REKLAMA

Compensa stosowała nielegalne praktyki wobec swoich klientów!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Compensa · Dodane: 25 kwietnia 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) podjął decyzję wobec spółki Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie w związku z zarzutem dotyczącym oferty wysyłanej konsumentom w rocznicę ubezpieczenia. W ofercie tej firma proponowała rozszerzenie zakresu ochrony, na przykład o pobyt w szpitalu w wyniku nieszczęśliwego wypadku, w zamian za wyższą składkę. Jednakże spółka wymagała, aby klienci niezainteresowani ofertą poinformowali ją o tym. Konsumenci, którzy tego nie zrobili, a kontynuowali opłacanie składki w dotychczasowej wysokości, byli informowani o niedopłacie i wzywani do zapłaty brakującej kwoty.

Wyższa składka bez zgody klienta

Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK, zauważył, że tak ważne zmiany w umowie ubezpieczeniowej, jak rozszerzenie jej zakresu i podniesienie wysokości składki, wymagają wyraźnej zgody konsumenta. Nie można bowiem uznawać za zgodę braku reakcji na pismo. Przedsiębiorcy nie powinni obarczać konsumentów koniecznością podejmowania działań w sprawie oferty, którą nie są zainteresowani.

W wyniku decyzji wydanej przez UOKiK, Compensa została zobowiązana do zaniechania kwestionowanej praktyki i usunięcia jej skutków. Dzięki temu uniknęła kary finansowej. Klienci, których umowa ubezpieczeniowa została zmieniona bez ich wyraźnej zgody, mogą złożyć wniosek o anulowanie zmian. W takiej sytuacji Compensa zwróci im równowartość pobranych składek za dodatkową ochronę lub zaliczy je na poczet kolejnych płatności. To dotyczy zarówno obecnych klientów spółki, jak i osób, których umowy ubezpieczenia już wygasły.

Zobacz: Towarzystwo Ubezpieczeniowe Compensa z zarzutami!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności