Koenigsegg Regera – osiągi lepsze niż w LaFerrari i McLarenie P1 !

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Koenigsegg · Dodane: 25 stycznia 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Koenigsegg Regera to czarny koń wyścigu o tytuł najszybszego auta z napędem hybrydowym. Gdy prawie cały świat automaniaków zastanawiał się czy najnowsze Ferrari LaFerrari pokona na torze Porsche 918 Spyder i McLarena P1, Koenigsegg bez specjalnego afiszowania się, zaprezentował światu swój niesamowity pojazd.

Koenigsegg Regera, bo o nim mowa, to swoisty cud motoryzacyjnej inżynierii. Przerasta wspomniane supersamochody właściwie pod każdym względem. Czyni to jednak nie tylko za sprawą ogromnej mocy, ale przede wszystkim rozwiązań pozwalających mu efektywnie tę moc przenieść na asfalt.

Zobacz: Ford GT 2017 – mikroprocesory i potężne turbo

Już pierwsze spojrzenie na Regerę robi na obserwatorze ogromne wrażenie. Auto jest niebanalne, a przy tym udanie nawiązuje do innych samochodów szwedzkiego producenta. Wrażenie robi nie tylko niesamowity tylny dyfuzor, tytanowy wydech Akrapovica czy regulowany tylny spoiler, ale także efektownie otwierane drzwi, które sterowane są również z telefonu! Nie sposób także nie dostrzec elementów aktywnej aerodynamiki w przednim zderzaku, fantazyjnych lusterek bocznych czy charakterystycznej dla aut tej marki przedniej wycieraczki prężącej się na środku szyby.

Koenigsegg Regera 2016 lotnisko

Koenigsegg Regera 2016 

Warto jednak zwrócić uwagę na to, że oprócz niesamowitej linii nadwozia, Koenigsegg Regera to wysokiej jakości produkt najnowszej myśli inżynieryjnej. Karoseria została wykona z włókien węglowych, kevlaru  i aluminium, bak z paliwem i baterię umieszczono centralnie (dla lepszego zrównoważenia mas pomiędzy osiami), a prześwit auta jest regulowany za pomocą aktywnego zawieszenia (przy każdym kole indywidualnie). W pełni zaatakowana Regera waży 1628 kg (1420 kg „na sucho”).

Zobacz: Nowy Nissan Juke-R 2.0 – 600 KM z GT-R

Układ napędowy Koenigsegga Regera tworzy niesamowity tandet – mocarny (inne słowo po prostu nie oddaje jego możliwości) silnik benzynowy V8 o mocy 1100 KM i trzy elektryczne jego odpowiedniki o łącznej mocy 707 KM. Cały zespół generuje sumaryczną moc na poziomie 1500 KM i moment obrotowy równy 2000 Nm!

Koenigsegg Regera 2016 maska silnik

Zobacz: Premiera Arrinera Hussarya GT – wersja wyścigowa

Jednostka benzynowa ma pojemność 5,0-litrów, kolektor dolotowy z włókna węglowego, dwie turbosprężarki tłoczące powietrze pod ciśnieniem 1,4 Bara, suchą miskę olejową i generuje maksymalny moment obrotowy równy 1280 Nm przy 4100 obr./min (co istotniejsze 1000 Nm dostępnych jest w zakresie od 2700 do 6170 obr. /min!). Jej waga sięga 189 kg. Mimo turbodoładowania silnik kręci się do niebotycznych 8250 obr./min!

Koenigsegg Regera 2016

Koenigsegg Regera 2016

Pracę silnika spalinowego wspomagają dwa motory elektryczne umieszczone przy każdym z tylnych kół (każdy o mocy 180 kW czyli 245 KM) oraz trzeci (217 KM) zamocowany na wale korbowym jednostki spalinowej stanowiący dla niej m.in. funkcję rozrusznika. Zespół baterii chłodzonych cieczą umieszczony przed motorem benzynowym ma pojemność 9,27 kWh co pozwala autu na pokonanie dystansu 50 km przy wykorzystaniu wyłącznie energii elektrycznej.

Koenigsegg Regera 2016

Koenigsegg Regera 2016

Baterie ładowane mogą być poprzez pracę silnika V8, układ odzyskiwania energii z hamowania lub gniazdko elektryczne. Napęd na tylne koła przenoszony jest poprzez jednostopniowy moduł Koenigsegg Direct Drive eliminujący klasyczną skrzynię biegów.

Koenigsegg Regera 2016 wydech

Koenigsegg Regera 2016 wydech Akrapovic

Koenigsegg Regera – osiągi i dane techniczne

Przechodząc do meritum czyli osiągów Koenigsegga Regera to trzeba jasno powiedzieć, że rozstawiają one po kątach nawet 1001-konnego Veyrona. Regera przyspiesza 0-100 km/h w 2,8 s, co może nie robi jeszcze wielkiego wrażenia, ale sprint od 150-250 km/h trwający zaledwie 3,2 s po prostu zadziwia. Od razu pada zatem pytanie jak Regera wypada na tle „wielkiej trójki”. Odpowiedź może być jedna – wybitnie. LaFerrari potrzebuje 20 sekund na rozpędzenie się od 0 do 300 km/h. Regera w ciągu niespełna 20 sekund pokonuje granicę 400 km/h! Prędkość maksymalna nie została jeszcze oficjalnie podana, ale powyższe dane niezwykle rozbudzają fantazję.

Koenigsegg Regera 2016

Koenigsegg Regera 2016

Koenigsegg Regera – układ hamulcowy

Aby zatrzymać taki pocisk jak Regera, inżynierowie Koenigsegga wyposażyli go w zaawansowany układ hamulcowy, oparty na ceramicznych tarczach i tłoczkach oraz własnej konstrukcji zaciskach. Przednie tarcze mają średnicę 397 mm (i 6-tłoczkowe zaciski), a tylne 380 mm (i 4-tłoczkowe zaciski). Układ wpasowany jest w potężne, odpowiednio  19- i 20-calowe felgi z włókna węglowego mocowane za pomocą jednej śruby.

Zobacz: BOR ogłosił przetarg na zakup limuzyn – znamy zwycięzcę?

Wiele osób uważa, że Koenigsegg Regera to tzw. wydmuszka, która wysokie osiągi zawdzięcza spartańskiemu wyposażeniu, a tym samym niskiej masie. Nic bardziej mylnego. We wnętrzu wrażenie robi ogromna ilość prawdziwej skóry i aluminium, regulowane położenie pedałów i kolumny kierowniczej, karbonowe fotele kubełkowe sterowane elektrycznie, system multimedialny z nawigacją i telewizją satelitarną,  czy regulowane z poziomu telefonu ustawienia aktywnego wydechu i tylnego spoilera. Do tego poduszki powietrzne, niesamowity system stabilizacji toru jazdy (absolutny top na świecie) i pneumatyczne zawieszenie (z funkcją unoszenia przodu auta w celu pokonania wysokiego progu).

Zobacz: Fiat 124 Spider – niedrogi kabriolet z tylnym napędem!

Koenigsegg Regera powstanie wyłącznie w 80 egzemplarzach. Każdy z nich będzie niezwykłym przykładem ludzkiej ambicji i talentu. Jazda taką hybrydą musi być czymś niesamowitym i zazdroszczę każdemu właścicielowi takiej porcji wrażeń. To nowy król w klasie supersamochodów.

Zobacz: Test Jeep Grand Cherokee SRT8 6.4 HEMI

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz

Aktualności