Najnowsza generacja Hondy HR-V doczekała się sportowej wersji RS. Model został wyposażony w silnik 1.5 VTEC TURBO i przekładnię CVT. Niesamowity jest jednak też kolor tego auta, który świetnie współgra z dodatkami zarezerwowanymi dla tej odmiany. Auto niestety dostępne jest tylko na wybranych rynkach.
Na europejskim rynku Honda przeobraża swój wizerunek. Jeśli popatrzymy na gamę modelową aut dostępnych w polskiej ofercie, to możemy przeżyć spore zaskoczenie. W ofercie Hondy są w zasadzie tylko auta hybrydowe. Oprócz Civica Type-R, resztę stanowią samochody z serii e:HEV. To trochę zaskakujące, bo jednak marka ta, od zawsze związana ze sportem i motocyklami, miała w ofercie wersje dla kierowców o sportowej żyłce. Ale nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że dostępne u nas modele, oferowane są na innych rynkach w „prawilnych”, mocnych wersjach napędowych. Świetnym przykładem jest nowa Honda HR-V.
Honda HR-V RS to wersja dostępna póki co tylko w Indonezji
Na rynku indonezyjskim Honda oferuje cztery wersje HR-V. Trzy wersje (LS ,LE i SE) napędzane są przez wolnossący, 1,5-litrowy silnik o mocy 121 KM i maksymalnym momencie 145 Nm, który współpracuje z bezstopniową skrzynią biegów CVT. Ale na szczycie gamy znajduje się Honda HR-V RS, która posiada turbodoładowaną wersję tego silnika. Ma on moc 177 KM i maksymalnie generuje 240 Nm. Auto wyposażone jest w przekładnię bezstopniową CVT, ale na ten moment nie zostały jeszcze podane oficjalne osiągi tej odmiany.
Jednak nie tylko silnik wyróżnią usportowioną odmianę. Honda HR-V RS ma unikalny przedni grill w kolorze ciemnego chromu i przeprojektowany przedni zderzak. Model też otrzymał też niepowtarzalny wzór alufelg, a z tyłu tłumik zakończony jest dwoma rurami. Tylne klosze lamp został przyciemnione i pojawiło się kilka emblematów RS. Wyróżnikiem są też połyskujące, czarne listwy na błotnikach, ciekawie kontrastujące z przepięknym lakierem nadwozia. Istotny jest także dopisek Turbo pod tylnym logiem RS. Na rynku np. australijskim identycznie wyglądają wersja RS napędzana jest układem hybrydowym e:HEV znanym z Europy.
Honda HR-V została wprowadzona w Indonezji we właściwym czasie,kiedy segment średnich SUV-ów zaczął się rozwijać, ponieważ był napędzany przez nową generację młodszych konsumentów, którzy chcieli bardziej kompaktowego SUV-a, stylowego, wyrafinowanego, ale nadal na tyle mocnego, aby wspierać ich dynamiczny styl życia
– powiedział lokalny dyrektor sprzedaży i marketingu Hondy Yusak Billy podczas lokalnej premiery SUV-a. Dzięki różnym zmianom w zakresie wyglądu, technologii i silnika przedstawiciele Hondy wierzą, nowa Honda HR-V nadal będzie ulubieńcem konsumentów w Indonezji. Niestety trudno przypuszczać, że Honda HR-V RS trafi do Europy. A szkoda, bo byłaby ciekawą alternatywą dla Forda Pumy ST.
sportowa? 177KM? nie wiedziałem, że mam super sportowy samochód z mocą 211KM zawsze myślałem że jest to rodzinne auto? a tu proszę
Puma ST ma też 1,5-litrowy silnik i w praktyce zbliżoną moc. Jaka klasa, taki sport. Na rynku bywały już znacznie słabsze modele sportowe, wiec sama moc silnika to nie wszystko. Taki Up! GTI miał ok. 115 KM, Suzuki Swift GTI 1.6 125 KM, potem 1.4T 140 KM. I dają one sporo emocji za kierownicą, a Suzuki okazuje się zaskakująco skuteczne na próbach sportowych typu KJS.
Ładna. Szkoda ze u nas ie mozna takiej kupic