Opel zamierza do 2024 roku mieć każdy model auta także w wersji elektrycznej. Deklaracja ta ma być kolejnym etapem przekształcania gamy modelowej na w pełni elektryczną do 2035 roku.
Opel podjął kolejny istotny krok w kierunku przekształcenia się w markę w pełni elektryczną, ogłaszając, że w 2024 roku następca Opla Crosslanda, model B-SUV, również będzie dostępny z pełnym napędem elektrycznym. To oznacza, że już w przyszłym roku każdy model Opla będzie oferowany w wersji w pełni elektrycznej.
Gama elektrycznych modeli Opla
Florian Huettl, dyrektor generalny Opla, powiedział: „Wprowadzenie następcy Crosslanda sprawi, że radość z jazdy z pełnym napędem elektrycznym będzie dostępna we wszystkich naszych modelach, zapewniając naszym klientom lokalną, bezemisyjną mobilność we wszystkich naszych pojazdach”.
Obecnie szeroka gama w pełni elektrycznych modeli Opla obejmuje m.in. Rocks Electric, Combo-e Life, Zafirę-e Life, a także w pełni elektryczne warianty Corsy i Mokki. Do tej gamy właśnie dołączyła nowa Astra Electric, która jest już dostępna do zamawiania, a w przyszłym roku pojawi się w pełni elektryczny następca kompaktowego SUV-a Grandlanda. Dodatkowo, już teraz dostępne są w pełni elektryczne wersje pojazdów użytkowych, takich jak Rocks Electric Kargo, Combo-e, Vivaro-e i Movano-e.
Elektryfikacja Opla
Oprócz pełni elektrycznych modeli, gama zelektryfikowanych pojazdów Opla obejmuje również pojazdy oferujące lokalną jazdę bezemisyjną, które są alternatywą dla wersji z pełnym napędem elektrycznym. Są to flagowe wersje modeli nowej submarki Opla, GSe, które charakteryzują się dynamiczną jazdą. Modele Astra GSe, Astra Sports Tourer GSe i Grandland GSe oferują łączną moc układu 221 kW/300 KM oraz wysoki maksymalny moment obrotowy wynoszący 520 Nm. Dzięki specjalnym sprężynom i amortyzatorom z technologią KONI FSD (Frequency Selective Damping), modele GSe mają zapewniać dobrą przyczepność i stabilność na zakrętach.
Zobacz: Test Opel Astra Hybrid
Dodatkowo, Opel nadal jest pionierem w rozwoju furgonów zasilanych ogniwami paliwowymi wodorowymi. Vivaro-e HYDROGEN jest już dostępny w sprzedaży, a duży furgon z napędem ogniw paliwowych ma pojawić się na rynku w 2024 roku. Wkrótce do gamy zelektryfikowanych modeli dołączą także silniki hybrydowe o napięciu 48 V, począwszy od nowej Corsy, która niedawno została zapowiedziana. Silniki o mocach 74 kW/100 KM i 100 kW/136 KM będą wy
Zobacz: Opel, Citroen i Peugeot mają wspólny problem z elektrycznymi autami
Dodaj komentarz