REKLAMA

Prawie 10 tysięcy Mercedesów w Polsce może mieć problem z hamulcami!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: DailyDriver.pl · Dodane: 21 czerwca 2022
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Mercedes-Benz wzywa do serwisów prawie 10 tysięcy aut i to w samej tylko Polsce. Akcja serwisowa dotyczy problemu z działaniem hamulców i jest on związany z niską jakością zabezpieczenia antykorozyjnego.

Układ hamulcowy jest kluczowy z punktu widzenia bezpieczeństwa podróży samochodem. Błędy konstrukcyjne lub niska jakość komponentów potrafią się zemścić. Mercedes wykrył poważny problem w 3 swoich samochodach, przez co w samej tylko Polsce musi wezwać na bezpłatną naprawę prawie 10 tysięcy samochodów!

Mercedes rozpoczyna dużą akcję serwisową

Mercedes-Benz Polska poinformował o tym, że organizuje ogromną akcję serwisową na terenie m.in. naszego kraju. Okazuje się, że w samochodach Mercedes-Benz ML, GL (BR 164) oraz R (BR 251), działanie serwa hamulcowego może ulec pogorszeniu wskutek zaawansowanej korozji na złączach obudowy. Po dłuższej eksploatacji pojazdu i w połączeniu z kontaktem z dużą ilością wody korozja ta może spowodować nieszczelność serwa hamulcowego, powodując ograniczenie wzmocnienia siły hamowania. W rezultacie siła nacisku na pedał hamulca wymagana do wyhamowania pojazdu zwiększy się, a droga hamowania może ulec wydłużeniu. Ponadto w przypadku szczególnie wyraźnej korozji może się zdarzyć, że podczas silnego lub ostrego manewru hamowania dojdzie do mechanicznego uszkodzenia serwa hamulcowego i przerwania połączenia między pedałem hamulca a układem hamulcowym. W takim przypadku hamowanie pojazdu za pomocą hamulca głównego nie będzie możliwe. W związku z tym zwiększa się ryzyko wypadku i/lub odniesienia obrażeń.

Zobacz: Prawie 10 tysięcy Mercedesów w Polsce z poważną wadą techniczną

Wadliwe samochody zostały wyprodukowane w okresie od 14.01.2004 roku do 31.08.2015 roku. W rezultacie tylko w Polsce trzeba wezwać do serwisów ASO 9311 samochodów niemieckiej marki. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu sprawdzenia serwa hamulcowego i, w zależności od wyniku tej kontroli, jego ewentualnej wymiany. Choć akcja ma potężny zasięg, to w niedalekiej przeszłości mieliśmy już do czynienia ze znacznie większymi kampaniami tego typu, a o jednej z nich pisaliśmy w poniższym materiale:

Zobacz: Ponad 50 tysięcy Toyot w Polsce może się zapalić! Akcja serwisowa!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności