Policja w Wielkiej Brytanii chce zakupić Fordy Mustangi, którymi angielscy funkcjonariusze będą strzegli porządku na drogach. Radiowozy będą wyposażone w silniki 5.0 V8 o mocy 421 KM. Na chwilę obecną nie ma informacji o ewentualnych modyfikacjach podnoszących moc standardowych jednostek napędowych.
Na całym świecie w służbie Policji służą przeróżne modele aut. Od poczciwych Ład po ultra drogie Lamborghini czy Ferrari ociekające blichtrem i ekstrawagancją. Brytyjczycy cenią dobrej klasy radiowozy, dlatego w ich szeregach spotkać można wiele ciekawych aut – od Volvo V70 T6 z silnikiem o mocy ponad 300 KM, przez sportowe Mitsubishi Lancery z serii EVO, aż po ultra wyczynowego Ariel Atoma! Teraz ich szeregi może zasilić kolejny rodzynek – Ford Mustang GT!
Zobacz: Shelby Mustang GT350R z najmocniejszym V8 w historii!
Na zdjęciach jakie trafiły do sieci dostrzec można lawetę z policyjnymi radiowozami, wśród których doskonale widoczne są dwa Mustangi GT. Jeden z nich posiada typowe dla brytyjskiej Policji barwy. Prawdopodobnie auta wracają lub jadą na targi sprzętu policyjnego, jednak nie brakuje głosów przekonujących o tym, że decyzja o zakupie Mustangów już zapadła.
Ford Mustang GT to 4-miejscowe, sportowe auto wyposażone w silnik V8 o pojemności pięciu litrów i i mocy 421 KM. Wysoka moc, w połączeniu z tylnym napędem i szperą pozwala rozpędzić nielekkie coupe do pierwszej setki w zaledwie 4,8 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 250 km/h. Auto może być wyposażone w manualną skrzynię biegów lub w automatyczną, opartą na konwerterze. Układ hamulcowy to wyrafinowana konstrukcja Brembo, wyposażona z przodu w 380- a z tyłu w 330-milimetrowe tarcze hamulcowe. Przednie klocki dociskane są do tarcz przez 6-tłoczkowe zaciski.
Zobacz: Ford Mustang vs BMW 435i vs Audi S5 vs Nissan 370Z
Mocną stroną Forda Mustanga jest jego cena. W Polsce bazowa, lecz doskonale wyposażona wersja kosztuje 178 tys. zł, a doposażona praktycznie we wszystko z listy opcji niecałe 195 tys. zł. Trudno o drugie auto z tak potężnym silnikiem dostępne w tak niskiej cenie. Dlaczego tak uważam? Bo miałem okazję dość dobrze go „wymęczyć” i sprawdzić jego możliwości. Zainteresowanych zapraszam do przeczytania testu Mustanga w wersji GT.
Prosta konstrukcja auta powinna pozytywnie wpłynąć na koszty jego eksploatacji. Te ostatnie będzie za to podnosił ogromny silnik, który zdaniem producenta w mieście zużywa ok. 20 l benzyny na 100 km. Przyznam jednak, że zazdroszczę trochę brytyjskim policjantom. Pościg takim Mustangiem na pewno będzie czymś niezwykłym.
To tylko Mondeo Coupe (:
🙂 tak sądzisz? Od strony technicznej trudno znalezc jakiekolwiek wspolne podzespoly Mustanga i Mondeo. Sama konstrukcja to tez dwa rozne światy. Ale chetnie dowiem sie gdzie można dostrzec podobieństwa do Mondeo 🙂
I takie radiowozy to ja rozumiem 🙂 od razu czlowiek zwalnia zeby je podziwiac 🙂