REKLAMA

Renault Megane R.S. Trophy-R wyjątkowo drogie i limitowane!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Renault · Dodane: 21 października 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Limitowana sprzedaż nowego Renault Megane RS Trophy-R uczyni go białym krukiem w Polsce. Francuzi postanowili sprzedać tylko 12 sztuk tego modelu w naszym kraju za naprawdę astronomiczną cenę. Tak zawężona produkcja sprawi, że spotkanie Megane w wersji Trophy-R będzie trudniejsze niż dostrzeżenie na ulicy np. Ferrari 458 Italia.

Jak podkreśla to Renault, nowe Megane RS Trophy-R to najbardziej wyczynowy samochód seryjny w całej historii marki. Ma odzwierciedlać zaangażowanie koncernu w sporty motorowe i czerpać z nich to co najlepsze. Megane RS Trophy-R to sportowy samochód do jazdy po drogach publicznych, gotowy do jazdy po torze. Potwierdzeniem tego ma być rekord toru Nurburgring, który uzyskano nie dzięki podnoszeniu mocy, ale ogromu pracy włożonego w trzy kluczowe jego elementy: masę pojazdu, udoskonaloną aerodynamikę i potężnie przeprojektowany układ jezdny.

Renault Megane RS Trophy-R czyli limitowana sprzedaż i wysoka cena!

Rekordzista toru Nurburgring, który okazał się na nim szybszy od ponad 600-konnego Porsche Taycana, będzie autem wyjątkowym także pod względem ceny i wolumenu sprzedaży. Francuski koncern postanowił wyraźnie ograniczyć dostępność tego modelu. Pierwszą barierą jest cena, która w Polsce wyniesie 240 000 zł! To wyraźnie więcej nie tylko w porównaniu do hot hatchy pokroju Hondy Civic Type-R czy Golfa R, ale nawet więcej niż za rasową limuzynę jak Alfa Romeo Giulia Veloce. Dla laika może być to zjawisko niezrozumiałe, w końcu rywale są tańsi, a oferują większą moc i lepsze osiągi. Ale to nie tylko te parametry decydują o szybkości auta na torze.

Limitowane Renault Megane RS Trophy-R to auto stworzone na tor wyścigowy

Druga bariera ograniczająca dostęp do tego modelu to limitowana sprzedaż. Renault zamierza sprzedać tylko 500 sztuk Megane RS Trophy-R na całym świecie. W Polsce do klientów trafi tylko 12 egzemplarzy tego modelu, co uczyni go autem rzadziej spotykanym na ulicach niż nowe modele Ferrari czy Lamborghini. Nowy Trophy-R jest godną kontynuacją tradycji rasowych modeli sygnowanych przez Renault Sport. Marka stawia bardziej na szybkość przy pokonywaniu zakrętów niż na dużą moc na prostej drodze. O tym dlaczego ten hot hatch jest taki szybki, dowiecie się z poniższego artykułu prezentującego jego zmiany konstrukcyjne i parametry techniczne:

Zobacz: Limitowane Renault Megane RS Trophy-R dla totalnych purystów!

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Darek Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Darek
Gość
Darek

Za 240 tysięcy to ja mam Audi s3 w limuzynie i jeszcze zostaje opcja podniesienia mocy z 300 na 380 koni za mniej niż 10 tys zł………… I jest 4×4 a nie oska co jedzie tylko na suchym

Aktualności