REKLAMA

Naprawa silnika 1.6 TDI EA189 – jest rozwiązanie

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Volkswagen · Dodane: 26 listopada 2015
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Volkswagen przedstawił sposób naprawy silnika 1.6 TDI, dzięki któremu jednostka ma spełniać europejskie normy emisji spalin. Zmiany zajdą w układzie dolotowym motoru.

Pomysł naprawy silnika 1.6 TDI, który przedstawił Volkswagen, jest zaskakująco prosty. Niemcy zrezygnowali z kosztownego, acz skutecznego katalizatora SCR redukującego tlenki NOx w układzie wydechowym auta.

Zobacz: Silnik 1.6 TDI – usterki, problemy, awarie

W zamian za to zastosowali oni w przewodach dolotowych coś co wygląda jak kawałek plastikowej rurki, w której przepływ powietrza ograniczony jest poprzez sito zamontowane w jego przedniej części. Element ten zamontowany jest za filtrem powietrza, tuż przed przepływomierzem (z ang. MAF). Nazwany szumnie transformatorem przepływu powietrza ma za zadanie ograniczyć zawirowania powietrza w kanale, poprawiając w ten sposób efektywność działania przepływomierza. Oprócz tego jednostka 1.6 TDI otrzyma nowe oprogramowanie sterujące.

Zobacz: Silniki TDI Volkswagena, które nie spełniają norm spalin

naprawa silnik 1.6 TDI EA189

Zobacz: Wadliwe silniki EA 189 – sprawdź czy Twoja Skoda ma jeden z nich

Przyznam, że pomysł ten jest dla mnie tak zaskakujący, że w jego skuteczność chyba nie uwierzę, póki sam nie zobaczę wykresu pracy silnika po modyfikacji. Element ten, nazywany transformatorem przepływu powietrza, to w mojej opinii klasyczna zwężka układu dolotowego, jaką spotkać można w autach z tras rajdowych. Co prawda wygląda nieco inaczej z uwagi na układ mniejszych otworów w przedniej części, ale w mojej opinii zadanie ma jedno – ograniczyć ilość i prędkość przepływu powietrza dostającego się do komory spalania. Efektem ubocznym tej operacji moim zdaniem będzie spadek mocy silnika, a przez to osiągów auta.

DailyDriver.pl opłaci Twoje badanie silnika

Chętnie przekonam się czy zainstalowanie transformatora przepływu powietrza faktycznie nie wpłynie negatywnie na osiągi jednostki napędowej, dlatego wychodzę z propozycją do każdego posiadacza auta z silnikiem 1.6 TDI z serii EA189. Zgłoś się do mnie poprzez naszą stronę na facebooku a pokryję koszt Twojego badania na hamowni podwoziowej przed i po zainstalowaniu transformatora przepływu powietrza. Czekam na zgłoszenia!

15
Dodaj komentarz

avatar
8 Comment threads
7 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
13 Comment authors
FerdynandDaily DriverJanuszKrispo co Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Janusz
Gość
Janusz

mam passata po crash tescie z 2013 roku i idzie jak igla, wycialem tylko DPF i dzieki temu mam zasłone dymną.
Grażyna jest dumna ze mnie.

Kris
Gość
Kris

Mam Passata z 2013 roku 105 km po akcji serwisowej. Szczerze mówiąc nie widzę aby silnik miał jakieś problemy. Wiele komentarzy to jakieś historie z trzeciej ręki. Chętnie spotkam się z kimś kto ma podobny samochód przed aktualizacja celem porównania.

Waldek
Gość
Waldek

Ja taką kratkę przed przepływomierzem miałem w VW Golf 4 1,9 tdi 101 KM Euro 4 z 2005 roku. Co za postęp. Szacun dla inżynierów z VW.

JJj
Gość
JJj

w czasie dopalania lub wypalania filtra DPF przedostaje się paliwo do oleju.
to podnosi poziom oleju ponad max w wyniku czego zamiast 30 000 km
olej trzeba wylewać co 15000 a producent rżnie głupa i problemu nie widzi
użytkownik 1,6TDi Cr od 2010 r

Ferdynand
Gość
Ferdynand

Kazy madry wymienia olej co 15 a nie co 30 jak ignoranci 😉

tomek
Gość
tomek

Poprawić efektywność działania przepływomierza? Czyli będzie dokładnie mierzył przepływ powietrza i to wystarczy? Co za bełkot..

Aktualności