REKLAMA

Ford i jego plan, aby osiągnąć neutralność węglową do 2050 roku

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Ford · Dodane: 22 maja 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Neutralność węglowa to pojęcie budzące duże kontrowersje z uwagi na bardzo kontrowersyjny sposób rozliczania emisji CO2. Wielu naukowców nie widzi w tym żadnej emisji, a jedynie kreatywną „księgowość” emisji gazów. Jak to tego zagadnienia podchodzi Ford?

Ford aktywnie dąży do osiągnięcia neutralności węglowej do 2050 roku, a w Europie do 2035 roku, podejmując konkretne działania w trzech głównych obszarach, które generują około 95% emisji dwutlenku węgla: budynki, operacje firmowe oraz łańcuch dostaw i użytkowanie sprzedawanych pojazdów.

Jak Ford zamierza osiągnąć neutralność węglową?

Główne cele Forda w tym zakresie są jasne. Chcą oni zmniejszyć emisje gazów cieplarnianych związane z budynkami i operacjami firmy o 76% do 2035 roku w porównaniu z poziomem z 2017 roku, oraz zmniejszyć emisje gazów cieplarnianych związane z użytkowaniem sprzedawanych produktów o 50% na kilometr do 2035 roku w porównaniu z poziomem z 2019 roku. Wraz z produkcją większej liczby pojazdów elektrycznych, całkowite emisje gazów cieplarnianych związane z użytkowaniem pojazdów powinny znacznie się zmniejszyć.

Całkowicie nowy mega kampus o wartości 5,6 miliarda dolarów w Stanton, Tennessee, o nazwie BlueOval City, stworzy około 6 000 nowych miejsc pracy i wprowadzi innowacyjne podejście do produkcji pojazdów i baterii. Projekt koncepcyjny

Chociaż emisje gazów cieplarnianych z układów wydechowych zmniejszą się wraz ze spadkiem sprzedaży pojazdów z silnikiem spalinowym, emisje gazów cieplarnianych związane z produkcją energii elektrycznej mogą wzrosnąć ze względu na większe zużycie energii elektrycznej. Jeśli w 2050 roku pozostaną trudne do ograniczenia emisje gazów cieplarnianych, Ford planuje zneutralizować te emisje poprzez pochłanianie dwutlenku węgla. Kompensacja emisji dwutlenku węgla będzie rozważana tylko w wyjątkowych przypadkach, gdy realne rozwiązania nie będą jeszcze dostępne.

Zobacz: Test Kia EV6 GT

W okresie 2019-2022 Ford zdołał zmniejszyć emisję CO2 na kilometr dla całej floty o 2%. Szacuje się, że ogólna redukcja emisji w zakresie 3, obejmująca dostawców, użytkowanie pojazdów i inne pośrednie emisje, wyniosła 23% w latach 2019-2022. W Europie Ford przyspiesza globalną strategię, aby osiągnąć neutralność węglową nie później niż do 2035 roku. Oznacza to, że wszystkie nowe pojazdy do 2035 roku będą emitować zero dwutlenku węgla, a europejskie zakłady produkujące pojazdy elektryczne i ich komponenty będą miały neutralne emisje dwutlenku węgla. To samo dotyczy głównych dostawców, którzy transportują części do zakładów produkcyjnych w UE oraz pojazdy do klientów. Do 2030 roku wszystkie samochody osobowe w Europie będą pojazdami elektrycznymi.

Przekształcanie fabryk Forda trwa

Dzięki inwestycji o wartości 2 miliardów dolarów, zakład produkcyjny w Kolonii zostaje przekształcony w Centrum Elektryfikacji. Przeprowadzane są poważne modernizacje zakładu, które obejmują wprowadzenie nowych rozwiązań energooszczędnych. Dzięki temu osiągnięto oszczędności wynoszące ponad 2000 ton metrycznych CO2e oraz ponad 2600 megawatogodzin (MWh) energii elektrycznej rocznie.

Zobacz: Test Ford Puma Hybrid 1.0 EcoBoost ST-line

Inwestycje mają również miejsce w Stanach Zjednoczonych. Ford planuje, że do 2025 roku cała energia elektryczna dostarczana przez ich zakłady w Michigan pochodzić będzie z odnawialnych źródeł. Ponadto, każdy pojazd Forda produkowany w Michigan będzie montowany przy użyciu energii elektrycznej, która jest zupełnie wolna od emisji dwutlenku węgla. To osiągnięcie zostanie zrealizowane o 10 lat wcześniej niż globalny cel Forda. W Meksyku wszystkie zakłady produkcyjne już teraz są w pełni zasilane bezemisyjną energią elektryczną, a zakłady produkcyjne w Ohio osiągnęły pełne zasilanie energią elektryczną bez emisji węgla w 2022 roku. Prognozuje się, że kampusy badawczo-techniczne Forda osiągną wydajność energetyczną lepszą o 50% niż historyczne powierzchnie biurowe Forda.

Zobacz: Nowa fabryka elektrycznych Volkswagenów ID.4 w USA

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności