Kinetyczne fotele, która opracowuje Toyota, mogą zmienić sposób postrzegania jazdy samochodem i poprawić zdecydowanie jej komfort oraz bezpieczeństwo. Innowacyjny projekt jest w fazie testów i został już zgłoszony do urzędu patentowego.
Toyota zaangażowana jest w intensywne badania nad innowacjami, które mają podnieść komfort podróżowania. Dużą uwagę przywiązuje się do foteli, które ewoluują wraz z kolejnymi generacjami aut. Koncern stale doskonali kształt oparcia i siedziska, poszukuje najwyższej jakości materiałów wykończeniowych oraz ciągle rozwija technologie stosowane w konstrukcji foteli.
Kinetyczne fotele samochowe
Do Urzędu Patentowego i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych przesłano wniosek o zarejestrowanie rewolucyjnego rozwiązania, w którym poduszki fotela zamontowane są na specjalnej ramie, umożliwiając im ruch w odpowiedzi na działające siły. Dzięki temu kierowca i pasażerowie mogą odczuwać jak najmniejsze wibracje na nierównych nawierzchniach czy podczas pokonywania zakrętów. Zgodnie z opisem dołączonym do wniosku, konstrukcja fotela ma redukować zmęczenie poprzez ograniczenie ruchu ciała kierowcy. Mechanizm obrotowy siedzenia pomaga utrzymać kierowcę centralnie na fotelu podczas jazdy w zakręty lub po nierównym terenie. Fotel z kinetycznymi poduszkami jest wyposażony w dwa amortyzatory na oparciu siedzenia oraz dwa dodatkowe pod siedzeniem. Dzięki temu siedzisko można obracać lub pochylać w zależności od potrzeb, a ustawienia mogą być regulowane przez pasażerów.
Innowacyjna technologia Toyoty wpłynie pozytywnie także na bezpieczeństwo. Redukcja wstrząsów podczas jazdy po nierównościach czy ograniczenie wpływu sił działających na ciało podczas pokonywania zakrętów przyczyni się do lepszej widoczności przez przednią szybę oraz lepszego dostosowania obrazu w lusterkach. Fotele z kinetycznymi poduszkami to kolejne przełomowe rozwiązanie, mające na uwadze komfort i bezpieczeństwo podczas podróży. W modelu Tacoma TRD Pro z roku 2024, dostępnym na amerykańskim rynku, wprowadzono fotele IsoDynamic Performance Seat, w których zastosowano dodatkowe amortyzatory tłumiące drgania.
Zobacz: Kubełkowe fotele z odpadów morskich? Cupra stawia na recykling
Dodaj komentarz