REKLAMA

BAIC Beijing 3 i Beijing 5 – tanie chińskie samochody są już w Polsce

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: DailyDriver.pl · Dodane: 13 grudnia 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Chińskie auta zaleją polskie drogi. Takie wnioski można wysnuć po premierze chińskiej marki BAIC w naszym kraju. To najtańsze i najlepiej wyposażone samochody jakie można obecnie kupić w Polsce. Beijing 3, Beijing 5 oraz Beijing 7 to trzy pierwsze modele, jakie mieliśmy okazję zobaczyć. Niebawem będą kolejne.

BAIC to państwowy holding, który choć nie jest znany w Polsce, to działa od 1958 roku i produkuje nawet 1,5 miliona aut rocznie. Ponad 30 lat współpracuje z Mercedesem, 18 lat z Hyundaiem i na bazie tych doświadczeń i zaczerpniętej technologii tworzy własne auta. W Polsce błyskawicznie zdecydowało się na współpracę z chińską marką 10 dilerów, którzy już sprzedają i serwisują auta, a w 2025 roku ma być już 35 salonów BAIC w Polsce. Chińczycy mają ogromny budżet, nowoczesną technologię, a oferowane przez nich auta mają bardzo niskie ceny, co zachęca dilerów do inwestowania w tę markę.

BAIC Beijing 3 – najtańsze auto w Polsce?

Niecałe 79 tys. zł kosztuje kompletnie wyposażony SUV Beijing 3 z półautomatyczną klimatyzacją, alufelgami, częściowo skórzaną tapicerką, ledowymi światłami, elektrycznie sterowanymi szybami, kamerą cofania, sporym wnętrzem i bagażnikiem o pojemności 390 l. Napędzany 150-konnym silnikiem 1.5 Turbo samochód ma manualną, 6-stopniową skrzynię biegów, przedni napęd i jak wszystkie auta tej marki aż 5 letnią gwarancję.

BAIC Beijing 3 to wyraźnie mniejszy SUV niż Beijing 5. Ale cena na poziomie 79 tys. zl, biorąc pod uwagę silnik turbo i wyposażenie, jest nie do pobicia przez konkurencję.

Beijing 3 rozpędza się 0-100 km/h w 10,8 s a maksymalna prędkość to 170 km/h. Atutem auta ma być nie tylko cena i wyposażenie, ale i przestronność. Jak podkreślają przedstawiciele marki w Polsce, samochód adresowany jest do osób, które oczekują sprawdzonych i dobrych rozwiązań, a nie technologicznych fajerwerków i gadżetów. Co ważne, silnik spełnia normę Euro 6, która uprawnia do jazdy na terenie Strefy Czystego Transportu w Warszawie.

BAIC Beijing 5 – wymiary, silnik, osiągi

Ale prawdziwym przebojem będzie naszym zdaniem Beijing 5. Ten nietuzinkowy SUV ma dużo bardziej dynamiczną linię nadwozia, nowocześniejszą konstrukcję, a przy tym imponującą ilość miejsca w kabinie dla pasażerów. Samochód ma 4,6 m długości, 1,9 szerokości i 1,7 wysokości a przy tym rozstaw osi 2735 mm. Przestrzeń na nogi dla osób siedzących z tyłu jest ogromna, ale bagażnik ma teoretycznie tylko 350 l. Czekamy jednak na potwierdzenie tej kubatury normą VDA, bo kufer sprawia wrażenie wyraźnie większego.

BAIC Beijing 5 ma mocny silnik, ogromne wnętrze i prześwit 160 mm. Klamki chowają się drzwiach, a tylny spojler jest dwuczęściowy. To wyraźnie nowsza konstrukcja od Beijing 3.

Atutem nadwozia ma być niski współczynnik oporu aerodynamicznego Cx=0,32 oraz wysoki poziom bezpieczeństwa. O nie zadbać ma 5 kamer monitorujących otoczenie pojazdu, 12 czujników ultradźwiękowych oraz radar Bosch 5-tej generacji monitorujący odległość od innych pojazdów i obiektów na drodze.

Beijing 5 kosztuje 128 tys. zł i w tej cenie ma pełne wyposażenie, łącznie z tymi sportowymi fotelami. Imponuje ilość miejsca w kabinie. 

Źródłem napędu jest silnik 1.5 Turbo o mocy 177 KM,  który napędza przednie koła poprzez 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynię 7DCT. Chiński silnik to konstrukcja autorska, która generuje maksymalny moment obrotowy 305 Nm w zakresie od 1500 do 4500 obr./min. Beijing 5 przyspiesza 0-100 km/h w 7,8 s a jego maksymalna prędkość to 200 km/h. Zbiornik paliwa mieści 53 l. Samochód oparto z przodu na kolumnach McPhersona, natomiast z tyłu pracuje zawieszenie wielowahaczowe (Beijing 3 ma belkę skrętną). Najbardziej szokuje jednak cena auta, która wynosi 127 900 zł. W tej cenie klient otrzymuje kompletnie wyposażone auto mające na pokładzie m.in. :

  1. efektowne fotele sportowe z wentylacją i ogrzewaniem,
  2. dwa 10-calowe ekrany,
  3. kamerę 360 stopni,
  4. okno panoramiczne,
  5. chłodzony schowek w tunelu środkowym,
  6. aktywny tempomat,
  7. systemy asystujące kierowcy

I choć auto ma przestronne wnętrze oraz wyraźnie większe wymiary niż konkurencyjne SUV-y (np. Hyundai Tucson jest krótszy o 12 cm i ma o 5,5 cm mniejszy rozstaw osi) to Beijing 5 nie jest wcale największym autem w gamie BAIC. W pierwszym kwartale przyszłego roku do sprzedaży wejdzie też Beijing 7, największy w polskiej ofercie SUV ze 188-konnym silnikiem.

Jerzy Prządka, Prezes Zarządu BAIC w Polsce, prezentuje model Beijing 7, który wejdzie do polskiej oferty w I kwartale 2024 roku.

Warto podkreślić przy tym, że wszystkie auta występują w jednej kompletnej wersji wyposażenia, całe wyposażenie jest w cenie, a klient ma tylko wybrać kolor. Dzięki temu cena samochodów jest niższa, mimo bogatego wyposażenia, bo koszty produkcji czy logistyki są dla firmy o wiele mniejsze. Dodatkowo ma każde auto przysługuje 5-letnia gwarancja z limitem do 100 tys. km.

Zobacz: Widzieliśmy MG4 – to najtańszy i najszybszy elektryk w Polsce

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności