W samochodach typu Porsche Cayenne może występować nadmierne zużycie tylnych opon. Jest to efekt nieprawidłowej geometrii zawieszenia, która dodatkowo może zagrażać bezpieczeństwu jazdy. W związku z tym rusza akcja serwisowa.
W ostatnim czasie Porsche zmaga się z problemami dotyczącymi zawieszenia w swoich samochodach. Liczba akcji serwisowych dotyczących tego układu zaczyna być niepokojąca – pękające wahacze w Porsche Taycan, wadliwe połączenia śrubowe w Porsche 911, 718 i Taycan czy źle zamontowane wahacze w Porsche Boxter i Cayman z seri 981. Jakby tego było, model Cayenne też miał niedawno akcję serwisową dotyczącą odkręcających się tylnych wahaczy! Teraz okazuje się, że problem ten jakby powrócił choć w mniejszej skali.
Błędna geometria tylnego zawieszenia w Porsche Cayenne
Jak poinformował przedstawiciel marki Porsche w Polsce, wykryto wadę zawieszenia w topowym SUV-ie koncernu ze Stuttgartu Okazuje się, że samochodach Porsche Cayenne z typoszeregu 9YA/9YB, które zostały wyprodukowanew Niemczech, geometria zawieszenia tylnej osi może wykazywać odchylenia. W autach o większym przebiegu nieprawidłowe ustawienie zawieszenia może powodować zużywanie się opon w tylnej osi. W rezultacie nie można zapewnić stabilności przy dużych prędkościach pojazdu.
W tym przypadku akcja serwisowa ma na szczęście dość wąski zakres. Na polskim rynku, akcja przywoławcza do serwisów obejmuje 14 samochodów. Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią aut będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi, w celu sprawdzenia i, w razie potrzeby, skorygowania ustawienia zawieszenia.
Zobacz: W Porsche Cayenne mogą odkręcić się tylne wahacze!
Dodaj komentarz