Volkswagen przedstawił sposób naprawy silnika 1.6 TDI, dzięki któremu jednostka ma spełniać europejskie normy emisji spalin. Zmiany zajdą w układzie dolotowym motoru.
Pomysł naprawy silnika 1.6 TDI, który przedstawił Volkswagen, jest zaskakująco prosty. Niemcy zrezygnowali z kosztownego, acz skutecznego katalizatora SCR redukującego tlenki NOx w układzie wydechowym auta.
Zobacz: Silnik 1.6 TDI – usterki, problemy, awarie
W zamian za to zastosowali oni w przewodach dolotowych coś co wygląda jak kawałek plastikowej rurki, w której przepływ powietrza ograniczony jest poprzez sito zamontowane w jego przedniej części. Element ten zamontowany jest za filtrem powietrza, tuż przed przepływomierzem (z ang. MAF). Nazwany szumnie transformatorem przepływu powietrza ma za zadanie ograniczyć zawirowania powietrza w kanale, poprawiając w ten sposób efektywność działania przepływomierza. Oprócz tego jednostka 1.6 TDI otrzyma nowe oprogramowanie sterujące.
Zobacz: Silniki TDI Volkswagena, które nie spełniają norm spalin
Zobacz: Wadliwe silniki EA 189 – sprawdź czy Twoja Skoda ma jeden z nich
Przyznam, że pomysł ten jest dla mnie tak zaskakujący, że w jego skuteczność chyba nie uwierzę, póki sam nie zobaczę wykresu pracy silnika po modyfikacji. Element ten, nazywany transformatorem przepływu powietrza, to w mojej opinii klasyczna zwężka układu dolotowego, jaką spotkać można w autach z tras rajdowych. Co prawda wygląda nieco inaczej z uwagi na układ mniejszych otworów w przedniej części, ale w mojej opinii zadanie ma jedno – ograniczyć ilość i prędkość przepływu powietrza dostającego się do komory spalania. Efektem ubocznym tej operacji moim zdaniem będzie spadek mocy silnika, a przez to osiągów auta.
DailyDriver.pl opłaci Twoje badanie silnika
Chętnie przekonam się czy zainstalowanie transformatora przepływu powietrza faktycznie nie wpłynie negatywnie na osiągi jednostki napędowej, dlatego wychodzę z propozycją do każdego posiadacza auta z silnikiem 1.6 TDI z serii EA189. Zgłoś się do mnie poprzez naszą stronę na facebooku a pokryję koszt Twojego badania na hamowni podwoziowej przed i po zainstalowaniu transformatora przepływu powietrza. Czekam na zgłoszenia!
mam passata po crash tescie z 2013 roku i idzie jak igla, wycialem tylko DPF i dzieki temu mam zasłone dymną.
Grażyna jest dumna ze mnie.
trzeba zrobic zatem spor 😉
Mam Passata z 2013 roku 105 km po akcji serwisowej. Szczerze mówiąc nie widzę aby silnik miał jakieś problemy. Wiele komentarzy to jakieś historie z trzeciej ręki. Chętnie spotkam się z kimś kto ma podobny samochód przed aktualizacja celem porównania.
Ja taką kratkę przed przepływomierzem miałem w VW Golf 4 1,9 tdi 101 KM Euro 4 z 2005 roku. Co za postęp. Szacun dla inżynierów z VW.
w czasie dopalania lub wypalania filtra DPF przedostaje się paliwo do oleju.
to podnosi poziom oleju ponad max w wyniku czego zamiast 30 000 km
olej trzeba wylewać co 15000 a producent rżnie głupa i problemu nie widzi
użytkownik 1,6TDi Cr od 2010 r
Kazy madry wymienia olej co 15 a nie co 30 jak ignoranci 😉
Poprawić efektywność działania przepływomierza? Czyli będzie dokładnie mierzył przepływ powietrza i to wystarczy? Co za bełkot..
W teorii taka „rurka” może zmienić przepływ turbulentny w przepływ możliwie laminarny dzięku czemu zmniejszą błąd pomiaru ilości powietrza a w konsekwencji pozwoli to na dokładniejsze sterowanie procesem spalania. Nie mogę jednak uwierzyć w to, że różnica będzie tak duża, by bez straty mocy silnik spełni normę EU6. Może spełni normę EU5, ale mocy raczej będzie też nieco mniej. Jak ma ktoś auto z silnikiem 1.6 TDI to proszę o kontakt przez facebooka. Sfinansujemy badania auta na hamowni.
I on ma spełniać normę EU5 na jaka był homologowany. Teraz poprostu nie spełnia normy EU5. Norme EU6 spełniają (albo i nie) silniki EA288
Witam wczoraj zrobili mi ale serwisową w vw polo 1.6 ród 90km po wyjechaniu z serwisu samochód zachowuje się jak by miał 70km
co za ujowe normy… glaby unijne z jednej strony srubuja normy pseudo ochrona srodowiska, by z drugiej strony chronic korpo panstwa przed prawdziwym zatruwaniem srodowiska… fabryki, produkcja na masowo skale ja pier to wszystko