Przełącznik od LPG nie działa a silnik nie przełącza się na gaz!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Daily Driver · Dodane: 31 grudnia 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Przycisk włączający instalację LPG auta nie działa, jego diody nie świecą, a silnik nie chce przełączyć się na gaz. Jakie mogą być przyczyny tego problemu? Na przykładzie naszego redakcyjnego Peugeota 406 z LPG, którego dopadła ta usterka, pokażemy Wam, co warto sprawdzić i w czym może tkwić przyczyna problemu.

Utopijna wizja posiadania samochodu z instalacją LPG zakłada wręcz sielankową eksploatację z uwagi na niższe o połowę koszty paliwa, znacznie większy zasięg, dzięki posiadaniu dwóch baków paliwa, oraz droższy o 60 zł przegląd techniczny auta. Niestety, rzeczywistość nie jest aż tak różowa, bo auto z instalacją LPG, z racji dodatkowego osprzętu, cierpi też na dodatkowe problemy eksploatacyjne związane jego usterkami. Niedawno naszego Peugeota 406 dopadła pierwsza awaria związana z jego instalacją LPG – przełącznik uruchamiający instalację, przestał działać. Zobaczcie gdzie warto szukać rozwiązania tego problemu.

Przełącznik gazu nie działa – diody nie świecą się

W przypadku naszego Peugeota 406 1.8 16V zasilanego LPG, problem z działaniem przycisku wystąpił w sposób nagły i nieoczekiwany. Po zakończonej wieczorem jeździe, auto trafiło na parking redaktora naczelnego i tam zostało do następnego dnia. Rankiem, przy próbie włączenia instalacji LPG (nasi redaktorzy przed końcem jazd czyli na ostatnie 2-3 km przełączają silnik na benzynę) redaktor zauważył, że przycisk nie reaguje i nie uruchamia instalacji. Kontynuując jazdę na benzynie, zorientował się, że nie była to wina wyłącznie przepalonych diod, bowiem silnik w trakcie dalszej jazdy nie przełączył się już na LPG.

Przełącznik instalacji LPG nie działa? Diody nie świecą się? Nie oznacza to wcale, że przełącznik jest niesprawny.

Pierwsze na co zwróciliśmy uwagę to stan samego przełącznika. Wiązka kabli biegnąca do niego nie była przetarta, choć przycisk poruszał się luźno. Podejrzenia padły na włącznik. Koszt wymiany na nowy to ok. 60 zł. Warto to zrobić jak najszybciej, bowiem jazda na benzynie szybko przewyższy koszt ewentualnej naprawy. Sęk w tym, że redaktor naczelny nie był przekonany że winowajcą jest przełącznik, bowiem do tej pory reagował on bardzo dobrze nawet na najmniejszy dotyk. Postanowił zatem sprawdzić instalację pod maską.

Gdzie znajduje się bezpiecznik od LPG?

Pierwsze na co warto w takim przypadku zwrócić uwagę to oczywiście elementy elektryczne, a dokładnie bezpiecznik od instalacji LPG. To on reaguje na nagłe skoki napięcia w układzie, zabezpieczając go przez uszkodzeniem. Gdzie znajduje się bezpiecznik od instalacji LPG?

Gdzie znajduje się bezpiecznik od instalacji LPG? Szukaj go w pobliżu akumulatora. Zestaw bezpieczników warto mieć zawsze ze sobą.

Jako że instalacja LPG jest podłączona do zasilania samochodu czyli do akumulatora, odnalezienie bezpiecznika nie powinno być trudne nawet dla laika. Wystarczy sprawdzić przewody elektryczne biegnącego do akumulatora. Na jednym z nich, blisko akumulatora, powinien znajdować się bezpiecznik instalacji LPG. Wystarczy go wypiąć i sprawdzić stan tzw. wkładki topikowej czyli taśmy biegnącej w jego wnętrzu. Jeśli jest stopiona to oznacza, że nie ma przewodzenia prądu, a instalacja nie uruchomi się. Wystarczy wymienić bezpiecznik na nowy, pamiętając o dobraniu odpowiedniego jego wariantu. W naszym Peugeocie był to 10 amperowy bezpiecznik, który uległ przepaleniu. Zastąpienie go nowym, rozwiązało problem. Do czasu publikacji artykułu usterka nie powróciła. Jeśli jednak w Twoim aucie problem przepalającego się bezpiecznika powraca, należy znaleźć przyczynę zwarcia w instalacji LPG.

Zobacz: Auto z LPG nie odpala na mrozie – oto główne przyczyny!

Jeśli w twoim przypadku przełącznik nie działał z innej przyczyny niż jego awaria lub przepalony bezpiecznik instalacji LPG, to daj znać w komentarzu co było tego przyczyną. Być może Twoja wskazówka okaże się pomocna dla innej osoby, która jest w potrzebie i szuka pilnie rozwiązania tego problemu. Szerokości! 

7
Dodaj komentarz

avatar
5 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
7 Comment authors
RafałAnnaMc_MadMaciejJurek Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Rafał
Gość
Rafał

Ja mam taki problem auto w trakcie jazdy przełączyło się na benzynę każda próba uruchomienia gazu słuchać że zawory się otwierają a nie przełącza na gaz filtry zmieniłem gaz dochodzi aż do listwy jakiś błąd w komputerze czy co instalacja Stag Go fast

Mc_Mad
Gość
Mc_Mad

Faktycznie racja, to bezpiecznik. Mam Fiata Stilo 1.6 16V gaz STAG 200 gen4 . Objawy u mnie był takie. Odpalała się kontrolka przy uruchamianiu auta. Do czasu gdy chodził na benzynie jak zwykle diody migały. Po nagrzaniu silnika auto próbowało przełączyć się na gaz około 4 razy (słychać było że przełącza się na gaz i rozłącza się ponownie na benzynę. Po czym kontrolka wyłącza się i gasną wszystkie diody. Wtedy już nie można było nic zrobić , nawet po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu go. Sprawdziłem bezpiecznik przy akumulatorze, który okazał się dobry lecz jeden ze styków był przypalony i… Czytaj więcej »

Maciej
Gość
Maciej

Ja od pół roki wymieniam właśnie trzeci przełącznik . Nowa instalacja tech duo. Przełącznik sensorowy okrągły. Bepieczniki całe. Za pierwszym razem bezpiecznik centralki się spalił razem z nią. Objawy brak podświetlenia i reakcji na dotyk sensora.

daron
Gość
daron

No tak bezpiecznik wymienić i oczywiście po kłopocie. A ja własnie mam taki problem że wieczorem wyłączyłem silnik a pracował na gazie. Rano przełącznik już nawet się nie zaświecił i instalacja nie działa. bezpiecznik oczywiście sprawdziłem w pierwszej kolejności i jest dobry bo nawet wkładałem inny. A problem jest i cóż można więcej zaradzić? jest jakiś znawca w tym temacie??

Jurek
Gość
Jurek

Czy znalazłeś rozwiązanie problemu bo mam to samo.

Anna
Gość
Anna

Jaki to był problem?

Targowy
Gość
Targowy

Więcej takich porad

Aktualności