Krótko przed premierą nowego topowego wariantu Porsche Panamera, samochód ten zaprezentował swoje możliwości na północnej pętli Nürburgringu. Lars Kern, kierowca testowy Porsche, przedseryjnym egzemplarzem limuzyny o wysokich osiągach pokonał legendarny tor o 5,64 sekundy szybciej niż porównywalnym wydaniem poprzedniej generacji.
W ubiegły piątek Lars Kern ustanowił nowy najlepszy czas przejazdu północnej pętli Nürburgringu dla samochodów klasy luksusowej z napędem spalinowym lub hybrydowym, osiągając wynik 7:24,17 min. Kern wcześniej ustanawiał klasowe rekordy na północnej pętli za kierownicą Porsche Panamera w latach 2016 i 2020, ostatnio za kierownicą wariantu Turbo S z czasem 7:29,81 min. Zauważył on, że nowa Panamera wykazuje znaczne postępy w dynamice poprzecznej, szczególnie w technicznie wymagających sekwencjach zakrętów między sekcjami Hohe Acht i Brünnchen, reagując z większą zwinnością.
Porsche Panamera Turbo poprawia czas o 5 sekund
Nowy czas okrążenia, o ponad 5 sekund krótszy niż w przypadku poprzednika, pokazuje konsekwentny rozwój czterodrzwiowego samochodu sportowego. Elektrycznie wspomagany 8-cylindrowy silnik spalinowy zapewnia imponujące osiągi, ale to nie jedyny czynnik poprawiający wyniki na torze. Nowe podwozie Porsche Active Ride utrzymuje nadwozie stale w pozycji równoległej do nawierzchni, a większy docisk i przyczepność nowa Panamera uzyskuje za pomocą aktywnej aerodynamiki i poprawione ogumienia.
Egzemplarz używany przez Larsa Kerna był wyposażony w wyścigowy fotel i obowiązkową klatkę bezpieczeństwa, ale poza tym odpowiadał wersji seryjnej. Specjalnie dla nowego modelu opracowano opony Michelin Pilot Sport Cup 2 (nowa miesanka) oraz opcjonalny pakiet aerodynamiczny Aerokit Carbon, który eliminuje unoszenie przedniej osi i zwiększa równowagę aerodynamiczną. Jest to efekt nowego ospojlerowania z włókna węglowego, oraz nowej listwy Gurneya zintegrowanej z adaptacyjnym 4-kierunkowym tylnym spojlerem.
Zobacz: Mustang GTD z pakietem Performance – będzie rekord Nurburgring?!
Dodaj komentarz