REKLAMA

Honda Civic XI to hybryda z nowym 2-litrowym silnikiem

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Honda · Dodane: 23 marca 2022
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Honda Civic XI otrzyma napęd hybrydowy oparty o mocny silnik 2-litrowy. Auto ma być większe, oszczędniejsze a przy tym mieć osiągi godne sportowej tradycji marki. Oto pierwsze oficjalne szczegóły na temat nowego Civica.

Nowa Honda Civic XI generacji ma być większa, przestronniejsza i dużo lepiej wykonana. Łączyć ma sportowy charakter z elegancją, a do tego mieć niezwykle oszczędny układ napędowy. Jak wynika z pierwszych informacji, powinna zapewniać też naprawdę dobre osiągi, z uwagi na mocniejszy niż się spodziewano układ napędowy. Ale to ocenimy w przyszłym tygodniu w trakcie pierwszej, polskiej prezentacji, na którą nasza redakcja została zaproszona. Póki co, skupimy się na technicznej stronie Civica.

Honda Civic e:HEV to 2-litrowa hybryda

Honda zaskoczyła układem napędowym. Po premierze Jazza i HR-V w wersjach e:HEV, plotki sugerowały, że zbliżony układ napędowy trafi też do Civica XI generacji. Na szczęście się tak nie stało i zamiast układu napędowego bazującego na silniku 1,5-litrowym, Civic otrzymał mocniejszy napęd.  W nowym Civicu łączy on 72-ogniwowy zespół akumulatorów litowo-jonowych i dwa niewielkie, ale mocne silniki elektryczne. Zostały one sprzężone z nowoopracowanym 2-litrowym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracującym w cyklu Atkinsona. Sumaryczna moc zespołu napędowego wynosi 135 kW (184 KM), a maksymalny moment obrotowy 315 Nm. W najnowszej wersji silnika spalinowego zastosowano kilka nowych elementów architektury, dzięki którym udało się osiągnąć sprawność energetyczną na poziomie 41%. Jest to jeden z najlepszych wyników w branży motoryzacyjnej dla napędu samochodu seryjnego.

Zobacz: Test Honda Civic 1.5 VTEC TURBO Sport Plus

Podstawową siłę napędową nowego Civica zapewniają dwa współpracujące ze sobą silniki elektryczne. Silnik spalinowy jest sterowany przez nową, kompaktową jednostkę sterującą przepływem mocy, która teraz znajduje się pod maską wraz z resztą układu napędowego. Pod tylnymi siedzeniami znajduje się najnowsza wersja inteligentnego zespołu akumulatorów, który jest mniejszy i lżejszy, a jednocześnie charakteryzuje się zwiększoną gęstością magazynowanej energii. Tak zaprojektowany zespół napędowy ma oferować wysoki moment obrotowy, generowany od najniższych obrotów i mocne przyspieszenie, jednocześnie zapewniając wyjątkową oszczędność.

Zobacz: Test DS 9 1.6 PureTech 225

Jak przekonują przedstawiciele Hondy, zaawansowany układ może płynnie przełączać się pomiędzy napędami elektrycznym, hybrydowym i spalinowym bez udziału kierowcy. Kierowca może wybierać spośród czterech trybów jazdy – EcoNormalSport i nowego Individual, który umożliwia oddzielne ustawienie parametrów silnika, układu kierowniczego oraz zegarów w kokpicie, aby dostosować reakcje pojazdu do potrzeb kierowcy. Centralnym elementem systemu e:HEV jest przekładnia e-CVT o stałym przełożeniu, zaprojektowana z myślą o obniżeniu do minimum oporów tarcia, kontrolowana przez inteligentny układ sterowania przepływem mocy, który dostosowuje charakter pracy pojazdu do każdej sytuacji na drodze. Nowy Civic XI ma osiągać emisję CO2 poniżej 110 gramów na kilometr oraz średnie zużycie paliwa poniżej 5 l/100 km wg procedury testowej WLTP.

konstuktorzy zapewniają, że kompaktowa Honda nadal ma świetnie spisywać się na drodze, dzięki ogromnej pracy włożonej w podwozie auta. Civic XI generacji ma o 35 mm dłuższy rozstaw osi i szerszy rozstaw kół w stosunku do swojego poprzednika. Nowe przeguby kulowe o niskim współczynniku tarcia i zmodyfikowane amortyzatory przednie poprawiają właściwości dynamiczne podczas jazdy.

Nowe systemy bezpieczeństwa  i aż 11 poduszek powietrznych

Nowy Civic otrzymał też pakiet Honda SENSING – rozbudowany zestaw zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i rozwiązań wspomagających kierowcę. Nowa przednia kamera o szerokim kącie widzenia 100 stopni oraz udoskonalone systemy rozpoznawania obiektów zwiększają zdolność Civica do wykrywania pieszych, krawędzi jezdni, oznakowania poziomego drogi oraz innych pojazdów, w tym motocykli i rowerzystów. Po raz pierwszy nowy Civic został wyposażony w czujniki ultradźwiękowe – po cztery z przodu i z tyłu pojazdu. Oprócz udoskonalonych rozwiązań minimalizujących skutki ewentualnej kolizji, systemu utrzymywania na pasie ruchu czy tempomatu adaptacyjnego, w Civicu wprowadzono monitorowanie martwego pola i ruchu poprzecznego oraz asystenta jazdy w korku. Za bezpieczeństwo odpowiadać mają dodatkowe wzmocnienia konstrukcji oraz łącznie 11 poduszek powietrznych, w tym boczne poduszki powietrzne dla pasażerów z tyłu; kolanowe poduszki powietrzne dla pasażerów z przodu, zmniejszające obrażenia w przypadku zderzenia czołowego; oraz przednia centralna poduszka powietrzna, zapobiegająca zderzeniu kierowcy z pasażerem podczas kolizji bocznych.

Zobacz: Nowa Honda Civic Type-R dostrzeżona na torze Nurburgring!

W przyszłym tygodniu, na Mazurach, będziemy mieli okazję przyjrzeć się nowej Hondzie Civic po raz pierwszy. Śledźcie nasz portal, kanał na Youtube i profil na Facebooku, aby zobaczyć jako pierwsi smaczki i detale nowego Civica. W międzyczasie zachęcamy do lektury testu nowej Hondy CR-V e:HEV, który zamieszczamy poniżej:

Zobacz: Test Honda CR-V e:HEV

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Michal Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Michal
Gość
Michal

Ale skrzynia CVT…. I dlatego jednak jej nie biorę pod uwagę. Szkoda

Aktualności