REKLAMA

BMW M4 Competition kręci dobry czas na Nurburgring!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 2 listopada 2021
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

BMW M4 Competition na torze Nurburgring osiągnęło bardzo dobry czas okrążenia pod czas testów jednej z niemieckich redakcji. Mimo że auto jest bardzo ciężkie, to zadziwiło tym, jak duży docisk aerodynamiczny potrafi wygenerować oraz jak wysokie prędkości osiąga w newralgicznych punktach toru i to na seryjnych oponach.

Nowe BMW M4 z serii G82 wyraźnie przytyło na tle poprzedników. Z tego powodu pojawiło się wiele pytań na temat tego, jak szybka na torze jest mocniejsza wersja M4 Competition, skoro i ona nie należy do lekkich konstrukcji. Z pytaniem tym zmierzyli się redaktorzy magazynu Auto Motor i Sport, którzy zabrali „eMkę” do Zielonego Piekła. Ich uwagi na temat tego modelu są naprawdę ciekawe, zwłaszcza w kontekście zachowania auta na różnych typach opon.

BMW M4 Competition – ciężkie coupe na torze Nurburgring

BMW M4 Competition ma 3-litowy silnik S58 o mocy 510 KM, który generuje 650 Nm momentu obrotowego i rozpędza auto 0-100 km/h w 3,9 sekundy. A to oznacza, że Competition jest o 0,3 s szybsze od standardowej, 480-konnej M4. Żeby jednak wykorzystać potencjał tego samochodu, niemiecka redakcja po raz kolejny skorzystała z pomocy Christiana Gebhardta, który zna Nordschleife jak własną kieszeń. Ciekawostką jest fakt, że zbadano czas okrążenia na różnych oponach. Okazało się, że na oponie „cywilnej” Michelin Pilot Sport 4S BMW M4 Competition uzyskało czas 7:33,86 min, co już było świetnym rezultatem. Ale po założeniu opon Michelin Pilot Sport Cup 2, czas jeszcze się poprawił i zatrzymał się na 7:30,79 min. A to już nie przelewki, bo M4 Competition G82 było tylko nieznacznie wolniejsze od poprzedniego M4 GTS – prawdziwego torowego diabła. Dlaczego diabła?

BMW M4 Competition na torze Nurburgring 

Bo nowe BMW M4 Competition to nie jest wzór auta sportowego. Przynajmniej patrząc na jego niektóre parametry. Jak na sportowe coupe jest ciężkie. Waży aż 1702 kg (wg AMiS, 1725 kg wg DIN), podczas gdy Mustang Mach 1 z silnikiem V8 ok. 30 kg więcej (wg norm DIN). Dla porównania poprzednie M4 F82 (które też lekkie nie było) ważyło 1615 kg, M4 CS 1609 kg, a wspomniane M4 F82 GTS 1601 kg. Na dodatek poprzednie BMW M4 GTS miało też duży docisk aerodynamiczny. Przy 200 km/h wynosił on 40 kg, podczas gdy zwykłe M4 F82 miało 12 kg a M4 CS zaledwie 8 kg. Ale nowe BMW M4 G82 może się poszczycić dociskiem aż 30 kg, co na tle poprzedników jest wyraźnie lepszym wynikiem.

Zobacz: Wtrysk wody do silnika benzynowego – korzyści i zalety

Do tego nowe M4 G82 ma też aż 10-stopniową regulację kontroli trakcji, co zdaniem Christiana ma naprawę duży wpływ na prowadzenie i czas okrążenia. Jego zdaniem ustawienie „5” gwarantuje optymalny poziom trakcji. Co do samej jazdy M4 Competition, wypowiada się on nad wyraz dobrze. Na średnio-szybkich naprzemiennych zakrętach Hatzenbach BMW M4 Competition zachwyca zwinnością i stabilnością, a do tego z imponującą szybkością pokonuje odcinek Schwedenkreuz. Minimalna prędkość 205 km/h na szybkim lewym zakręcie to jego zdaniem zadziwiający rezultat jak na tę kategorię pojazdów.

BMW M4 CSL na torowej oponie?!

Jakby tego było mało, można już zamawiać BMW M4 Competition z napędem xDrive, które mimo większej masy powinno być jeszcze szybsze na mniej przyczepnej części Nurburgring. Prawdziwą sensacją ma być za to BMW M4 CSL, które jak głosi plotka, niebawem ujrzy światło dzienne. Auto nie tylko będzie lżejsze od innych BMW M4, ale ma być też seryjnie wyposażone w torowe opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R. A to oznacza, że może osiągnąć naprawdę niesamowity czas okrążenia.

Zobacz: Wstrzymana produkcja BMW M3 i M4 przez wadliwe panewki!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności