REKLAMA

BMW X1, X5, X6 i serii 2 Active Tourer z poważnymi wadami technicznymi

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: BMW · Dodane: 2 czerwca 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

BMW X1 (U11), BMW X5 (E70), BMW X6 (E71 i E72) oraz BMW 2 Active Tourer (U06) mają problemy z działaniem układów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo. Ruszyła akcja serwisowa, które obejmie w samej tylko Polsce ponad 10 tysięcy samochodów marki BMW.

BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o dwóch problemach występujących w samochodach marki BMW na polskim rynku. Pierwszym z nich dotyczy modeli X5 (E70) oraz X6 (E71 i E72), które zostały wyprodukowane w Niemczech. W tych pojazdach istnieje możliwość usterki poduszki powietrznej pasażera typu PSPI-2, która polega na degradacji tabletek generujących gaz pędny nadmuchiwacza. Taka degradacja może prowadzić do nadmiernie agresywnego spalania, co z kolei może skutkować rozerwaniem obudowy nadmuchiwacza.

W takiej sytuacji fragmenty metalu mogą przedostać się przez materiał poduszki z dużą prędkością, co stanowi poważne zagrożenie dla pasażerów. Ważne jest również zauważenie, że ryzyko to wzrasta wraz z wiekiem pojazdu. Kampanią naprawczą objętych zostanie łącznie 10 324 pojazdy.

Wadliwe pasy bezpieczeństwa w BMW 2 Active Tourer

Drugi problem dotyczy modeli Serii 2 Active Tourer (U06) oraz X1 (U11), które również zostały wyprodukowane w Niemczech. W tych samochodach stwierdzono, że część tylnego pasa bezpieczeństwa o długości około 5 cm może być zakleszczona pod elementem wykończeniowym słupka C. W przypadku, gdy pas zostanie zakleszczony, można go uwolnić, mocno pociągając. Jednakże w sytuacji wypadku siła ruchu do przodu może zwolnić pas bezpieczeństwa dopiero po wyzwoleniu napinacza pasa bezpieczeństwa. Taka sytuacja zwiększa ryzyko obrażeń pasażerów z tylnych siedzeń. W ramach kampanii naprawczej zostaną poddane kontroli łącznie 993 pojazdy.

Nowe BMW 2 Active Tourer U06 już z problemami. 

BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce zobowiązał się do skontaktowania się z właścicielami samochodów objętych kampanią i poinformowania ich o konieczności wizyty w warsztacie w celu sprawdzenia i ewentualnej naprawy pasów bezpieczeństwa tylnych siedzeń.

Zobacz: BMW musi zwrócić pieniądze za auto 8 lat po jego sprzedaży!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności