Wiemy już, ile kosztuje najtańsza Toyota Supra 2.0 Turbo w Polsce. Cena przekracza 200 tysięcy zł za bazowy model. Oprócz niej dostępna jest też Supra w limitowanej edycji Fuji Speedway. Tym samym gama silnikowa tego modelu obejmuje teraz 2 wersje. Mocniejszy motor ma sześć cylindrów, pojemność 3-litrów i moc 340 KM.
Toyota GR Supra to pierwszy globalny model opracowany przez zespół TOYOTA GAZOO Racing, który reprezentuje markę w międzynarodowym motorsporcie. Samochód zadebiutował podczas North American International Auto Show 2019 w Detroit, a w połowie ubiegłego roku pierwsze egzemplarze trafiły do klientów. GR Supra to 2-osobowe coupe o tzw. złotych proporcjach, które wyróżnia też idealny rozkład masy pomiędzy osiami i sportowe właściwości jezdne. Początkowo auto było dostępne z 3-litrowym, turbodoładowanym silnikiem o mocy 340 KM. Teraz do sprzedaży trafia model z 2-litrowym silnikiem, także produkcji BMW.
Toyota Supra – co w standardzie ma najtańsza wersja?
Najtańsza Toyota GR Supra kosztuje w Polsce 209 900 zł. W standardowym wyposażeniu ma światła przednie i tylne LED, 18-calowe aluminiowe obręcze kół, sportowe fotele z Alcantary ze skórzanymi wstawkami z podgrzewaniem i regulacją odcinka lędźwiowego oraz 8,8-calowy kolorowy ekran dotykowy systemu multimedialnego z Bluetooth, funkcją rozpoznawania głosu, nawigacją i systemem Toyota Supra Connect. Do tego Supra posiada kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi.
Zobacz: Następca BMW M2 Coupe dostał zielone światło! Wiemy jaki napęd otrzyma!
Standardem jest również dwustrefowa klimatyzacja, wspomaganie kierownicy o zmiennym przełożeniu, system automatycznego powiadamiania ratunkowego eCall, tempomat oraz pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. W jego skład wchodzi układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (SC), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA) i adaptacyjne automatyczne światła drogowe (AHB).
Toyota Supra i silnik 2.0 Twin-Scroll Turbo z BMW
Nowa, 2-litrowa jednostka napędowa ma cztery cylindry w układzie rzędowym, jest wyposażona w turbosprężarkę typu twin-scroll i generuje moc 258 KM. Do tego połączona jest z ośmiobiegową automatyczną skrzynią ZF. Mimo niewielkiej mocy jak na sportowe coupe (mocniejszy silnik ma nawet Ford Focus) auto na papierze prezentuje dobre parametry dynamiczne. Toyota Supra 2.0 Turbo przyspiesza 0-100 km/h w 5,2 sekundy i maksymalnie rozpędzi się do prędkości 250 km/h.
W ofercie pojawiła się też Toyota GR Supra w limitowanej edycji Fuji Speedway. Nazwa limitowanej edycji podkreśla, jak ważną rolę w opracowaniu modelu odegrał legendarny japoński tor wyścigowy Fuji Speedway. Supra Fuji Speedway ma specjalny pakiet stylistyczny i systemy wspomagające sportową jazdę. Wśród najważniejszych rozwiązań jest sportowy aktywny mechanizm różnicowy, adaptacyjne zawieszenie i sportowe hamulce. Do tego biały metalizowany lakier z czarnymi, matowymi, kutymi felgami o średnicy 19 cali i lakierowanymi na czerwono lusterkami. We wnętrzu deska rozdzielcza zawiera wstawki z włókna węglowego, zaś fotele są pokryte obiciami z czarno-czerwonej Alcantary. Standardowe pedały zostały zastąpione aluminiowymi.
Zobacz: Ekstremalna Toyota Supra GRMN jeszcze w tym roku?
Dodaj komentarz