Co oznacza Estrema? To specjalna wersja Alfa Romeo, która debiutuje w modelach Giulia i Stelvio, adresowana do największych motoryzacyjnych purystów, koneserów. To nie tylko osiągi, ale i wyposażenie mające wpływ na prowadzenie (m.in. seryjna szpera) i wygląd pojazdu.
Alfa Romeo przygotowała kolejną, ale tym razem limitowana serię dla modeli Giulia i Stelvio. Estrema, bo tak się nazywa, ma być skierowana do największych purystów motoryzacyjnych, którzy od auta oczekują nie tylko efektownego wyglądu, ale przede wszystkim zaawansowanej techniki, mającej nieść odkreślone korzyści. Prawdopodobnie jest to już ostatnia wersja specjalna przed zbliżającym się liftingiem. Dlaczego?
Estrema – co to oznacza?
O tym, że prawdopodobnie mamy do czynienia z ostatnią nowością w aktualnej gamie modelowej Stelvio i Giulii świadczy nazwa tej odmiany. Estrema oznacza w języku włoskim ostateczność (lub końcowy). Na szczęście Włosi mają tu na myśli dotychczasowe modele obu aut, bowiem niebawem wejdą na rynek ich zmodernizowane wersje po sporym liftingu, w ramach którego otrzymają one m.in. nowe reflektory matrycowe. Zanim to się stanie, Alfa Romeo przygotowała serię limitową Giulii i Stelvio. Łącznie ma powstać tylko 2000 egzemplarzy i zdaniem przedstawicieli marki są one adresowane do największych purystów motoryzacyjnych.
Co otrzyma nabywca wersji Estrema? To w zasadzie bardzo bogato wyposażona odmiana, która ma w zasadzie wszystko to, co testowana przez nas w przeszłości Alfa Romeo Giulia Ti. Estrema różni się tym, że wszystko ma w standardzie, a to oznacza, że bez dopłaty wyposażona jest w adaptacyjne zawieszenie Alfa Active Suspension oraz aktywny mechanizm różnicowy poprawiający trakcję tylnej osi napędowej i jej prowadzenie w zakrętach. Do tego we wnętrzu znowu pojawiły się sportowe fotele częściowo pokryte alcantarą (przez jakiś czas dostępna była tylko skóra), skóra na desce rozdzielczej i boczkach drzwi, jej czerwone przeszycia oraz elementy wykonane z prawdziwego włókna węglowego. Nie zabrakło też oczywiście systemu audio marki Harman Kardon z 14-głośnikami.
Niestety, żadnych nowości nie uświadczymy w zakresie układu napędowego. Estrema może być wyposażona w silnik benzynowy 2.0 GME o mocy 280 KM, albo diesla 2.2 JTDm 210 KM. Oba motory są łączone z 8-biegowym automatem, a napęd przekazywany jest na wszystkie koła, przez jeden z najlepszych na świecie systemów Q4. Na zewnątrz Estremę poznamy za to po dużej ilości włókna węglowego, z którego wykonane są obudowy lusterek oraz „trilobo” z przodu maski. W ciemnych odcieniach utrzymany jest specjalny emblemat „Estrema” na zderzaku, obręcze kół – 19- calowe w modelu Giulia i 21-calowe w modelu Stelvio – oraz zaciski hamulcowe. Ceny nie są znane, ale dodamy je do materiału, gdy auta zostaną wycenione.
Zobacz: Test Alfa Romeo Stelvio Ti 2.0 Turbo Q4
Dodaj komentarz