
Zakład Struandale w Gqeberha w RPA produkuje silniki do Fordów Rangerów, w tym modele 3.0L V6, 2.0L Single Turbo i 2.0L Bi-Turbo. Fabryka, działająca od 1964 roku, ma zdolność produkcji 130 000 silników rocznie, a każdy egzemplarz przechodzi rygorystyczne testy jakościowe, w tym testy na zimno i badania dynamometryczne.
Fabryka Silników Forda Struandale w Zatoce Nelsona Mandeli odgrywa fundamentalną rolę w produkcji modelu Ford Ranger, zarówno na rynku lokalnym, jak i na ponad 100 rynkach eksportowych na świecie. Wszystkie jednostki napędowe stosowane w Fordach Rangerach montowanych w zakładzie w Silverton powstają w Gqeberha, gdzie wykorzystywane są nowoczesne technologie oraz zaawansowane systemy zarządzania jakością. Proces ten gwarantuje najwyższe parametry eksploatacyjne, niezawodność oraz trwałość jednostek napędowych, co jest kluczowym elementem sukcesu tego modelu.
Silniki Forda Rangera produkowane w RPA
Zakład Struandale realizuje obecnie trzy programy produkcji silników wysokoprężnych, w tym:
- 3.0L V6 Diesel – jednostka o wysokiej kulturze pracy, osiągająca moc 240 KM oraz 600 Nm momentu obrotowego. Wyposażona w nowoczesny układ wtryskowy common rail i turbosprężarkę o zmiennej geometrii (VGT), zapewnia optymalną efektywność spalania i niskie emisje.
- 2.0L Single Turbo – nowoczesny silnik wysokoprężny, rozwijający moc 170 KM oraz 405 Nm momentu obrotowego. Wyposażony w jedną turbosprężarkę, zapewnia optymalną kombinację mocy i ekonomiki paliwowej.
- 2.0L Bi-Turbo – dwustopniowo doładowany silnik wysokoprężny o mocy 210 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Zastosowanie podwójnej turbosprężarki poprawia elastyczność jednostki napędowej na niskich obrotach, przy jednoczesnym zachowaniu niskiego zużycia paliwa.
Dodatkowo, zakład produkuje również cenione jednostki 2.2L i 3.2L Duratorq TDCi, które od lat cieszą się uznaniem na rynku pojazdów użytkowych i terenowych.
Jak produkowane są silniki Forda w RPA?
Zakład Struandale został otwarty w 1964 roku jako pierwszy wyspecjalizowany zakład montażu silników w Republice Południowej Afryki. Przez ponad 60 lat realizowano tam 11 programów produkcyjnych, obejmujących m.in. Essex V6, Kent, CVH, RoCam oraz obecne jednostki wysokoprężne Forda. Obecnie fabryka produkuje głowice cylindrów oraz montuje silniki wysokoprężne 3.0L V6. Na tej samej linii montażowej powstają również jednostki Duratorq TDCi 2.2L i 3.2L, a łączna moc produkcyjna wynosi 130 000 silników rocznie, co oznacza, że jeden silnik opuszcza linię co 120 sekund. Produkcja jednostek Duratorq obejmuje obórkę głowicy cylindrów, bloku oraz wału korbowego. Silniki 2.0L Single Turbo i 2.0L Bi-Turbo powstają na oddzielnej linii o zdolności produkcyjnej 120 000 jednostek rocznie, co przekłada się na jeden silnik co 134 sekundy.
Fabryka jest wyposażona w zautomatyzowane stanowiska oraz zaawansowane systemy wizyjne, zapewniające najwyższą jakość wykonania. Każdy silnik podlega rygorystycznym testom, w tym cyklowi testów na zimno oraz badaniom dynamometrycznym oceniającym jego wydajność i trwałość. Pełna historia produkcji każdej jednostki jest dokumentowana w systemie zarządzania jakością Forda, co umożliwia szczegółowe monitorowanie procesu wytwarzania. W sierpniu 2023 roku zakład Struandale wyprodukował swój czteromilionowy silnik, co stanowi imponujące osiągnięcie.
Dzięki zaawansowanym procesom produkcyjnym oraz wysokim standardom kontroli jakości, fabryka Struandale pozostaje jednym z kluczowych zakładów w globalnej sieci Forda, zapewniając nowoczesne jednostki napędowe dla modelu Ranger oraz innych pojazdów marki Ford.
Zobacz: Ford inwestuje w farmy fotowoltaiczne jako źródło energii do produkcji aut
Dodaj komentarz