REKLAMA

Hybrydowe MG3 Hybrid+ to duża moc i niska cena

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: MG · Dodane: 7 czerwca 2024
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Cena, moc i niskie zużycie paliwa – to kluczowe cechy MG3 Hybrid+, którymi auto brytyjskiej marki ma konkurować w Polsce z najpopularniejszymi hybrydami na rynku. I trzeba przyznać, że zapowiada się nieźle.

Statyczna premiera w warszawskim hotelu była okazją do pierwszego kontaktu z hybrydowym MG3 Hybrid. Jest to niewielkie auto z segmentu B, która ma jednak przekonywać przestronną kabiną, sporym bagażnikiem, a do tego mocnym i oszczędnym napędem hybrydowym. Warto przy tym zauważyć, że choć marka należy do chińczyków, to Brytyjczycy zarzekają się, że innowacyjny napęd to brytyjska myśl techniczna.

MG3 Hybrid – wymiary nadwozia

Gabarytami zewnętrznymi model klasyfikuje się w segmencie B. Mierzy 4113 mm długości, czyli więcej niż Toyota Yaris (3950 mm), Opel Corsa (4050 mm) czy  Renault Clio (4050 mm). Rozstaw osi MG3 Hybrid to 2570 mm, natomiast Yarisa 2510 mm, Corsy (2540 mm) a Clio 2584 mm.

Hybrydowe MG3 Hybrid+ ma spore gabaryty i konkurencyjne wymiary. 

Nadwozie przypomina dawną Mazdę 2, choć niektórzy dostrzegają w nim też Hyundaia i20.Bezpośrednim rywalem dla MG3 Hybrid wydaje się być przede wszystkim hybrydowy Yaris czyli trzecie najlepiej sprzedające auto w Polsce. Sęk w tym, że brytyjskie auto ma poważne atuty w walce z Japończykiem.

MG3 Hybrid – wymiary nadwozia

Hybrydowy MG3 ma bardzo mocny układ napędowy o łącznej mocy 195 KM. Ciekawostką jest fakt, że napęd elektryczny jest dużo mocniejszy od spalinowego. Bazę stanowi wolnossący silnik spalinowy 1.5 o mocy 102 KM, który pracuje w tandemie z elektrycznym, aż 136-konnym motorem. Pracę tego ostatniego wspiera jeszcze elektryczny generator oraz bateria o pojemności 1,83 kWh. Ciekawostką jest fakt, że oba typy napędów łączy 3-biegowa przekładnia automatyczna, która przekazuje moc na przednie koła. 

Zobacz: Ford Mustang S650 ma nowy silnik 5.0 V8 – czym różni się od starego?

Najważniejsze jest jednak to, że napęd ten ma być nie tylko oszczędny (to zweryfikujemy podczas testów redakcyjnych), ale i dynamiczny. Co prawda jak na moc 195 KM można było oczekiwać jeszcze lepszych osiągów, ale przyspieszenie 0-100 km/h w 8,0 s to dobry wynik. Dla porównania 150-konna Skoda Fabia rozpędza się 0-100 km/h nawet w 7,7 s. Ale Brytyjczycy zapewniają, że auto będzie wyjątkowo oszczędne, zatem może być to bardzo ciekawe połączenie. Tym bardziej, że hybryda MG3 już wiemy, że jest bardzo tania na tle konkurencji.

MG3 Hybrid – wymiary nadwozia

MG3 będzie dostępny dla polskich klientów w 3 wariantach wyposażenia (Standard, Excite i Exclusive) i po bardzo konkurencyjnych cenach. Nieźle wyposażona, najtańsza wersja Standard startować będzie od 87 950 zł, wersja Excite dostępna będzie od 94 500 zł , a topowa wersja Exclusive od 101 000 zł. 

W najtańszej wersji bez dopłaty klient otrzyma nawigację satelitarną, dwa ekrany, klimatyzację, kamerę cofania, Apple CarPlay/Android Auto, czterogłośnikowy system audio z łącznością Bluetooth, cztery porty USB oraz tylne czujniki parkowania. W wyższych wersjach są także dostępne takie rozwiązania jak kamera 360 stopni, nawiew na tylną kanapę, składane lusterka, asystenci jazdy. 

Zobacz: Test MG ZS 1.0 T-GDi

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności