REKLAMA

Taycan Turbo GT Weissach bije rekordy 2 torów wyścigowych

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Porsche · Dodane: 11 marca 2024
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

23 lutego 2024 r. Taycan Turbo GT z pakietem Weissach zdobył tytuł najszybszego seryjnie produkowanego samochodu elektrycznego na torze Weathertech Raceway Laguna Seca w Kalifornii, osiągając czas 1:27,87 min, poprawiając rekord. Przedprodukcyjna wersja tego modelu ustanowiła także nowy klasowy rekord na torze Nürburgring, z czasem 7:07,55 min, poprawiając wynik poprzedniego modelu Taycan Turbo S o 26 sekund.

Porsche Taycan Turbo GT oferuje 580 kW mocy, z możliwością zwiększenia do 760 kW (1034 KM) dzięki funkcji Launch Control, przyspieszając od 0 do 100 km/h w 2,3 sekundy, a z opcjonalnym pakietem Weissach – w 2,2 sekundy. Dzięki temu jest od 0,1 do 0,2 sekundy szybszy od wariantu Taycan Turbo S. Jeszcze większa jest różnica w przyspieszeniu od 0 do 200 km/h, które zajmuje 6,6 lub 6,4 sekundy, odpowiednio dla Porsche Taycan Turbo GT bez lub z pakietem Weissach; ten drugi wynik jest aż o 1,3 sekundy lepszy niż w przypadku Turbo S. Maksymalny moment obrotowy wynosi do 1340 Nm, a zasięg według pomiarów WLTP sięga 555 km.

Porsche Taycan Turbo GT

Nowe modele wyposażone są w układ Porsche Active Ride oraz lekkie hamulce ceramiczne. Warianty Turbo GT oferują także falownik impulsowy o maksymalnym prądzie 900 amperów, zapewniając jeszcze wyższą moc i moment obrotowy niż w modelach Turbo S (600 ampetowy falownik). Aby uzyskać lepszą efektywność, w falowniku jako materiał półprzewodnikowy zastosowano węglik krzemu. Znacząco zmniejsza to straty przełączania i umożliwia wyższe częstotliwości przełączania. Poprawiono też działanie skrzyni i zmieniono jej przełożenie.

Od lewej Porsche Taycan Turbo GT z pakietem Weissach oraz „standardowe” Turbo GT. 

Dodatkowo, wariant Turbo GT oferuje funkcję Tryb Attack, zapewniającą do 120 kW dodatkowej mocy przez 10 sekund. System jest zoptymalizowany pod kątem jazdy torowej i obsługiwany za pomocą przełączników trybu jazdy na kierownicy, a także za pomocą manetki.

Lekka konstrukcja

W zakresie lekkiej konstrukcji Porsche zastosowało elementy z włókna węglowego, obniżając masę wariantów Turbo GT o 75 kg w porównaniu z Turbo S. Przyczyniają się do tego między innymi wykonane z tego materiału panele słupków B, górne elementy obudowy lusterek zewnętrznych i wstawki w osłonach progach. Wagę zmniejszają również w pełni kubełkowe fotele z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP), lekkie elementy w sekcji bagażnika i rezygnacja z funkcji elektrycznego domykania tylnej pokrywy.

Taycan Turbo GT z pakietem Weissach to nie tylko większa moc

Na tylnej części Taycan Turbo GT z pakietem Weissach zainstalowano nieruchome skrzydło wykończone włóknem węglowym, z widocznym splotem, mocowane do nadwozia wspornikami. Generuje ono siłę docisku sięgającą aż 220 kg. Po obu stronach skrzydła umieszczono oznaczenia pakietu Weissach. Na życzenie klienta dostępne jest specjalne oklejenie z wzorem w paski, w kolorze Volt Blue, czarnym lub czarnym matowym, podkreślając sportowy charakter samochodu. Wzór w paski można zestawić z czarnym zestawem naklejek.

Eliminacja zbędnego wyposażenia podczas jazdy torowej pozwoliła zredukować masę własną Taycan Turbo GT z pakietem Weissach o około 70 kg w porównaniu z modelem bez tego pakietu. Standardowe tylne siedzenia zostały zastąpione lekką zabudową z włókna węglowego, zawierającą schowek za obudowami foteli kierowcy i pasażera z przodu. Zrezygnowano z analogowego stopera pakietu Sport Chrono, który zazwyczaj znajduje się na desce rozdzielczej, a także z dywaników podłogowych i wykładziny bagażnika. Dodatkowo zredukowano ilość materiałów izolacyjnych. Taycan Turbo GT z pakietem Weissach posiada gniazdo ładowania tylko po stronie pasażera, z ręczną, nie elektrycznie sterowaną osłoną. Specjalne szyby dźwiękochłonne i termoizolacyjne oraz system nagłośnienia Sound Package Plus, który nie wymaga tylnych głośników, pomagają w redukcji masy i zapewniają lepszą wydajność. System ten zastępuje zestaw BOSE® Surround Sound.

Cena ogromna

Aerodynamiczne rozwiązania, takie jak przedni spojler z aerodynamicznymi łopatkami i adaptacyjny spojler z listwą Gurneya, pomagają w utrzymaniu stabilności i obniżają opór powietrza. Reflektory LED Matrix, felgi Turbo GT, oraz ekskluzywne lakiery nadają samochodowi sportowy wygląd. Cena Porsche Taycan Turbo GT i Taycan Turbo GT z pakietem Weissach zaczyna się od 1 110 000 PLN.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności