REKLAMA

Nowy Volkswagen Sharan 2015: rozumie Androida i iOS

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Volkswagen · Dodane: 20 sierpnia 2015
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowy Volkswagen Sharan 2015’ to zmodernizowana wersja poprzedniego modelu. Usprawnione silniki, dodane funkcje multimedialne, w tym łączność z Apple i Google, a także przestylizowany wygląd nadwozia.  Choć Sharan nie doczekał się zupełnie nowej wersji, to zmodernizowany model wygląda całkiem nowocześnie.

Z zewnątrz nowy Volkswagen Sharan zwraca na siebie uwagę nowymi, ledowymi światłami (zarówno z przodu jak i z tylu). Potężna bryła nadwozia kryje wewnątrz, w zależności od wybranej wersji, pięć, sześć a nawet siedem miejsc siedzących dla pasażerów.

Volkswagen Sharan to największy van w ofercie niemieckiego producenta. Jest dłuższy od Tourana o 33 cm a od Golfa Sportsvana aż o 50 cm. Dużo większy jest także bagażnik Volkswagena Sharana, który przy standardowych położeniu foteli może pomieścić 955 litrów (wersja 5 osobowa), a po wyjęciu tylnych siedzeń nawet 2430 litrów! Oprócz tego do dyspozycji pasażerów są nawet 33 schowki.

We wnętrzu zmiany mają charakter raczej kosmetyczny. Pojawiała się kierownica z najnowszego Volkswagena Passata, przednie fotele wyposażone w funkcję masażu  (opcja),wyższej jakości tapicerka i nowe elementy ozdobne (platynowane srebrne wstawki w podstawowej wersji Trendline). Ręczny hamulec postojowy został zastąpiony jego elektronicznie sterowanym odpowiednikiem. Istotną nowością jest także wprowadzenie nowego systemu multimedialnego MIB II pozwalającego m.in. na łączność i przesyłanie danych z urządzeniami Apple i Google (Apple CarPlay i Android Auto).

Volkswagen Sharan komunikuje się z Apple i Google

Volkswagen wyposażył nowego Sharana w modułowy system informacyjno-rozrywkowy drugiej generacji (MIB II). W jego skład wchodzą: seryjnie system Composition Colour z 5-calowym ekranem dotykowym, opcjonalnie zaś – Composition Media i Discover Media (wraz z nawigacją), obydwa z ekranami o przekątnej 6,5 cala. Nowe urządzenia zapewniają łączność z Internetem, mają znacznie szybsze procesory (wydajniejsze ładowanie, szybsze obliczanie trasy, płynniejsza praca dotykowego ekranu, lepsze działanie systemu sterowania głosem) oraz nowe ekrany o wyższej rozdzielczości (w wypadku monitorów 6,5-calowych)

Dzięki nim Sharan ma stałe połączenie z siecią, ponieważ można go wyposażyć w funkcje systemu Car-Net: App-Connect i Guide & Inform. W ramach App Connect są dostępne interfejsy dla smartfonów i smartwachy – MirrorLink, Android Auto (Google) oraz CarPlay (Apple), dzięki którym można korzystać z różnych aplikacji telefonu poprzez system multimedialny samochodu. Poza tym pasażerowie mogą korzystać z pokładowego dostępu internetu, także poprzez Wi-Fi.

W Sharanie, poczynając od systemu Composition Media, można korzystać równolegle z dwóch telefonów komórkowych – np. do rozmów służbowych i prywatnych. Jakość połączeń jest teraz jeszcze lepsza (Wide Band Speech HFP 1.6). Nowością jest też system nadawania i odbierania SMS-ów. Za pośrednictwem TTS (Text-to-Speech) odebrane informacje tekstowe system może odczytywać na głos.

Paleta silnikowa Volkswagena Sharan 2015

Paleta silników w nowym Volkswagenie Sharanie została odświeżona. Nowe motory spalają nawet o 14,3 % mniej paliwa od swoich poprzedników. Gama jednostek benzynowych objemuje:

  1. 1.4 TSI 150 KM (także wersja z DSG): 0-100 km/h w 9,9 s,; V-max =200 km/h (198 km/h)
  2. 2.0 TSI 220 KM DSG-6: 0-100 km/h w 7,8 s; V-max 226 km/h

Paletę silników wysokoprężnych (Diesla) tworzą:

  1. 2.0 TDI 115 KM: 0-100 km/h w 12,6 s; V-max=184 km/h
  2. 2.0 TDI 150 KM (także z DSG): 0-100 km/h w 10,3 s; V-max =200 km/h (198 km/h)
  3. 2.0 TDI 150 KM 4×4 (4 MOTION): V-max=198 km/h
  4. 2.0 TDI 184 KM (także z DSG): 0-100 km/h w 8,9 s; V-max=215 km/h (213 km/h)

Silniki 2.0 TDI z płynem AdBlue

W silnikach wysokoprężnych Volkswagen zastosował nowy rodzaj filtra cząstek stałych z systemem SCR (Selective Catalytic Reduction/selektywna redukcja katalityczna). System ten, za sprawą specjalnego płynu AdBlue znajdującego się w 17-litrowym zbiorniku, zamienia tlenki azotu (NOx) zawarte w spalinach w azot (N2) oraz w wodę (H2O). Układ wymaga dolewania płynu AdBlue co 10  tys. km do zbiornika umieszczonego w bagażniku.

Nowy Volkswagen Sharan otrzymał także szereg nowych systemów bezpieczeństwa. Wśród nich warto wymienić m.in. czujnik Blind Spot, informujący o obecności innego pojazdu w tzw. martwym polu widzenia lusterek bocznych, aktywny tempomat ACC utrzymujący bezpieczny dystans od poprzedzającego pojazdu,  automatyczny hamulec aktywowany przez komputer auta zaraz po wypadku, asystent pasa ruchu utrzymujący pojazd na środku pasa ruchu.

Nowy Volkswagen Sharan: oficjalny cennik

Volkswagen wycenił swojego najnowszego vana 114 190 zł. Tyle kosztuje przynajmniej najtańsza wersja tego modelu z silnikiem 1.4 TSI o mocy 150 KM, wyposażony w manualną, 6-stopniową skrzynię biegów. Najtańszy diesel kosztuje natomiast 126 790 zł i także dysponuje on mocą 150 KM uzyskiwaną z większego,  dwulitrowego silnika TDI.

Volkswagen Sharan 2015: cennik w zł
Silnik Trendline Comfortline Highline
1.4 TSI BMT 150 KM (110 kW) 6 biegów 114 190 121 690 130 790
1.4 TSI BMT 150 KM (110 kW) DSG 6 – stopniowa 131 390
2.0 TSI BMT 220 KM (162 kW) DSG 6 – stopniowa 153 090
2.0 TDI SCR BMT 150 KM (110 kW) 6 biegów 126 790 134 290 143 390
2.0 TDI SCR BMT 150 KM (110 kW) DSG 6 – stopniowa 143 990 153 090
2.0 TDI 4MOTION SCR BMT 150 KM (110 kW) 6 biegów 144 490 153 590
2.0 TDI SCR BMT 184 KM (135 kW) 6 biegów 142 290 151 390
2.0 TDI SCR BMT 184 KM (135 kW) DSG 6 – stopniowa 161 090

Czy Volkswagen Sharan przyjmie się na polskim rynku? Jakie wersje silnikowe będą najchętniej wybierane przez klientów? Czy afera z oprogramowaniem zaniżającym emisję spalin, w tym szkodliwych tlenków azotu przez silniki TDI wpłynie na spadek popytu na te jednostki napędowe? Zobaczymy!

 

 

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Waldy Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Waldy
Gość
Waldy

z Sharana 2017 jestem zadowolony, po przejechaniu 15tys.km musialem dolac 10 L AdBlue (zbiornik ma 17 litrow).Przypuszczam, ze w fabryce wlewaja max.5 L AdBlue, Z wlasnej woli po 15 tys.km wymienilem w serwisie VW olej i filtry, bo nie wierze w bajki ze nawet na oryg.VW Longlife mozna przejechac 30 tys.km.Jedynie co mnie wkurza to „radyjko” Discovery Media – moja wersja niestety bez Navigacji. Wiec zadam pytanie: ” jak zyc Panie Premierze” bez Navi w nowym Sharanie ?. Sa jakies propozycje zmiany na radyjko z Navigacja (za ile,jakie) ? Na Autostradzie niemieckiej przy suchej, czystej jezdni jechalem dlugi odcinek non-stop… Czytaj więcej »

Aktualności