Fabryka skrzyni biegów Van Dyke zmienia nazwę na Van Dyke Electric Powertrain Center, co ma być ukłonem w stronę zaawansowanych układów napędowych do aut elektrycznych i hybrydowych. Oprócz konwencjonalnych silników spalinowych, teraz zakład rozszerza swoje portfolio o napędy zelektryfikowane.
Dotychczasowa fabryka podzespołów do układów napędowych w Michigan ma teraz nową nazwę i rozszerzoną linię produkcyjną, która odzwierciedla zaangażowanie Forda w elektryfikację. Zakład będzie produkował elektryczne silniki i skrzynie biegów do pojazdów hybrydowych i w pełni zelektryfikowanych, takich jak F-150 Lightning.
Fabryka Forda Van Dyke Electric Powertrain Center
Od ponad 50 lat fabryka przekładni Van Dyke produkuje elementy zawieszenia i tradycyjne skrzynie biegów do pojazdów z silnikami spalinowymi Forda. W ciągu ostatnich 10 lat zakład dodał do swojego produkcyjnego portfolio przekładnie hybrydowe. Teraz fabryka przechodzi gruntowną modernizację, aby wesprzeć zaangażowanie Forda w elektryfikację.
Obiekt ma powierzchnię ponad 185 tys. m2, zajmuje obszar ponad 58 ha i zatrudnia około 1 050 osób. Ford zainwestował niedawno w fabrykę 150 milionów dolarów w dodatkowe oprzyrządowanie. Obecnie zakład produkuje przekładnie konwencjonalne i hybrydowe do pojazdów takich jak Ford Transit, Edge, Escape, EcoSport, Mondeo, Kuga, S-Max, Galaxy i Lincoln Corsair.
Fabryka Forrda Van Dyke – historia
Fabryka Van Dyke ruszyła w 1968 roku i wówczas wytwarzała części do przedniego zawieszenia. Z kolei pierwszą skrzynię biegów wyprodukowała w 1993 roku. Była to 4-stopniowa automatyczna skrzynia biegów do pojazdów takich jak Ford Taurus i Windstar. Natomiast w 2006 roku rozpoczął się montaż 6-stopniowej skrzyni biegów dla różnych pojazdów, w tym Forda Edge i Explorera. W 2018 roku wprowadzono produkcję 8-biegowej przekładni dla Forda Edge.
W 2012 roku fabryka Van Dyke wprowadziła do produkcji pierwszą hybrydową skrzynię biegów Forda z napędem na przednie koła. W 2013 roku Van Dyke stała się pierwszą północnoamerykańską fabryką przekładni Forda typu „zero waste-to-landfill” (czyli ograniczającą do absolutnego minimum ilość odpadów trafiających na wysypiska śmieci).
Van Dyke będzie produkować pierwszy elektryczny silnik Forda
Firma oczekuje, że już tego lata fabryka Van Dyke Electric Powertrain Center rozpocznie pełną parą produkcję pierwszego silnika elektrycznego (eMotor), którego egzemplarze będą zjeżdżały z linii co 75 sekund. eMotor dzięki wykorzystaniu najnowszej technologii w projektowaniu i produkcji silników, charakteryzuje się cichszym i bardziej wydajnym układem. Może też zostać zastosowany do przekładni hybrydowej lub przekładni eTrans w przypadku pojazdu w pełni elektrycznego. Oczekuje się, że zelektryfikowana skrzynia biegów (eTrans) zostanie wprowadzona do produkcji na początku przyszłego roku.
Zobacz: Nowa fabryka półprzewodników! Bosch otwiera ją w Dreźnie!
Dodaj komentarz