Najdroższy Golf IV w historii? Na pewno, zwłaszcza jeśli mówimy o sportowym modelu R32. Na jednej z aukcji w USA Golf R32 został sprzedany za ponad 100 tysięcy dolarów!I wcale nie należał do znanego rapera, aktora czy papieża. Co było w nim wyjątkowego? Prawie zerowy przebieg i fantastyczny stan techniczny, wręcz fabryczny.
Zachowany w fabrycznym wręcz stanie Golf IV R32, który trafił na amerykańską platformę internetową Bring A Trailer, ma zaledwie 97 mil przebiegu (czyli około 156 kilometrów). Auto zostało wyprodukowane w 2004 roku, ale w zasadzie było nieużywane. Charakterystyczny dla R-ki niebieski kolor nadwozia, czarne skórzane wnętrze i praktycznie brak śladów zużycia robią naprawdę ogromne wrażenie biorąc pod uwagę wiek auta. Być może dlatego nowy właściciel zapłacił za Golfa aż 104 tysiące dolarów czyli 465 526 zł! To więcej, niż kosztuje wyposażony we wszystkie możliwe opcje najnowszy Volkswagen Golf 8 R Performance.
Golf IV R32 jak nowy z fabryki
Protoplasta całej serii R w Volkswagenie, nie wygląda na 19 lat. Oglądając auto od spodu na podnośniku widać wszystkie naklejki producenta na elementach podwozia, bo zachowały się w takim stanie, jakby nigdy nie opuściły hali produkcyjnej. Podobnie jest we wnętrzu, gdzie nie ma jakichkolwiek śladów zużycia.
Zachował się też oryginalny system multimedialny z magnetofonem i odtwarzaczem płyt CD firmy Monsoon. Auto wyposażone jest w klimatyzację, podgrzewane siedzenia, tempomat i elektryczny szyberdach. Charakteru nadają jednak fantastyczne fotele kubełkowe König, aluminiowe nakładki na pedały, wstawki ze szczotkowanego aluminium i sportowa kierownica.
Zobacz: Volkswagen Golf R 20 Years bije rekord Nurburgring serii R
Oczywiście najważniejsze w tym aucie, to jego układ napędowy. Volkswagen Golf R32 ma pod maską wolnossący silnik 3.2 VR6 o mocy 241 KM (320 Nm przy 2800 obr./min), który przekazuje moc na wszystkie cztery koła (napęd 4Motion) poprzez manualną, 6-stopniową skrzynię biegów. Auto przyspiesza 0-100 km/h w 6,6 sekundy, a 1/4 mili pokonuje w 14,1 s. Pod 18-calowymi alufelgami firmy OZ model Aristo ukryto z przodu tarcze o średnicy 334-mm, a z tyłu 256-milimetrowy ich odpowiedniki. Obecnie auto porusza się na oponach Goodyear F1 Eagle.
Ile kosztuje używany VW Golf IV R32?
Cena na poziomie ponad ponad 465 tys. zł za Golfa R32 jest bardzo wysoka. Na niemieckim rynku samochodów używanych można znaleźć egzemplarze w niższych cenach. Ale jego nieprawdopodobnie niski przebieg i wręcz fabryczny stan, czynią go wręcz unikatowym. Z drugiej strony używane Golfy R32 z przebiegami powyżej 140 000 kilometrów też osiągają ceny wyraźniej powyżej 150 tys. zł, więc można zakładać, że prezentowany egzemplarz to czysta inwestycja na kolejne, szalone lata elektryfikacji.
Zobacz: Rekordowe premie dla pracowników Ferrari, Mercedesa i GM!
Dodaj komentarz