Volkswageny Passat, CC i EOS wyposażone w silnik 2.0 TDI objęte zostały akcją serwisową dotycząca afery spalinowej. Federalny Urząd ds. Ruchu Drogowego (KBA) zezwolił dzisiaj na jej przeprowadzenie. Akcja przywoławcza Volkswagena dotyczy aż 800 tys. egzemplarzy wspomnianych modeli. Właściciele tychże aut będą powiadamiani listownie o całej operacji.
Afera spalinowa Volkswagena, dotycząca fałszowania poziomu emisji trujących gazów do atmosfery w silnikach z serii EA189, ciągle nie została zamknięta. Niemiecki koncern dostał jednak akceptację KBA na wdrożenie zaproponowanych rozwiązań w wadliwych autach. W tym momencie mowa jest o silnikach 2.0 TDI z serii EA 189. Wiadomo już jednak, że w przypadku aut z silnikami 1.2 TDI termin ich naprawy zostanie odsunięty w czasie.
Zobacz: Jak Volkswagen naprawi silniki Diesla EA189?
Jürgen Stackmann – Członek Zarządu marki Volkswagen Samochody Osobowe odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i after sales – stwierdził: „Rozpoczęta teraz akcja serwisowa w stosunku do modeli Passat, CC oraz Eos dotyczy wielkiej liczby aut, które zaczną pojawiać się w warsztatach. Cieszę się, że możemy rozpocząć wdrażanie modyfikacji w pojazdach należących do ponad 800.000 naszych klientów. Nasze salony dealerskie i serwisy są do tej akcji dobrze przygotowane”.
Zobacz: Silniki TDI Volkswagena, które nie spełniają norm spalin
W Niemczech powiadamianie klientów odbywa się dwustopniowo. Najpierw pismem, którego treść uzgodniono z KBA, właściciele pojazdów zostali poinformowani, że należący do nich samochód podlega akcji serwisowej. W drugim piśmie klienci są proszeni o uzgodnienie dogodnego terminu wizyty z dowolnie wybranym przez nich autoryzowanym serwisem Volkswagena. Pismo tej treści będzie wkrótce stopniowo przesyłane do właścicieli modeli Passat, CC i Eos, które są wyposażone w silniki 2.0 TDI o mocy 81 kW, 100 kW oraz 103 kW.
Zobacz: Wadliwe silniki EA 189: sprawdź czy Twoja Skoda ma jeden z nich
Po wdrożeniu modyfikacji technicznych samochody będą spełniać wszystkie normy wymagane prawem. KBA potwierdził ponadto w pełnym zakresie, że środki techniczne przewidziane w stosunku do tych modeli nie spowodują zmiany ilości zużywanego paliwa, osiągów ani poziomu hałasu. Wcześniej KBA zapewnił o tym samym w odniesieniu do innych modeli, które zostały już objęte akcją serwisową (akcja serwisowa VW Golf 2.0 TDI)
Zobacz: Zakaz jazdy Volkswagenem z wadliwym silnikiem Diesla EA189!
Volkswagen nadal pracuje aktywnie nad wdrożeniem modyfikacji technicznych i wprowadzi je we wszystkich samochodach, których dotyczy sprawa emisji tlenków azotu. Odbywa się to w ścisłej współpracy z odpowiednimi instytucjami. Klienci nie poniosą żadnych kosztów związanych z przeprowadzaniem czynności serwisowych w pojazdach. Ponadto – w ramach akcji serwisowej – wszystkim klientom zostanie zaproponowany odpowiedni, bezpłatny, zastępczy środek transportu.
Zapowiedziana początkowo na drugi kwartał akcja serwisowa dotycząca pojazdów z silnikami 1.2 TDI typu EA 189 rozpocznie się z opóźnieniem: Volkswagen zakłada, że wkrótce otrzyma pozwolenie na przeprowadzenie modyfikacji technicznych w innych modelach produkowanych masowo, wyposażonych w silniki 2.0 TDI podlegające akcji serwisowej. Samochody, których dotyczy ta sprawa są bezpieczne i sprawne technicznie. Do czasu wdrożenia modyfikacji mogą bez przeszkód poruszać się po ulicach. Akcja przeprowadzania niezbędnych zmian technicznych odbywa się w całej Europie według planu oraz terminarza uzgodnionego z KBA.
Zobacz: Silnik 1.6 TDI CAYA CAYB CAYC – różnice, usterki, problemy, awarie
Dodaj komentarz