Stacje Kontroli Pojazdów w Warszawie zorganizowały strajk, w ramach którego chcą zwrócić uwagę na problem nieaktualizowanych przez 19 lat cen za badania techniczne pojazdów. W trakcie strajku stołeczni kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami w wykonywaniu przeglądów.
W związku z brakiem reakcji ze strony rządzących na działania podejmowane od kilkunastu miesięcy przez Związek Dealerów Samochodów oraz inne organizacje, które dążą do aktualizacji (podniesienia) opłat za badania techniczne (nieaktualizowanych od dziewiętnastu lat), na spotkaniu warszawskich stacji kontroli pojazdów podjęto decyzję o zorganizowaniu protestu, który odbędzie się w tym tygodniu, 26 kwietnia 2023 roku (środa). Celem protestu będzie odmowa wykonywania badań technicznych przez cały dzień.
Strajk SKP w Warszawie
W dniu protestu, pracownicy stacji kontroli pojazdów będą informować kierowców, dlaczego podjęli taką decyzję i co jest powodem ich niezadowolenia. Ponadto, aby sprawdzić skuteczność protestu, przedsiębiorcy postanowili wykonywać badania techniczne w trybie awaryjnym w dniach poprzedzających protest – 24 i 25 kwietnia (poniedziałek i wtorek), a następnie przesłać dane z trybu awaryjnego w środę, 26 kwietnia 2023 roku o godzinie 12:00.
Protest cieszy się dużym poparciem wśród przedsiębiorców z całego kraju, a także z innych regionów, którzy deklarują przystąpienie do protestu. Ponadto, przedsiębiorcy zdecydowali się na przeprowadzenie przeglądu i konserwacji łącza internetowego oraz sieci komputerowej w dniach poprzedzających protest, co oznacza, że badania techniczne będą wykonywane w trybie awaryjnym. Polscy przedsiębiorcy, którzy prowadzą stacje kontroli pojazdów, to przede wszystkim małe i średnie firmy, nie zgadzają się na to, żeby ich branża upadła z powodu nierentownych opłat za badania techniczne. Prezes Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów, Marcin Barnkiewicz, podkreśla, że będą oni informować kierowców, dlaczego protestują i dlaczego chcą, aby opłaty za badania zostały zwaloryzowane i dostosowane do aktualnych realiów gospodarczych.
Rząd nie chce podnieść cen za przeglądy techniczne
Z kolei prezes Związku Dealerów Samochodów, Paweł Tuzinek, zwraca uwagę na brak podjętych działań ze strony rządzących w kwestii waloryzacji stawek SKP, które zostały określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 2004 roku. Tuzinek podkreśla, że przez 19 lat wiele się zmieniło, nie tylko pod względem warunków gospodarczych, ale również samochodów. Coraz bardziej zaawansowane technicznie pojazdy wymagają
Zobacz: Wyższa opłata za badanie techniczne nie w tej kadencji rządu?
Dodaj komentarz