Najlepsze auto dla kobiety to nowa Mazda 3?

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Mazda · Dodane: 20 listopada 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowa Mazda 3 została uznana zwycięzcą tegorocznej edycji konkursu Kobiecy Światowy Samochód Roku 2019. Wraz z najważniejszą nagrodą, Nowa Mazda 3 wygrała również w kategorii Kobiecy Światowy Rodzinny Samochód Roku.

Nagroda Kobiecy Światowy Samochód Roku została ustanowiona w 2010 r., przyznawana jest przez 41 członkiń jury reprezentujących ponad 30 krajów całego świata, które głosują zgodnie z kryteriami, jakimi kierują się kobiety przy wyborze samochodu. Więcej o konkursie na stronie www.womensworldcoty.com

Zobacz: Test Honda Civic 1.5 VTEC TURBO Sport Plus

Nowa Mazda 3 zaprojektowana została przy zastosowaniu dojrzałej interpretacji języka projektowania KODO, który wnika w samą istotę japońskiej estetyki. Podczas gdy sylwetka nadwozia wyraża sedno prostego, pojedynczego ruchu, subtelne profilowanie ożywia projekt dzięki grze światła i cienia, które przenikają się wzajemnie w bryle pojazdu. Efektem jest bardziej naturalne i jednocześnie bardziej wyraziste wyrażenie dynamizmu stylistyki KODO.

Mazda 3 sedan i hatchback mają tylko 1 wspólny element

Pomimo wspólnej nazwy – Mazda 3, modele hatchback i sedan mają trafić do innego odbiorcy. Wygląda hatchbacka jest bardziej nastawiony na sport i emocje, sedana prezentuję się bardziej elegancko. Oba warianty nadwozia dzielą tylko jeden wspólny element karoserii, którym jest maska silnika.

Kompaktowa Mazda 3 wykorzystuję architekturę Mazda Skyactiv, zaprojektowaną z myślą o wykorzystaniu naturalnego dla człowieka zmysłu równowagi podczas prowadzenia. Gamę benzynowych jednostek napędowych Skyactiv uzupełnia, od jesieni tego roku, nowoczesna jednostka Skyactiv-X, która łączy najlepsze cechy silnika benzynowego i diesla.

Silnik 2.0 Skyactiv-X o mocy 180 KM

Debiutujący w Mazdzie 3 silnik Skyactiv-X jest wyraźnym przełomem w świecie motoryzacji. Daje bowiem on szansę na dalszą produkcję jednostek spalinowych. Emituje niewiele spalin, jest oszczędny a przy tym ma teoretycznie sporo sportowego charakteru.

Ten specyficzny motor, wyposażony w unikatowy system zapłonu samoczynnego sterowanego świecą (SPCCI) ma pojemność 2-litrów, 4 cylindry i jest pierwszą na świecie seryjnie produkowaną jednostką napędową łączącą zapłon iskrowy silnika benzynowego z zapłonem samoczynnym znanym z silnika Diesla. Z jednej strony zapewnia kierowcy wysokoobrotową charakterystykę silnika benzynowego a z drugiej reakcję na gaz rodem z silnika wysokoprężnego. Motor Skyactiv-X generuje maksymalną moc 180 KM i 224 Nm, zapewniając przy tym niskie zużycie paliwa i bardzo dobre osiągi.

  1. Mazda 3 hatchback/sedan ze skrzynią manualna rozpędza się 0-100 km/h w 8,2 s, prędkość maksymalna to 216 km/h
  2. Mazda 3 hatchback/sedan ze skrzynią automatyczną rozpędza się 0-100 km/h w 8,6 s, prędkość maksymalna to 216 km/h

Bazując na filozofii projektowania samochodu wokół człowieka, Mazda znacząco poprawiła podstawowe właściwości jezdne modelu, koncentrując się na lepszym przyspieszeniu, prowadzeniu i hamowaniu. Priorytetem było też najwyższe bezpieczeństwo zarówno pasażerów, jak i przechodniów, co znalazło odzwierciedlenie w najwyższej, pięciogwiazdkowej ocenie przyznanej Maździe 3 w testach zderzeniowych przeprowadzonych przez niezależną organizację Euro NCAP. Celem Mazdy jest nawiązanie szczególnej więzi z klientami poprzez oferowanie produktów, technologii i usług, które przemawiają do jak największej grupy osób.

Zobacz: Mazda MX-5 kończy 30 lat! Oto jubileuszowa jej wersja!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności