REKLAMA

Nowe BMW M4 CSL już jeździ po torze Nurburgring!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Stefan Baldauf · Dodane: 4 listopada 2021
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

BMW M4 CSL z serii G82 niebawem będzie mieć swój debiut. Premiera zapowiedziana jest na 2022 roku. Na ten moment nie ma jeszcze oficjalnych danych na jego temat, ale coraz więcej informacji dociera już do naszej redakcji. Moc, napęd, osiągi to tematy, które interesują nas najbardziej. Podobnie jak czas okrążenia Nurburgring w porównaniu do BMW M4 Competition. A ten ostatni zdefiniuje w dużym stopniu najważniejszy parametr w CSL czyli masa auta.

BMW M4 z typoszeregu G82 budzi szalenie dużo kontrowersji swoim dziwacznie zaprojektowanym przednim pasem. Potężne nerki wyglądają komicznie i wyraźnie odróżniają się na tle całego auta. Ale większym problemem BMW M4 jest jego masa. Samochód jest bowiem bardzo ciężki. Do tego stopnia, że ustępuje masą Fordowi Mustangowi GT o zaledwie 43 kg. A jeśli porównamy wersję M4 Competition AT z Mustangiem Mach 1 AT to różnica w wadze pojazdów sięgnie tylko 31 kg (1725 kg vs 1756 kg wg DIN). A przecież Mustang ma dużo większy silnik V8.

BMW M4 CSL czyli powrót „lekkości”?!

Aby uczcić 50 lat działalności Oddziału M, nowa M-ka pojawi się już w 2022 roku. Ale nowe BMW M4 CSL na pewno będzie musiało zrzucić parę kilogramów. W końcu skrót CSL, czyli Coupe Sport Leichtbau, do czegoś zobowiązuje. Na spektakularne spadki wagi nie ma co liczyć, dobrze będzie jak uda się ograniczyć masę o 100 kg. A i to nie będzie takie łatwe. Żeby to zrobić BMW M4 CSL będzie musiało przede wszystkim zubożeć pod względem wyposażenia. Auto nie będzie mieć w standardzie klimatyzacji (podobnie jak np. Honda Civic Type-R Limited Edition), chociaż bezpłatnie można będzie ją „odzyskać”, podobnie jak system multimedialny (co podniesie masę).

BMW M4 CSL już na torze Nurburgring, gdzie trwają wzmożone testy. 

Do tego BMW M4 CSL otrzyma część elementów wykonanych na bazie włókna węglowego takich jak przednie fotele sportowe, karbonowo-ceramiczny układ hamulcowy czy felgi. Ograniczeniu masy ma podlegać także układ wydechowy. Karbon na pewno trafi też jako element do zderzaków, progów, spojlerów i przedniego grilla, ale trudno tu mówić o ogromnej oszczędności masy. Natomiast przedni grill będzie elementem, dzięki któremu będzie łatwo odróżnić BMW M4 CSL nie tylko od innych auto na drodze, ale też od innych wersji M4.

Zobacz: Uciekał BMW 440i przed Policją, sąd nakazał mu sprzedać auto!

Dlaczego? Bowiem grill otrzymać specyficzne wykończenie o motywie przewróconej na bok litery Y, podczas gdy pozostałe M4-ki mają poziomie listewki. Trudno też nie dostrzec dodatkowych lotek i dużego splitera na przednim zderzaku. Co więcej, wzorem poprzednich modeli z serii CSL, M4 CSL otrzyma kaczy kufer czyli specjalnie zaprojektowany spojler wkomponowany w klapę bagażnika.

BMW M4 CSL – silnik i spodziewana jego moc

Pod maską też ma być ciekawie. Trzeba bowiem pamiętać, że chcąc czy nie, BMW M3 CSL stawić będzie musiało czoła Porsche 911 GT3 RS. I choć zwycięstwo w tym pojedynku jest wręcz nierealne (zwłaszcza na torze), to Bawarczycy na pewno nie odpuszczą. Pod maską ma być oczywiście ten sam silnik 3-litrowy twin-turbo S58 co w innych modelach M4, ale po modyfikacjach. Spodziewana moc sięgnie przynajmniej 550 KM czyli będzie o 40 KM wyższa niż w wersji Competition.

O tym, że auto zostanie wyposażone w napęd xDrive nie ma co marzyć, bo na torze ważniejsza jest niższa masa. Tym bardziej, że jak wynika z naszych informacji, BMW M4 CSL otrzyma torowe opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R, które zapewnią odpowiednią trakcję na czas pomiaru. A to oznacza, że auto powinno wyraźnie pobić czas okrążenia BMW M4 Competition na torze Nurburgring. Jak bardzo? To wiedzą póki co tylko ludzie w BMW.

Zobacz: Wymiana łańcucha rozrządu w BMW serii 1 E87

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności