Infiniti nagrodzone za silnik o zmiennym stopniu sprężania 2.0 VC-Turbo!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Infiniti · Dodane: 12 grudnia 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Honda przygotowała silnik o zmiennej pojemności skokowej, a Infiniti motor o zmiennym stopniu sprężania. Japońscy producenci pokazują, że wydajność silnika spalinowego można zwiększyć nie tylko poprzez turbodoładowanie, ale także przez znacznie bardziej wyrafinowane rozwiązania techniczne.

Infiniti to marka, która w ostatnich latach zachwyca nowatorskimi, a do tego bardzo skutecznymi rozwiązaniami technicznymi w swoich samochodach. Zaawansowany napęd hybrydowy w modelu Q50 Hybrid robi piorunujące wrażenie swoją wydajnością, a zaawansowane układy kierownicze niezwykłymi możliwościami kontrolowania zachowania auta, nawet w sposób prawie zupełnie autonomiczny. Ich najnowszy pomysł to także coś wyjątkowo na rynku samochodów osobowych. Choć silniki o zmiennym stopniu sprężania spotkać można w niektórych maszynach przemysłowych i rolniczych, to zaadaptowanie go do auta osobowego i to z tak dobrym rezultatem jest czymś naprawdę godnym podkreślenia.

Zobacz: Udoskonalone Infiniti Q50 2016 – duże zmiany i nowości

Silnik Infiniti VC-Turbo o zmiennym stopniu sprężania otrzymał Wielką Austriacką Nagrodę Automobilową w kategorii Ochrony Środowiska Naturalnego przyznawaną przez Automobilklub Austrii (Automobile, Motor and Bicycle Association of Austria – ARBÖ). Podczas uroczystości wręczenia nagród, która odbyła się w Wiedniu, silnik VC-Turbo przedstawiono jako konstrukcję ustanawiającą nowe standardy w dziedzinie wydajności paliwowej silników spalinowych kolejnej generacji.

Eksperci Automobilklubu nagrodzili Infiniti za wprowadzenie na rynek pierwszego gotowego do produkcji seryjnej silnika o zmiennym stopniu sprężania. W ubiegłych latach austriacki automobilklub skłaniał się ku nagradzaniu alternatywnych napędów; tym razem jednak organizacja doceniła potencjał silnika VC-Turbo, który reprezentuje kolejny etap w optymalizowaniu efektywności paliwowej silników spalania wewnętrznego.

Zobacz: Honda stworzyła silnik o zmiennej pojemności skokowej!

Roland Krueger, prezydent Infiniti Motor Company, powiedział: „Infiniti pragnie podziękować ARBÖ za dostrzeżenie potencjału silnika VC-Turbo i zalet, jakimi ucieszy użytkowników. Urok zmiennego stopnia sprężania polega na tym, że silnik dokonuje inteligentnego wyboru pomiędzy osiągami a wydajnością, dając kierowcy moc, jakiej ten chce w połączeniu z wydajnością, jakiej by sobie życzył. Ale to nie wszystko – jest też cichszy i pracuje płynniej. Jesteśmy podekscytowani perspektywą wprowadzenia tej przełomowej technologii na drogi świata, ale też – mówię to w imieniu całego zespołu Infiniti – wdzięczni za to wyróżnienie.”

Silnik 2.0 VC-Turbo ze zmiennym stopniem sprężania

Inżynierowie Infiniti pracowali przez dwadzieścia lat nad technologią, dzięki której silnik VC-Turbo doprowadzono do fazy produkcyjnej. Przetestowano ponad sto prototypów, by stworzyć prawdziwie innowacyjny silnik benzynowy. Dzięki systemowi wielodźwigniowemu, który dostosowuje skok tłoków, ten zupełnie nowy silnik potrafi bezstopniowo i płynnie zapewnić dowolny stopień sprężania w zakresie od 8:1 aż po 14:1. Niższe sprężanie zapewnia wyższą moc i moment obrotowy, zaś wyższe – poprawia wydajność paliwową.

Efektem jest silnik o parametrach mocy i momentu obrotowego jak w jednostce V6, ale o wydajności paliwowej silnika wysokoprężnego, a przy tym bez emisji szkodliwych substancji typowej dla silnika turbodieslowskiego. Parametry tej czterocylindrowej, dwulitrowej jednostki z pojedynczą i jednoślimakowa turbosprężarką to 268 KM i 390 Nm przy zużyciu paliwa niższym o 27% niż w benzynowym silniku V6 o takich samych osiągach. Brzmienie silnika oczywiście nie dorównuje temu jaki generuje motor V6, ale wydajność takiej jednostki napędowej robi wrażenie. Czterocylindrowy silnik VC-Turbo pracuje o wiele ciszej i z o wiele mniejszymi wibracjami niż konwencjonalne silniki spalania wewnętrznego, szczególnie diesle. Jest też lżejszy i ma bardziej zwartą budowę niż silniki V6 o porównywalnych parametrach mocy. Pierwsze samochody INFINITI wyposażone w silnik VC-Turbo wejdą do sprzedaży w roku 2018.

Zobacz: Wtrysk wody do silnika benzynowego – korzyści i zalety

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz

Aktualności