Aktualizacja oprogramowania w modelu Porsche Taycan pozwoliło zwiększyć zasięg na jednym ładowaniu akumulatorów. Zmiany nie zostały co prawda homologowane, ale czynią auto bardziej wydajnym. O tym co dokładnie zmienia aktualizacja, możecie dowiedzieć się z komunikatu Porsche.
Porsche Taycan to pierwszy elektryczny model Porsche oferowany w Polsce. Model przeszedł modernizacje na rok 2022, czego efektem jest m.in. nowa paleta kolorów nadwozia czy udoskonalone multimedia. Ale ciekawszą dla nas informacją jest fakt, że Taycan otrzymała nowe oprogramowanie wpływające na lepsze zarządzanie energią i większy zasięg na jednym ładowaniu.
Większy zasięg Porsche Taycana
Jak zapowiedziało Porsche, Taycan na nowy, 2022 rok modelowy nie będzie osobno homologowany, zatem nie przyniesie żadnych nowych wartości zasięgu WLTP. Ale w codziennej eksploatacji rzeczywisty zasięg najnowszych wersji będzie większy niż dotąd. Aby uzyskać ten wzrost, wdrożono modyfikacji technicznych. W wersjach z napędem na wszystkie koła, w trybach Normal i Range, przedni silnik elektryczny jest prawie całkowicie odłączony i pozbawiony zasilania w zakresie częściowego obciążenia. Ponadto napęd nie jest przenoszony na żadną z osi, gdy samochód toczy się lub stoi. Ta „elektryczna” funkcja wolnego koła ogranicza straty wynikające z oporu. Silniki są ponownie włączane w ciągu milisekund dopiero wtedy, gdy kierowca będzie potrzebować wyższej mocy lub zmieni tryb jazdy.
Zobacz: Porsche Taycan ma pękające wahacze dlatego rusza akcja serwisowa!
Udoskonalono również funkcje zarządzania temperaturą i ładowania. Dzięki planerowi ładowania Turbo wysokonapięciowy akumulator można ogrzać do nieco wyższej temperatury niż wcześniej. Oznacza to, że szybkie ładowanie jest możliwe wcześniej i na wyższym poziomie naładowania. Ponadto do regulacji temperatury akumulatora w jeszcze większym stopniu jest teraz wykorzystywane ciepło odpadowe z elektrycznych komponentów.
Zobacz: Pędził Porsche Taycanem ponad 150 km/h w terenie zabudowanym
Dodaj komentarz