REKLAMA

Podsumowanie sprzedaży sportowych Fordów w Polsce w 2016 roku

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Ford · Dodane: 26 stycznia 2017
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Sportowe modele Forda cieszyły się ogromną popularnością w Polsce w minionym roku. Polacy pokochali Forda Mustanga i dali się uwieźć jeżdżącemu bokami Focusowi RS. Co ciekawe, także pozostałe, rasowe modele amerykańskiego producenta cieszyły się w Polsce dużym powodzeniem.

Ford od zawsze słynął z samochodów charakteryzujących się ponadprzeciętnymi właściwościami jezdnymi. Nic zatem dziwnego, że producent ten chętnie sięgał po mocne silniki mogące wykorzystać potencjał drzemiący w podwoziach swoich aut. Ostatnie lata były pod tym względem niezwykle urodzajne, a Ford wypuścił na rynek szereg, naprawdę niesamowitych aut. Fiesta ST, Mustang GT a ostatnio Focus RS to jedne z najlepszych, jeśli nie najlepsze auta sportowe w swoich segmentach. Efekty ciężkiej pracy inżynierów Forda widoczne są nawet w Polsce, gdzie sportowe Fordy osiągają bardzo dobre wyniki sprzedaży.

Ford Mustang królem sprzedaży wśród aut sportowych

Królem polskiego rynku samochodów sportowych został nowy Ford Mustang! W 2016 roku było to najchętniej kupowane auto w tej klasie pojazdów. Mimo teoretycznie wysokiej ceny (min. 159 tys. zł) auto znalazło aż 507 nabywców, prześcigając o kilka długości wyniki sprzedażowe o połowę tańszych hot hatchy z segmentu B.

Zobacz: Test Ford Mustang 5.0 V8 GT

Nabywcy Mustanga najczęściej decydowali się na wersję z silnikiem V8, która przerasta odmianę 2.3 EcoBoost zarówno swoimi osiągami, jak i dźwiękiem motoru. To prawdziwa bestia, której Ford nie skąpił zaawansowanych rozwiązań technicznych.

Ford Focus RS – świetne wyniki sprzedaży w Polsce

Świetnie wyniki zanotował także Ford Focus RS. Mimo sporych opóźnień w produkcji, Focus RS trafił aż do 111 klientów z Polski. Co ciekawe, tańszy Focus ST, dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych i silnikowych (także z dieslem) osiągnął wynik o ponad połowę gorszy (45 sprzedanych sztuk).

Zobacz: Test Ford Focus ST 2.0 TDCi Diesel

To pokazuje, że decyzja Forda o wprowadzeniu bardzo mocnego hatchbacka z napędem 4×4 i funkcją Drift Mode, była strzałem w dziesiątkę. Nawet wyraźnie wyższa cena niż wersji ST nie wpłynęła negatywnie na realny popyt na to auto.

Ford Fiesta ST – nieco zaskakujące wyniki sprzedaży

Na tle powyższych wyników stosunkowo niski okazał się popyt na fenomenalną w prowadzeniu Fiestę ST. Co prawda łącznie z wersją ST200 sprzedano 72 egzemplarze tego modelu, ale biorąc pod uwagę jego cenę nie jest to wynik aż tak dobry jak Focusa RS czy Mustanga. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że Polacy zdecydowanie wolą kupować sportowe hatchbacki segmentu C niż B, i stąd ta różnica. Ich wyższa cena ma bowiem uzasadnienie w bardziej przestronnym i funkcjonalnym wnętrzu oraz w znacznie lepszych osiągach.

Fiesta ST to jednak kapitalne auto dla kogoś, kto niedużym kosztem chciałby stać się posiadaczem samochodu, idealnie nadającego się do czerpania przyjemności z jazdy na trudnych technicznie torach wyścigowych.

Zobacz: Najlepiej sprzedające się hot hatche w Polsce w 2016 roku!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności