Sprzedaż Forda Mustanga Mach-E w Polsce zaskakuje. Wyprzedano całą pulę aut dostępną w tzw. przedsprzedaży, a największych zainteresowaniem cieszyły się topowe wersje. Co raczej nie dziwi, największe zainteresowanie Mach-E wzbudził w dużych miastach z uwagi na lepszą infrastrukturę.
Na początku 2021 roku Ford ogłosił, że zainwestuje 22 miliardy dolarów na całym świecie w elektryfikację. A to oznacza, że zwiększył budżet dwukrotnie w stosunku do poprzedniego planu inwestycyjnego firmy w kontekście aut elektrycznych. Ford spodziewa się, że do 2030 r. wszystkie samochody osobowe, które będzie sprzedawać w Europie, będą w pełni elektryczne. A model Mustang Mach-E ma być prekursorem tych zmian w Europie. Tym bardziej, że idzie za tym sprzedaż.
Ford Mustang Mach-E i wyniki sprzedaży w Polsce
Okazuje się, że wyniki sprzedażowe Forda Mach-E w Polsce są więcej niż dobrze rokujące. Zanim auto oficjalnie weszło do sprzedaży, wyprzedano wszystkie przedsprzedażowe auta z puli dostępnej do naszego kraju. Łącznie było to 220 egzemplarzy, z czego 75% to zamówienia na wersję z napędem na wszystkie koła i baterią o zwiększonej pojemności 98 kWh. Klienci zdecydowanie postawili na żywiołowy kolor Lucid Red. Najwięcej zamówień zebrano w Warszawie i okolicach (łącznie 50 szt.), Górnym Śląsku (26 szt.) i Trójmieście (25 szt). Co ciekawe prawie 70% zamawiających Mustanga Mach-E stanowili nowi dla Forda klienci.
Zobacz: Ford Mustang Mach-e w Polsce! Oto cennik i wszystkie jego wersje
Sprzedaż Mustanga Mach-E odbywa się tylko poprzez wyselekcjonowanych dilerów, którzy muszą spełniać podwyższone standardy w obszarach sprzedaży i serwisu. Zatem wśród wymogów jakie muszą spotkać jest specjalna strefa ekspozycyjna w salonie, zewnętrzna ładowarka dla aut EV, a w przypadku serwisu dedykowane wyposażenie i narzędzia do naprawy samochodów zelektryfikowanych oraz wykwalifikowana kadra w zakresie obsługi aut elektrycznych.
Zobacz: Test Ford Mustang GT 5.0 V8 Facelifting
Dodaj komentarz