Renault Megane RS do jazdy tylko na torze? Oczywiście! Wersja TC4 nie ma homologacji drogowej, za to powstała na bazie doświadczeń wyniesionych z wyścigów WTCR zdobytych przez zespól Vuković Motorsport. Megane RS TC4 powstanie jako limitowana wersja adresowana do prawdziwych purystów i entuzjastów imprez typu track days!
Wyjątkowa rodzina stricte torowych modeli Renault Sport Cars powiększyła się o Megane RS TC4. Model ten ma stanowić połączenie wiedzy zespołu RS Performance z doświadczeniem w wyścigach torowych teamu Vuković Motorsport, który jest odpowiedzialny za wyścigowe Megane WTCR. Model TC4 to samochód będący repliką TCR stworzony do śrubowania czasów na wszelkiego rodzaju track dayach. I adresowany do bardzo wąskiego grona odbiorców, bo po pierwsze powstanie tylko 30 egzemplarzy, a po drugie żaden nie będzie mieć homologacji drogowej. Będzie go można wykorzystywać tylko na torach. Ale konstruktorzy postarali się o to, by jego możliwości z nawiązką to wynagrodziły jego właścicielowi.
Megane RS TC4 to wersja tylko na tor!
Jak podkreślają twórcy torowego Renault Megane RS TC4, model ten stanowi symbol partnerskiej współpracy RS Performance i Vuković Motorsport i efekt wiedzy wyniesionej z projektowania wyścigowych bolidów TCR. Wykorzystując Megane RS jako bazę, zmodyfikowano je tak, by uzyskać parametry jak najbardziej zbliżone do bolidów wyścigowych poprzez ingerencję w silnik, układ jezdny i nadwozie. Aby poprawić zachowanie pojazdu na torze wyraźnie zmodyfikowano podwozie Megane. Zastosowano regulowane zawieszenie o nowej charakterystyce tłumienia, przeprojektowano układ hamulcowy dla zwiększenia jego efektywności oraz wyeliminowano system czterech kół skrętnych. Dlaczego? Aby podobnie jak w Megane RS Trophy-R ograniczyć masę samochodu i lepiej dopasować zawieszenie do stricte torowej, wręcz wyczynowej jazdy.
Zobacz: Seryjne Megane RS Trophy-R nie jest w stanie osiągnąć rekordu z Nurburgring?!
To co powinno też cieszyć to fakt, że nie poprzestano wyłącznie na podwoziu. Wyraźnie wzmocniono silnik, którego moc wzrosła z 300 do 360 koni mechanicznych. Aby uzyskać taki efekt i jednocześnie dostosować motor do wymagającej jazdy na torze, wprowadzono kilka istotnych zmian. Poprawiono układ chłodzenia, zamontowano większą turbosprężarkę, zmodyfikowano mapę paliwową i inaczej zestrojono pracę dwusprzęgłowej skrzyni biegów EDC. Natomiast zespół Vuković Motorsport opracował nowy układ wydechowy, który na potrzeby 30 sztuk TC4 jest wykonywany ręcznie.
Zobacz: Najlepiej sprzedające się hot hatche w Polsce! MEGA Raport 2019!
Także nadwozie Megane RS TC4 przeszło też szereg modyfikacji względem drogowej odmiany. Torową wersję wyróżniają poszerzone nadkola i progi (auto ma zwiększony rozstaw kół na osiach), pakiet aerodynamiczny wzorowany na tym z wersji wyścigowej oraz regulowany manualnie tylny spojler. Maska silnika została zoptymalizowana pod kątem skuteczności chłodzenia, a fabryczne alufelgi ustąpiły miejsca obręczom OZ Racing w złotym kolorze. Wisienką na torcie jest złoto-czarne malowanie pojazdu, które nawiązuje do kolorów firmowych RS Performance. Jak podkreśla Milenko Vuković, prezes Vuković Motorsport:
Cieszymy się z możliwości rozszerzenia naszej współpracy z R.S. Performance, której efektem jest ta wyjątkowa maszyna, a także z umożliwienia naszym największym fanom nabycia własnego TC4. Dzięki temu track carowi będą mogli poczuć doznania, jakich dostarczają nasze wyścigowe bolidy WTCR na torze.
TC4 został oficjalnie zaprezentowany podczas drugich RS Days we Francji, które odbyły się na torze wyścigowym w Le Castellet (Francja) 3 i 4 października br. W programie znalazły się między innymi wyścigi Clio Cup France, Alpine Cup i GT4 w ramach trzeciej rundy mistrzostw Francji w wyścigach torowych. RS Days są organizowane w różnych krajach Europy, niemal zawsze w ramach mistrzostw Formuły Renault Eurocup i Clio Cup.
Zobacz: RS Days czyli dni na torze dla kierowców i fanów Renault Sport!
Plotki mówią że 300 000 PLN ma to kosztować także biały kruk