Ford wykorzysta drukarki 3D do produkcji aut w Europie

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 3 marca 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Ford przekłada zakłady w Kolonii na potrzeby Centrum Produkcji Samochodów Elektrycznych, w tym w oparciu o druk 3D. W ten sposób ma stworzyć w pełni elektryczny samochód w Europie.

Ford planuje wyprodukować w Europie pierwszy w pełni elektryczny model seryjny do końca roku. Przekształcając zakłady w Kolonii na potrzeby Centrum Produkcji Samochodów Elektrycznych, Ford podnosi efektywność procesów produkcyjnych, dbając o ich zrównoważony rozwój oraz stymulując cyfryzację i wprowadzając założenia czwartej rewolucji przemysłowej.

Drukarki 3D Forda

Dwanaście zaawansowanych drukarek 3D produkuje tu najróżniejsze elementy z tworzyw sztucznych i metalu, od tych o długości zaledwie kilku centymetrów i wadze 30 gramów, po inne – powstające na największej w centrum drukarce 3D – do długości 2,4 metra, szerokości 1,2 metra i wysokości 1 metra, które mogą ważyć nawet 15 kilogramów. Proces druku 3D pozwala nie tylko na elastyczność, ale także na zmniejszenie kosztów i czasu produkcji niewielkich serii, aż o 80% w porównaniu z tradycyjnym procesem formowania wtryskowego, który jest bardzo skomplikowany. Druk 3D jest również korzystny z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju, ponieważ wymaga mniej materiału, a granulat może być ponownie wykorzystany. W Centrum Badań i Innowacji Forda w Aachen trwają prace nad projektem recyklingu granulatu przeznaczonego do druku 3D.

W Fordzie w Kolonii już od lat 90. wykorzystywana jest technologia druku 3D do produkcji komponentów do modeli testowych i prototypów. W 2019 roku Centrum Badań i Innowacji Forda wyprodukowało największą metalową część w historii druku 3D, jaką był aluminiowy kolektor dolotowy do silnika Forda F-150, zaprojektowany przez Kena Blocka. W laboratorium druku 3D w zakładach Forda w Walencji w Hiszpanii zespół specjalistów opracował katalog 5 tysięcy drukowanych części, które pomagają w różnych etapach procesu produkcyjnego. W ciągu 2021 roku dział wydrukował 20 tysięcy części, a pracownicy mogą prosić o nowe wydruki lub proponować inne elementy, jeśli zachodzi taka potrzeba.

Ford druki części 3D

W centrum druku 3D w Kolonii w Fordzie istotne jest połączenie z innymi obszarami produkcji oraz łatwy dostęp do produktów. Każdy pracownik może złożyć wniosek za pośrednictwem aplikacji, podając rysunek lub opis potrzebnej części. Metoda ta jest zbliżona do typu start-up i pozwala na szybkie projektowanie i produkcję części na zamówienie. Przykłady już zrealizowanych projektów to ochraniacz krawędzi drzwi, elementy usprawniające produkcję pierwszego modelu elektrycznego oraz zabezpieczenia przed obiciem dla nowego systemu transportu drzwi.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności