REKLAMA

Alfa Romeo Junior zastąpi Milano! Nowy SUV na rynku

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Alfa Romeo · Dodane: 15 kwietnia 2024
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Alfa Romeo Junior to od teraz najnowszy SUV włoskiej marki. Model Milano musiał zmienić nazwę z uwagi na przepisy prawne, zatem w gamie Alfy Romeo debiutuje nowe auto. Co dokładnie skrywa się pod  nazwą Junior? Jakie ma dane techniczne, silniki i osiągi?

Włoski minister przedsiębiorczości zdecydował, że Alfa Romeo Milano nie może być produkowana poza granicami Włoch. W związku z tym Stellantis podjął decyzję o zmianie nazwy na Alfa Romeo Junior. Ta decyzja wynikła z negocjacji między koncernem a rządem, mających na celu uniknięcie ewentualnych konfliktów prawnych. Zmiana nazwy pozwoliła zachować spójność z przepisami oraz reputację marki Alfa Romeo. Choć nazwa Milano kontynuowałaby historię poprzednich modeli, wprowadzenie nowej nazwy było niezbędne dla zgodności z wymogami prawnymi oraz dla zachowania stabilności wizerunkowej firmy.

Alfa Romeo Junior

Alfa Romeo Junior to model, który budzi sporo kontrowersji przede wszystkim  za sprawą nadwozia. Choć finalny model i tak wygląda o niebo lepiej niż niedawno publikowane w sieci, niespełnione jego wizualizacje, to jest o czym dyskutować. Ogromne podobieństwo do nowego Peugeota 2008 (oba zbudowane na platformie e-CMP2 ) oraz zadziwiający grill scudetto z logiem Alfy Romeo, który nie pasuje do innymi modeli w gamie. Do tego wnętrze, w którym miesza się styl Alfy Romeo i Stellantisa, a podobieństwa do niektórych Citroenów i Opli widać na wielu płaszczyznach. Mimo wszystko, to zdecydowanie najładniejsze auto tej wielkości w całej grupie Stellantisa.

Alfa Romeo Junior zastąpi Milano. Konflikt prawny zdecydował o zmianie nazewnictwa.

Podobieństwo do samochodów Stellantisa, Alfa Romeo Junior ukazuje także pod swoją maską. Nie da się bowiem nie zauważyć, że gama jednostek napędowych to dzieło bardziej francuskie niż włoskie. Bazę stanowi silnik 1.2 Turbo (nowa generacja jednostki PureTech), który jest wspomagany przez system miękkiej hybrydy. Pracuje w cyklu Millera, posiada turbosprężarkę o zmiennej geometrii i łańcuch rozrządu. Oferuje on 136 KM, a cała moc jest przekazywana na przednie koła. Dostępna będzie również wersja z napędem AWD, oznaczona jako Alfa Romeo Junior Q4, wyposażona w dodatkowy silnik elektryczny na tylnej osi, podobnie jak w przypadku Jeepa Avengera.

Sportowa wersja Junior tylko elektryczna?

Na liście wariantów elektrycznych znajdziemy standardowy model z baterią o pojemności 54 kWh i silnikiem o mocy 156 KM oraz wersję sportową Elettrica Veloce oferującą 240 KM (napęd tożsamy z Abarthem 600e). Ciekawostką są nie tylko jej osiągi, ale też aż 380-milimetrowe przednie tarcze hamulcowe. Do tego ma ona mechanizm różnicowy Torsena oraz sztywniejsze i obniżone o 25 mm zawieszenie. Do tego wersja ta ma sportowe fotele Sabelt.

Zobacz: Mercedes-AMG CLE 53 dostał silnik R6! Niemcy uczą się na błędach?

Widać wyraźnie, że włoski crossover został wyróżniony w gamie jako najbardziej zaawansowany model w ofercie tej grupy, zapewniający najlepsze wyposażenie, jakość wykonania oraz interesujące opcje napędowe. Ale dla fanów marki Alfy Romeo, może być to za mało, bo jednak przydałby się mocniejszy silnik benzynowy o większej pojemności i stały napęd na wszystkie koła. Czy Alfa Romeo Junior podbije rynek lub znacząco poprawi sytuację finansową firmy?

Zobacz: Test Alfa Romeo Giulia Competizione

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności