REKLAMA

Wyniki sprzedaży samochodów marki Peugeot w 2021 roku

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Peugeot · Dodane: 9 lutego 2022
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Peugeot poprawił swoje wyniki sprzedażowe względem 2020 roku. Lepsza jest nie tylko sprzedaż, ale i jej rozkład. Firma sprzedaje droższe wersje aut, z lepszym wyposażeniem. Klienci coraz częściej wybierają Peugeota także szukając wśród samochodów wśród klasy wyższej.

Peugeot ma za sobą całkiem udany rok. Tak przynajmniej wynika z raportu jaki otrzymała nasza redakcja od francuskiego koncernu. Przedstawiciele marki podkreślają liczne sukcesy jej modeli oraz poprawione wyniki sprzedażowe w 2021 roku. Co więcej działania mające przeobrazić model sprzedażowy firmy w kierunku samochodów zelektryfikowanych przynoszą pozytywne rezultaty.

Wyniki marki Peugeot w 2021 roku

Przede wszystkim Peugeot zanotowało o 5% wyższą liczbę rejestracji jego pojazdów w porównaniu do 2020 roku. Co więcej osiągniętyo rekordowy udział w rynku od 2015 roku w 37 krajach. Jakby tego było mało, Peugeot 208 został liderem na rynku europejskim wśród aut osobowych i lekkich dostawczych, w 30 krajach Europy. Co ciekawe, moda na SUV-y została dobrze wykorzystana przez francuzów. W tym samym rankingu obejmującym ten sam zakres rynku, Peugeot 2008 był najchętniej kupowanym SUV-em w segmencie B.

Zobacz: Test Peugeot 208 GT 1.2 PureTech EAT8

Co ciekawe, co 6 samochód marki Peugeot, który sprzedał się w Europie, był modelem zelektryfikowanym. To jednak nie powinno dziwić, bo gama francuskich aut jest mocno uszczuplona z jednostek spalinowych, właśnie na rzecz hybryd czy modeli elektrycznych. Firma zantowała też wzrost sprzedaży samochodów dostawczych o 12%, w porównaniu z 2020 rokiem. Do tego nastąpił dalszy rozwój sprzedaży na rynkach światowych o 5,5 punktu procentowego, w porównaniu do 2020 roku, do poziomu 23,7% światowej sprzedaży marki. I ostatnia rzecz, na jakiej zależy firmie to poprawa wizerunkowa marki. Peugeot chce być postrzegany jako marka oferująca auta klasy Premium. Działania jakich się podjął zaczynają przynosić efekty. Udało się bowiem podwyższyć pozycjonowanie gamy samochodów. Po pierwsze zwiększył się udział wyższych poziomów wyposażenia (od poziomu 3) w miksie sprzedaży do 34% (+1,3% w porównaniu z 2020 r.), a do tego połowa aut posiada automatyczne skrzynie biegów (+ 4,4% w porównaniu z 2020 r.)

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności