dodaj komentarz